TY - JOUR ID - 2269 TI - تدوین، اعتبار سنجی، و رتبه‌بندی شاخص‌های مربی آموزش فلسفه به کودکان JO - تفکر وکودک JA - FABAK LA - fa SN - 2383-0700 AU - ویسی, مرضیه AU - میرزامحمدی, محمد حسن AU - رهنما, اکبر AD - دانشجوی کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت ، گروه علوم تربیتی دانشگاه شاهد AD - دانشیار گروه علوم تربیتی دانشگاه شاهد AD - دانشیار گروه علوم تربیتی دانشگاه شاهد ، Y1 - 2016 PY - 2016 VL - 6 IS - 12 SP - 121 EP - 143 KW - : آموزش فلسفه به کودکان KW - مربی KW - شاخص شخصیتی KW - شاخص حرفه‌ای KW - اعتبارسنجی DO - N2 - تحقیق حاضر با هدف تدوین، اعتبار سنجی، و رتبه‌بندی شاخص‌های مربی آموزش فلسفه به کودکان ، و با استفاده از روش‌های تحلیل اسنادی و دلفی به انجام رسیده است. نمونه تحقیق شامل کتب، مجلات، پایان‌نامه‌ها، و سایت‌های مرتبط با موضوع آموزش فلسفه به کودکان، و متخصصان آموزش فلسفه برای کودکان بوده است. ابزار گرداوری داده‌ها فیش، و فرم مصاحبه نیمه ساختاریافته بوده است. برای تجزیه‌وتحلیل داده‌ها از روش تحلیل مفاهیم ، آمار توصیفی ، و آمار استنباطی(آزمون تی و فریدمن ) استفاده‌ شده است. یافته‌های تحقیق شامل 19 شاخص شخصی، و 30 شاخص حرفه‌ای برای مربی آموزش فلسفه به کودکان می‌باشد. همه صاحب‌نظران، شاخص‌های استخراج ‌شده را تأیید کرده‌اند. به نظر آنان در بخش شاخص‌های شخصیتی، داشتن آمادگی روحی برای تدریس، آزاداندیشی، مشتاق بودن در احتجاج و تحقیق، و مهارت گوش دادن فعال، و در بخش شاخص‌های حرفه‌ای، اختصاص دادن زمان مناسب برای مشارکت هر دانش‌آموز، کنج کاوی در مورد معنا و دلالت‌های هر اظهارنظر کودک، و فلسفه ورزی، از اولویت بالاتری برخوردار بوده‌اند. همچنین شاخص‌های مربوط به ویژگی‌های شخصیتی در مقایسه با شاخص‌های ویژگی‌های حرفه‌ای در اولویت بالاتری قرار داشته است. UR - https://fabak.ihcs.ac.ir/article_2269.html L1 - https://fabak.ihcs.ac.ir/article_2269_48e171d5eee62149574501b279d60e01.pdf ER -