@article { author = {Naji, Saeed and Khatibi, Somayeh}, title = {Teaching Thinking to ‍‍‍Children: a Way Toward World Peace}, journal = {Thinking and Children}, volume = {1}, number = {2}, pages = {121-141}, year = {2012}, publisher = {INSTITUTE FOR HUMANITIES AND CULTURAL STUDIES}, issn = {2383-0700}, eissn = {2383-0719}, doi = {}, abstract = {Today, achieving peace in societies will not come about unless it is primarily institutionalized and promoted through continuous education.  Philosophy for children (p4c) is a new program which can crucially contribute to this end via its inseparable technique, that is, community of inquiry. In fact, community of inquiry is the miniature of a larger community in which the teacher and students actually practice the dominant rules of a peaceful society.The aim of the present study was to provide an analysis of different components of P4C and world peace as well as to investigate the outcome of implementing P4C in Iran and in the world. The ultimate purpose was to show how strengthening thinking and behavioral skills in children and youngsters could capitulate to the improvement of dialogs and deterioration of disputes among them and thus, replace war with peace}, keywords = {Community of Philosophical Inquiry,Culture for Peace,dialogue,Peace,philosophy for children,society}, title_fa = {آموزش تفکر به کودکان راهی برای دستیابی به صلح جهانی}, abstract_fa = {تحقق صلح در جوامع حاضر، بدون ترویج و نهادینه‌کردن آن، ناممکن است. نهادینه‌کردن صلح آموزش مداوم و بی‌وقفه می‌طلبد. برنامة آموزشی فلسفه برای کودکان (فبک) مدعی است که با روش خاص خود، یعنی حلقة کندوکاو فلسفی، می‌تواند در این راستا گامی مؤثر بردارد. در‌واقع، حلقة کندوکاو مدل کوچکی از جامعه است که معلم و دانش‌آموزان در آن اصول حاکم بر جامعة صلح‌آمیز را درعمل تمرین می‌کنند. در این پژوهش سعی کردیم، با تحلیل مؤلفه‌های برنامة فلسفه برای کودکان و نوجوانان و تشریح مؤلفه‌های پدیدة صلح و همچنین بررسی نتایج اجرای برنامة فبک در سطح جهان و ایران، نشان دهیم که چگونه این برنامه، با تقویت مهارت‌های فکری و رفتاری کودکان و نوجوانان، می‌تواند گفت‌وگو را به جای تنازع، و صلح را به جای جنگ بنشاند و آن‌ها را نهادینه کند}, keywords_fa = {فلسفه برای کودکان و نوجوانان,حلقة کندوکاو فلسفی,صلح,فرهنگ صلح,گفت‌وگو}, url = {https://fabak.ihcs.ac.ir/article_339.html}, eprint = {https://fabak.ihcs.ac.ir/article_339_51ab04b1993cb02303a341d7ada9e6a0.pdf} }