اکبری، احمد و دیگران (1391). «مضامین فلسفی در داستانهای متون ادب فارسی». مجلۀ ﺗﻔﮑﺮ و ﮐﻮدک، س 3، ش 2، ﭘﺎﯾﯿﺰ و زﻣﺴﺘﺎن.
پناهی، مهین (1390). «بررسی و مقایسۀ شیوۀ آموزش تفکر نزد فریدالدین عطار و متیو لیپمن»، مجلۀ تفکر و کودک، ش 2.
حجازی، بنفشه (1384). ادبیات کودکان و نوجوانان، ویژگیها و جنبهها، تهران، نشر روشنگران و مطالعات زنان.
سعدی، شیخ مصلحالدین (1379). بوستان، تصحیح غلامحسین یوسفی، تهران: خوارزمی.
سعدی، شیخ مصلحالدین (1377). گلستان، تصحیح غلامحسین یوسفی، تهران: خوارزمی.
شیخالاسلامی، حسین (1381). «تحلیل گفتمانی نظریۀ ادبیات کودک تا پیش از دهۀ هفتاد». کتاب ماه کودک و نوجوان، ش 60.
شمیسا، سیروس (1376). سبکشناسی نثر، تهران: میترا.
صفا، ذبیحالله (1380). تاریخ ادبیات ایران، ج 2، تهران: فردوس.
فیشر، رابرت (1386). آموزش تفکر به کودکان، ترجمۀ مسعود صفایی مقدم و افسانه نجاریان، اهواز: رسش.
فیشر، رابرت (1388). آموزش و تفکر، ترجمۀ فروغ کیانزاده، اهواز: رسش.
قائدی، یحیی (1383). آموزش فلسفه به کودکان، بررسی مبانی نظری، تهران: دواوین.
کم، فیلیپ (1389). باهم فکرکردن، ترجمۀ مژگان رشتچی و فرزانه شهرتاش، تهران: شهرتاش.
میرصادقی، جمال (1379). عناصر داستان، تهران: سخن.
مولوی، جلالالدین محمد (1378). مثنوی، تصحیح رینولد نیکلسون، تهران: ققنوس.
منشی، نصرالله (1379). کلیله و دمنه، تصحیح مجتبی مینوی، تهران: امیرکبیر.
ناجی، سعید (1383). «فلسفه برای کودکان و نوجوانان مروری بر پارادایم جدید آموزش و پرورش»، فصلنامۀ روششناسی علوم انسانی، ش 40.
Grenby, M. (2008). Children’s Literature, Edinburgh University Press, Ltd.
Lipman, M. (1992). Studies in Philosophy for Children, Harry Stottlemeier's Discovery, Edited by Ann Magaretsharp and Ronald F. Reed Temple University Press, Philadelphia 19122.
Lyle, S. and J. Thomas-Williams (2012). ‘Dialogic Practice in Primary Schools: How Primary Head Teachers Plan to Embed Philosophy for Children in to the Whole School’, Educational Studies, Vol. 38, No. 1
Murris, K. (2008). ‘Philosophy with Children, the Stingray and the Educative Value of Desequilibrium’, Journal of Philosophy of Education, Vol. 42, No. 3-4.