@article { author = {Saberi Najafabadi, Malihe}, title = {Teaching Philosophy to Children in an Interactive Science Museum}, journal = {Thinking and Children}, volume = {2}, number = {3}, pages = {51-72}, year = {2012}, publisher = {INSTITUTE FOR HUMANITIES AND CULTURAL STUDIES}, issn = {2383-0700}, eissn = {2383-0719}, doi = {}, abstract = {It seems that taking advantage of the new media and inspiring learning atmospheres, as well as using teaching materials beyond the framework of the present materials are necessary in this constantly changing world. According to constructivism and discovery learning, as two of the most advanced theories of learning, students are not willing to tolerate axiomatic, receptive learning, and are eagerly looking for creating and discovering. Playing with interactive devices facilitates teaching abstract and logical concepts, creates an encouraging environment for all learners especially young learners, boosts creative and rational thinking, and  develops reasoning and thinking as main the objectives of teaching philosophy for children.  In addition to reviewing different learning theories, the present study focuses on constructivism as the most effective learning theory. Furthermore, it emphasizes the role of interactive learning in teaching philosophy to children and provides some samples of educational devices.}, keywords = {active learning,Creative thinking,constructive learning,interactive devices,logical thinking,scientific museums,Thinking skills}, title_fa = {آموزش فلسفه به کودکان در موزه های تعاملی علم}, abstract_fa = {جهان امروز سریع تر از هر زمان دیگر در حال پیشرفت است. بنابراین بهره گی ری ازرویکردهای جدید آموزشی و به تبع آن رسانه ها ی جدی د، مح یط ها ی ی ادگیریاشتیاق برانگیز و محتوای آموزشی فراتر از ساختارها ی موجود ، ضرور ی به نظرمی رسد. این مقاله ضمن معرفی موز ههای تعاملی، که بازدیدکنندگان را فراگیرانیمی داند که ازطریق تعامل با اشیای موجود در موزه به ساخت نظام دانشی خودکمک می کنند، به نسبت و رابطة آن با برنامة آموزش فلسفه به کودکان و اهداف وارزش های مندرج در آن می پردازد. مقاله از این دیدگاه دفاع م یکند که مبنای نظریطراحی و ساخت این موزه ها دیدگاه ساختارگرایی و نظریة یادگیری اکتشافی بودهاست. از نظر نگارنده، در جهان در حال تغییر و تحول امروز، فراگیران خود مشتاقاکتشاف و بازآفرینی اند. عرضة مفاهیم انتزاعی و منطقی از طریق بازی با دستگاه هایتعاملی در محیطی متنوع، چندرسانه ای و شوق انگیز همة مخاطبان، به خصوص نسلجوان، را به تفکر خلاق و اندیشة منطقی وام ی دارد و در پرورش تفکر و روح ی ةاستقلال طلبی، که از اهداف اصلی آموزش فلسفه به کودکان است، مؤثر است.}, keywords_fa = {یادگیری ساختارگرا,یادگیری فعال,موزه های تعاملی علم,دستگاه های نمایشی تعاملی,مهارت های فکری}, url = {https://fabak.ihcs.ac.ir/article_350.html}, eprint = {https://fabak.ihcs.ac.ir/article_350_1c205409a81330211cac9a8decd68188.pdf} }