احمدی، مجید(1393). بررسی میزان توجه به مؤلفههای مهارتهای زندگی و تفکر انتقادی در برنامه درسی تفکر و سبک زندگی پایه هفتم. دانشگاه آزاد اسلامی مرودشت(پایان نامۀ کارشناسی ارشد).
ایمانی، محسن و مظفر، محمد (1383). «تحلیل محتوای کتاب هدیههای آسمان و کتاب کار پایۀ دوم دبستان چاپ 1381 در مقایسه با تعلیمات دینی چاپ 1380». نوآوریهای آموزشی. دورۀ 3، ش7، صص 142-115.
پریرخ، مهری؛ پریرخ، زهره؛ مجدی، زهرا (1389). «ردپای مفاهیم فلسفی در داستانهای کودکان: پژوهشی پیرامون شناسایی مؤلفههای مرتبط با آموزش تفکر فلسفی». مطالعات کتابداری و علم اطلاعات. دورۀ سوّم، سال شانزدهم، شمارۀ 4، صص 80-57.
جمشیدی، فریبا (1389). بررسی میزان توجّه به تفکر خلاق در برنامه درسی علوم تجربی چهارم و پنجم دوره ابتدایی. دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت(پایان نامۀ کارشناسی ارشد).
خواجه زاده، رزاق (1389). بررسی جایگاه تفکر انتقادی در برنامه ی درسی تاریخ معاصر ایران در مقطع متوسطه. دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت(پایان نامۀ کارشناسی ارشد).
دانشور، میترا و غلامحسینی، احمد (1394). تفکّر و پژوهش. تهران: چاپ و نشر کتابهای درسی ایران.
دانشور، میترا؛ غلامحسینی، احمد؛ اسپیدکار، محبوبه (1394). تفکّر و سبک زندگی(پایۀ هشتم). تهران: چاپ و نشر کتابهای درسی ایران.
دانشور، میترا؛ غلامحسینی، احمد؛ اسپیدکار، محبوبه (1394). تفکّر و سبک زندگی(پایۀ هفتم). تهران: چاپ و نشر کتابهای درسی ایران.
رستمی، کاوه؛ ابراهیم رحیمی؛ رستمی، ویدا؛ هاشمی، سپیده (1391). «بررسی تاثیر روش اجتماع پژوهشی در برنامه فلسفة برای کودکان بر خلاقیت کودکان». تفکر و کودک. پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، سال سوم، شماره دوم، پاییز و زمستان، صص8-14.
رشتچی، مژگان، کیوانفر، ارشیا(1388). «مبانی نظری اجتماع کندوکاو به عنوان روش آموزش فلسفه برای کودکان». فرهنگ. شماره 69، صص 58-39.
زاد مهر، مجتبی(1393). بررسی و تحلیل محتوای کتاب تفکر و پژوهش ششم ابتدایی از دیدگاه خلاقیت گیلفورد. دانشگاه پیام نور تهران(پایان نامۀ کارشناسی ارشد).
صالحی عمران، ابراهیم و چهارباشلو، حسین (1389). «تجزیه و تحلیل محتوای کتاب های درسی دورة آموزش ابتدایی برمبنای مؤلفههای خلاقیت به منزلۀ یکی از راههای پرورش خلاقیت دانش آموزان». سومین کنفرانس ملی خلاقیت شناسی تریز (TRIZ) و مهندسی و مدیریت نوآوری ایران، تهران.
صفایی مقدم، مسعود؛ مرعشی، منصور؛ پاک سرشت، محمد جعفر؛ باقری، خسرو؛ سپاسی، حسین(1385). «بررسی تأثیر روش اجتماع پژوهشی در برنامۀ آموزش فلسفه به کودکان بر پرورش مهارتهای استدلال دانش آموزان پسر پایۀ سوم راهنمایی مدرسۀ نمونه دولتی اهواز». علوم تربیتی و روانشناسی. دوره سوّم، سال سیزدهم، شمارۀ 2، صص 54-31.
عبدی الوار، علی رضا (1393). تحلیل محتوای کتاب تفکر و پژوهش پایه ششم ابتدایی بر اساس ابعاد تفکر از دیدگاه مارزینو. دانشگاه هرمزگان(پایان نامۀ کارشناسی ارشد).
عصاره، علیرضا، خضرسوری، لقمان و اکرامی، بهروز(1394). «بررسی جایگاه تفکر انتقادی در کتاب کار تفکر و پژوهش پایه ششم ابتدایی». دومین کنفرانس ملی توسعه پایدار در علوم تربیتی و روانشناسی، مطالعات اجتماعی و فرهنگی.
علینژاد، منا و ناجی، سعید (1385). «آموزش تفکر- فلسفه برای کودکان و نوجوانان». کتاب ماه کودک و نوجوان، شماره 106-104، صص 26-22.
فیشر، رابرت (1385). آموزش تفکر به کودکان، ترجمة صفایی مقدم و نجاریان. اهواز: رسش.
قضاوی، فاطمه (1386). نقد و بررسی برنامۀ آموزش فلسفه به کودکان در پایه سوم (پیکسی) بر اساس اصول برنامهریزی درسی. دانشگاه تربیت معلم تهران(پایان نامۀ کارشناسی ارشد).
لیپمن، ماتیو(1390). تفکّر در تعلیم و تربیت، ترجمۀ اسلامی و سیدی. تهران: فرهیختگان.
مرعشی، سید منصور؛ هاشمی، سید جلال و مقیمی گسک، اعظم (1391). «تحلیل محتوای کتابهای درسی بخوانیم و بنویسیم و هدیههای آسمان دوره ابتدایی براساس معیارهای برنامهدرسی «فلسفه برای کودکان»، تفکر و کودک، شماره اول، صص 69-89.
هاشمی پور مطلق، طاهره سادات (1392). تحلیل محتوای کتاب تفکر و پژوهش پایه ششم ابتدایی. دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی(پایان نامۀ کارشناسی ارشد).
هاشمی، محمد (1385). بررسی جایگاه تفکر انتقادی در محتوای کتابهای درسی پایه پنجم دوره ابتدایی. دانشگاه شیراز(پایان نامۀ کارشناسی ارشد).
Fisher, R. (2001). Philosophy in primary schools: fostering thinking skills and literacy. London: Brunel University.
Tricky. S. (2006). ‘’Effects of p4c in 100 primary school’’ Educational research, spring 2006, No.1.