آمابیل، ترزا (1375). شکوفایی خلاقیت کودکان، ترجمۀ حسن قاسمزاده، تهران: دنیای نو.
اسبورن، الکس (1371). پرورش استعداد همگانی ابداع و خلاقیت، ترجمۀ حسن قاسمزاده، تهران: نیلوفر.
حسینی، افضلالسادات (1378). ماهیت خلاقیت و شیوههای پرورش آن، مشهد: آستان قدس رضوی.
خورشیدی، عباس و حمیدرضا قریشی (1381). راهنمای تدوین رساله و پایاننامۀ تحصیلی (از نظر تا عمل)، تهران: سطرون.
دلاور، علی (1388). مبانی نظری و عملی پژوهش در علوم انسانی و اجتماعی، تهران: رشد.
ویزبرگ، رابرت (1378). خلاقیت فراسوی اسطورۀ نبوغ، ترجمۀ مهدی والفی، تهران: روزنه.
پیاژه، ژان (1371). تربیت به کجا ره میسپرد، ترجمۀ منصور پریرخ دادستان، تهران: دانشگاه تهران.
حسینی، افضلالسادات (1381). ماهیت خلاقیت و شیوههای پرورش آن، مشهد: آستان قدس رضوی.
Gal larger, Jams (1986). Teaching the Gifted Child, Allen and Bocan.
Gatzel, J. W. & P.W Jackson (2001). Creativity and Intelligence: New York, John Wily.
MacKinnon D.W. (1962). The Nature and Nurture of Creative Talent. American psychologies.
Renzulli, Joseph, S. (1999). News Around the World Gifted, Education International Vol. 10.
Torence, E. P. (1980). “Lesson About Giftedness and Creativity from a Nation of 115 Million Overachievers”, gifted child quarterly, Vol. 1, No.1.
Torrance, E. (1989). The Nature of Creativity as Manifest in, this Testing in, Stanberry, Robert J.; the Nature of Creativity Contemporary Psychological Perspectives, Cambridge university press.
Weisberg, R.W. (1993). Creativity Temple University, New York: W-H. Freeman. & company.