اکه، ولفگانگ. (1389). قصر میمونهای قرمز، کمال بهروزنیا، تهران: افق.
باقری، خسرو (1394). فبک در ترازو، تهران: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی.
داروال، استیون. گیبارد، آلن. ریلتن، پیتر. (1381). نگاهی به فلسفه اخلاق در سده بیستم. مصطفی ملکیان، تهران: دفتر پژوهش و نشر سهروردی.
راجی، ملیحه (1395). کندوکاوی در مبانی و خاستگاههای نظری-تربیتی فلسفه برای کودکان، تهران: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی.
فیشر، رابرت (1386). آموزش تفکر به کودکان، مسعود صفایی مقدم و افسانه نجاریان،اهواز: رسش.
فیشر، رابرت (89-1388). آموزش تفکر، غلامعلی سرمد، تهران: گاج.
قائدی، یحیی (1383). آموزش فلسفه به کودکان بررسی مبانی نظری، تهران: دواوین.
کم ، فیلیپ. ( 1389) با هم فکر کردن، کندوکاوهای فلسفی برای کلاس، ترجمه مژگان رشتچی، فرزانه شهرتاش، چاپ اول: تهران، انتشارات شهرتاش.
لیپمن، متیو. شارپ، آن. اسکانیان، فردریک (1395). فلسفه در کلاس درس، محمد زهیر باقری نوعپرست، تهران: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی.
لیپمن، متیو. (1388). «طرحها و تمرینهای بحث فلسفی»، نسیم ماحوزی، مجله فرهنگ، ش 69. بهار.
مکتبی فرد، لیلا (1389). «سیر تحول و شکل گیری مهارتهای تفکر انتقادی در داستانهای تألیفی ایرانی برای کودکان و نوجوانان»، مجله تفکر و کودک، س 1، ش 1، بهار و تابستان.