%0 Journal Article %T تبیین شاخص‌های فلسفی گفت‌وگو در فلسفه‌ورزی کودکان %J تفکر وکودک %I پژوهشگاه علوم انسانی ومطالعات فرهنگی %Z 2383-0700 %A پازوکی, فاطمه %A حیدری, احمد‌علی %D 2013 %\ 01/27/2013 %V 2 %N 4 %P 3-18 %! تبیین شاخص‌های فلسفی گفت‌وگو در فلسفه‌ورزی کودکان %K گفت‌وگو %K تک‌گویی %K دیگری %K حلقۀ کندوکاو فلسفی %R %X گفت‌وگو، به ‌سبب ویژگی‌های هستی‌شناسانه‌اش، در طول تاریخ فلسفه همواره مورد توجه واقع شده ‌است و شماری از فیلسوفان آن را شیوه‌ای درخور و شاید مناسب‌ترین روش برای پرورش تفکر منطقی افراد دانسته‌اند. در برنامۀ فلسفه برای کودکان نیز گفت‌وگو یکی از عناصر بنیادین و از جمله ویژگی‌های بارز این برنامه است. این مقاله با چنین توجهی نخست مترصد آن است تا ویژگی‌های بنیادین گفت‌وگو را، با تأکید بر رویکردهای گادامر و افلاطون، تبیین کند و سپس نقش آن را در پرورش روح فلسفی کودکان مشخص نماید و سرانجام به مناسب‌ترین شاخص‌های گفت‌وگو به‌ منظور تقویت اندیشه‌ورزی در کودکان بپردازد. %U https://fabak.ihcs.ac.ir/article_525_d4ecb66fd85cb4be6c9e5613deeca3ef.pdf