TY - JOUR ID - 2539 TI - تاثیر روش حلقه‌ی کندوکاو فلسفی بر مهارت‌های گفت‌وگویی دانش‌آموزان ابتدایی JO - تفکر وکودک JA - FABAK LA - fa SN - 2383-0700 AU - ناجی, سعید AU - خطیبی مقدم, سمیه AD - استادیار گروه فلسفه برای کودکان، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی AD - دانشجوی دکتری فلسفه دانشگاه کوئینزلند استرالیا Y1 - 2016 PY - 2016 VL - 7 IS - 1 SP - 83 EP - 110 KW - فلسفه برای کودکان ونوجوانان KW - حلقه‌ی کندوکاو فلسفی KW - گفت‌وگو KW - مهارت‌های گفت‌وگویی KW - دانش‌آموزان DO - N2 - هدف از این مقاله بررسی تاثیر برنامه‌ی کندوکاو فلسفی برای کودکان و نوجوانان بر مهارت‌های گفت‌وگویی دانش‌آموزان است. برای ارزیابی میزان تأثیر برنامه‌، نمونه‌ی کوچکی از دانش‌آموزان دختر دبستانی، در یک دوره‌ی 11 جلسه‌ای، تحت آموزش فلسفه برای کودکان و نوجوانان قرار گرفتند.روش این تحقیق روش کیفی و ابزار گردآوری داده های پژوهش مشاهده ی مشارکتی و ثبت کلیه ی تغییرات  مرتبط کودکان در طول هر یک از جلسات کلاس و مصاحبه ی عمیق با کودکان، والدین و معلمان در پایان دوره بود.یافته های حاصل از پژوهش حاکی از تغییرات چشمگیری در مهارت های گفت‌وگویی در کودکان از جمله گوش دادن دقیق به یکدیگر، بیان نظرات به صورت قابل فهم و ارائه ی دلایل قابل قبول، جایگزینی رفتارهای مشارکتی با رفتارهای رقابتی و توانایی ارزیابی و اصلاح نظرات و داوری ها بود. UR - https://fabak.ihcs.ac.ir/article_2539.html L1 - https://fabak.ihcs.ac.ir/article_2539_b1790dbae323eba7d6b3870849b9a903.pdf ER -