TY - JOUR ID - 2840 TI - تاثیر آموزش فلسفه برای کودکان بر سطح پرسشگری دانش‌آموزان دوره ابتدایی JO - تفکر وکودک JA - FABAK LA - fa SN - 2383-0700 AU - کمالی مطلق, طاهره AU - نوشادی, ناصر AD - دانشجوی کارشناسی ارشد رشته تحقیقات آموزشی، دانشگاه یاسوج AD - استادیار گروه علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه یاسوج Y1 - 2017 PY - 2017 VL - 8 IS - 1 SP - 1 EP - 13 KW - فلسفه برای کودکان KW - سطح پرسشگری KW - داستانهای فلسفی DO - N2 - پژوهش حاضر با روش شبه آزمایشی،طرح دو گروهی با پیش آزمون و پس آزمون صورت پذیرفت. نمونه آماری شامل 120 نفر(60 نفر گروه آزمایش و 60 نفر گروه کنترل) بود. از روش سنجش توانایی پرسشگری فیشر که مبتنی بر داستان خوانی و پرسشگری بود و با استفاده از کتاب داستانهای فکری اثر فلیپ کم، داده ها جمع آوری شدند. پیش­آزمون برای دو گروه آزمایش و کنترل اجرا شد. در ادامه، گروه آزمایشی به مدت شش ماه، هفته­ای یک جلسه تحت روش آموزش فلسفه برای کودکان قرار گرفتند. در پایان شش ماه، پس­آزمون در دو گروه آزمایش و کنترل اجرا شد. نتایج نشان دادکه آموزش فلسفه برای کودکان بر سطح پرسشگری دانش­آموزان تاثیر مثبت و معناداری داشت. همچنین پس از آموزش فلسفه برای کودکان، سطح پرسشگری گروه آزمایش بر اساس حیطه شناختی بلوم از "سطح دانش" به " سطح تجزیه و تحلیل" ارتقاء یافت. UR - https://fabak.ihcs.ac.ir/article_2840.html L1 - https://fabak.ihcs.ac.ir/article_2840_6d28d182baac6bf0d825665b6947f4e0.pdf ER -