آذر ، عادل (1380 ).بسط و توسعه روش آنتروپی شانون برای پردازش دادهها در تحلیل محتوی. فصلنامه علمی-پژوهشی علوم انسانی دانشگاه الزهرا، سال یازدهم،شماره 37و 38 : 18-1
اسمیت ، فیلیپ جی ؛ گوردون هولفیش، اچ (1373 ) . تفکر منطقی روش تعلیم و تربیت، ترجمه علی شریعتمداری . تهران:سمت.
اسمیت ، فلیپ جی (1370 ) . ذهنیت فلسفی در مدیریت آموزشی ، ترجمه محمدرضا بهرنگی. تهران : انتشارات گلچین.
پیترز،آراس وهرست،پل(1389 ).منطقتربیت.ترجمهفرهادکریمی،تهران:انتشاراتعلمی فرهنگی
خوشبخت ، فریبا ؛ سهرابی ، راضیه و البرزی ، محبوبه ( 1392 ) . مقایسه افسانههای ایرانی، کتابهای داستانی- تصویری ایرانی و کتابهای داستانی- تصویری خارجی بر مبنای مؤلفههای تفکر فلسفی . مطالعات ادبیات کودک ، سال چهارم شماره 1 ، بهاروزمستان 92 : 112- 91
دلاور ،علی ( 1380 ). مبانی نظری و عملی پژوهش در علوم انسانی و اجتماعی . تهران : رشد
رئیس دانا ، فرخ لقا ( 1389 ) . سند برنامه درسی ملی ویژگیها و گستره . رشد تکنولوژی آموزشی ، دوره 26 ، شماره 4 : 26-24 .
سند برنامه درسی ملی آموزشوپرورش جمهوری اسلامی ایران ، نگاشت پنجم 1391 و 1390
سیف هاشمی ، فخرالسادات و رجایی پور، سعید( 1383) . بررسی رابطه بین ذهنیت فلسفی و میزان خلاقیت مدیران مدارس متوسطه شهر اصفهان در سال تحصیلی 82 -1381.فصلنامه تعلیم و تربیت، شماره 77 : 64-31.
شرفی ، محمدرضا ( 1381 ) . تفکر برتر . تهران : انتشارات سروش.
شریعتمداری ، علی (1372 ) . پرورش فکر . تهران : جامعه پژوهشگران .
شریعتمداری ،علی ( 1385 ) . اصول و فلسفه تربیت . تهران : امیرکبیر
شعبانی،حسن(1382).روش تدریس پیشرفته و آموزش مهارتهای راهبردی تفکر تهران سمت.
صمدی ، پروین ( 1392 ). بررسی مقایسهای انگیزش خانواده و معلمان به کنجکاوی کودکان پیشدبستانی . مطالعات روانشناختی ،دانشگاه الزهرا، دوره 9 ، شماره 3 ، پاییز 1392 : 77-53
عابدی، احمد و عریضی ، حمیدرضا ( 1382 ) . تحلیل محتوای کتابهای درسی دوره ابتدایی برحسب سازه انگیزه پیشرفت . فصلنامه نوآوریهای آموزشی ، شماره 5 ، سال دوم : 52- 29
عباس زاده ، علی ( 1374 ). بررسی تأثیر تفکر منطقی مدیران گروههای آموزشی بر روحیه مربیان در شهر تهران، پایاننامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت آموزشی ، دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرکز
فرمهینی فراهانی، محسن و ملکی، مهدی (1391 ). تحلیل محتوای کتب درسی آموزش عالی ازنظر میزان آموزش بهداشت جنسی. فصلنامه راهبردهای آموزش، دوره 5 ، شماره 2 : 82-77
قرآن کریم
لیاقتدار، محمدجواد؛ عابدی، احمد و قضاوی ، منصوره ( 1388 ) . تحلیل محتوای کتابهای علوم تجربی دوره ابتدایی ازلحاظ توجه به معضلات زیستمحیطی . فصلنامه تعلیم و تربیت ، شماره 98 : 152-127
مارزینو، رابرت.جی( 1380 ). ابعاد تفکر در برنامهریزی درسی و تدریس، ترجمه قدسی احقر. تهران: سیطرون
نلر، جورج ( 1369 ) . هنر و علم خلاقیت. شیراز : دانشگاه شیراز
Brenifer O. Regard Critique Sur la Method Lipman. Diotime, 2004; (21). 1-17
Smith, PH.G (1956). Philosophic Mindedness in Educational Administration. The Ohio State University Press.
Dewey,J(1966) . Democracy and Education. New York: Macmillan Company
Marzano, r,j, and others (1988 ), dimension of thinking afram work for curriculum and instruction . Virginia : ascd
Lipman, M ( 2003). Thinking in education. New York: Cambridge University Press