اسکندری، حسین و ژاله کیانی (1386). «تأثیر داستان بر افزایش مهارت فلسفهورزی و پرسشگری دانشآموزان»، فصلنامة مطالعات برنامة درسی، ش 7.
اسمیت، فیلیپ (1382). ذهنیت فلسفی در مدیریت آموزشی، ترجمة محمدرضا بهرنگی، تهران: کمال تربیت.
جهانی، جعفر (1386). «بررسی تأثیرات برنامة آموزش فلسفه به کودکان در رشد منشهای اخلاقی دانشآموزان»، فصلنامة مطالعات برنامة درسی، ش 7.
ضرغامی، سعید (1387). بررسی مقایسهای آموزش فلسفه و منطق به روشهای ادغامی و تفکیکی در دورة متوسطه نظری، وزارت آموزش و پرورش، سازمان پژوهش و نوسازی آموزشی.
فیشر، رابرت (1385). آموزش تفکر به کودکان، ترجمة مسعود صفاییمقدم و افسانه نجاریان، اهواز: رسش.
قائدی، یحیی (1382). «نقد و بررسی مبانی، دیدگاهها و روشهای آموزش فلسفه به کودکان»، رسالة دکتری رشتة فلسفة تعلیم و تربیت دانشگاه تربیت معلم.
قائدی، یحیی (1383). آموزش فلسفه به کودکان، بررسی مبانی نظری، تهران: دواوین.
کم، فیلیپ (1379). داستانهای فکری، کندوکاو فلسفی برای کودکان، ترجمة احسانه باقری، تهران: امیرکبیر.
مرعشی، منصور و همکاران (1386). «بررسی تأثیر روش اجتماع پژوهشی بر پرورش مهارتهای استدلال در دانشآموزان دختر پایة سوم راهنمایی»، فصلنامة مطالعات برنامة درسی، س 2، ش 7.
مرعشی، منصور (1385). «بررسی تأثیر روش اجتماع پژوهشی برنامة فلسفه برای کودکان بر مهارتهای استدلال دانشآموزان پسر پایة سوم راهنمایی مدرسة نمونه دولتی اهواز»، پایاننامة دورة دکتری دانشگاه شهید چمران اهواز.
ناجی، سعید و پروانه قاضینژاد (1386). «بررسی نتایج برنامة فلسفه برای کودکان روی مهارتهای استدلالی و عملکرد رفتاری کودکان»، فصلنامة مطالعات برنامة درسی، ش 7.
نقیبزاده، میرعبدالحسین (1377). گفتارهایی در فلسفه و فلسفه و تعلیم و تربیت، تهران: طهوری.
Bleazby, Jennifer (2007). Social Reconstructional Learning: Using Philosophy for Children & John Dewey to Overcome Problematic Dualisms in Education and Philosophy, A Thesis Submitted in the School of History & Philosophy at the University of New South Wales in the fulfillment of the award of Doctor of Philosophy.
Chan Yoke Keng, Khatijah Binte Mohamad Ibrahim (2007). Philosophy for Children. Proceeding of the Redesinging Pedagogy: Culture, Knowledge and Understanding conference, Singapore.
Lipman, Matthew (1988). Philosophy Goes to School, Temple University Press.
Lipman. M., A. M. Sharp, & F. Oscanyan (1980). Philosophy in the Classroom, Philadelphia: Temple University Press.
Lipman, Matthew (2003). Thinking in Education, Syndicate of the University of Cambridge.
Montes, M. & E. Maria (2001). Juchitande Los Ninos, Abstract in OAPC.
Sanjana Mehta & David Whitebread (2005). Philosophy for Children and Moral Development in the Indian Context, University of Cambridje.