آلیسون، جیمز (1383). جامعهشناسی دوران کودکی، علیرضا کرمانی، تهران: نشر ثالث.
اسمیت. جی. فیلیپ و هولفیش. اچ. گوردون (1377). فلسفة آموزش و پرورش، ترجمة سعید بهشتی، مشهد: رضوی.
پیاژه، ژان (1382). شکلگیری نماد در کودکان، زینت توفیق، تهران: نشر نی.
پیروزنیا، مهدی. «رقص در ایلات و عشایر ایرانزمین»، فصل نو، ش 45.
تفضلی، ابوالقاسم (1382). سماع، تهران: زریاب.
تورنس، ئی. پال (1372). خلاقیت، ترجمة حسن قاسمزاده، تهران: دنیا.
سیلکر، آنجل. ام. جی (1370). مقدمهای بر روانشناسی نقاشی کودکان، عباس مخبر، تهران: طرح نو.
فالزن، کریستوفر (1382). فلسفه بهروایت سینما، ناصرالدین تقویان، تهران: قصیدهسرا.
فیشر، رابرت (1385). آموزش تفکر به کودکان، مسعود صفاییمقدم، افسانه نجاریان، اهواز: رسش.
گوردون، گراهام (1383). فلسفة هنرها، مسعود علیا، تهران: ققنوس.
نلر، جورج. اف (1369). هنر و علم خلاقیت، علیاصغر مسدد، شیراز: دانشگاه شیراز.
نورتون، دونا و ساندرا نورتون (1382). شناخت ادبیات کودکان، منصوره راعی، 2 ج، تهران: قلمرو.
هینس، جوانا (1383). بچههای فیلسوف، رضاعلی نوروزی، قم: سماء قلم.
Fabien, Sophie Chauderlot (2005). "Filming as the Art of Thinking", Film-Philosophy International Salon-Journal, Vol. 9, No. 8.
Fisher R. (2001)." Philosophy in Primary Schools" (Fostering Thinking Skills and Literacy), Reading, Brunel University.
Fisher Robert, (in press). "Thinking Skills", J. Arthur, T. Grainger & D. Wray (eds.), Learning to Teach in Primary School, Routledge Falmer.
Huckleberry, Jennifer (2001). "Education for Escaping the Cave", Analytic Teaching. Vol. 23, No. 2.
Matthew, Schertz (2003). "Empathic Pedagogy: Community of Inquiry and the Development of Empathy", ANALYTIC TEACHING, Vol. 26, No. 1.
Murris. Karin (2000). "Can Children do Philosophy?", Journal of Philosophy of Education, Society of Crest Britain.
Raabe, B. Peter (2002). "Professional Philosophy Outside the Academy: Philosophical Counseling", Pathway, No. 25.