انصاری، منصور (1384). دموکراسی گفتگویی، امکانات دموکراتیک اندیشههای میخائیل باختین و یورگن هابرماس، تهران: نشر مرکز.
شاتو، ژان (1376). مربیان بزرگ، ترجمة غلامحسین شکوهی، تهران: دانشگاه تهران.
فریره، پائولو (1358). آموزش ستمدیدگان، ترجمة احمد بیرشک، تهران: خوارزمی.
قائدی، یحیی (1382). آموزش فلسفه به کودکان، بررسی مبانی نظری، تهران: دواوین.
ناجی، سعید (1383). «فلسفه برای کودکان مروری بر پارادایم جدید آموزش و پرورش با تأکید بر ابداعات متیو لیپمن»، فصلنامة حوزه و دانشگاه، ش 40.
ناجی، سعید (1387). کندوکاو فلسفی برای کودکان و نوجوانان، تهران: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی.
ناجی، سعید و پروانه قاضینژاد (1386). «بررسی نتایج برنامة فلسفه برای کودکان بر روی مهارتهای استدلالی و عملکرد رفتاری کودکان»، فصلنامة مطالعات برنامة درسی، ش 7.
Constantineaut, Philippe (2005). Philosophy in the Age of Democracy: Moral and Civic Education, Ontario: Congress of the Canadian Philosophical Association, University of Western Ontario.
Danesh, H.B. (2006). “Toward on Integrative Theory of Peace Education”. Journal Of Peace Education, Vol. 3, No.1.
Fisher, Robert (2009). “Creative Dialogue: Talking to Think. Farhang”.Vol. 22, No. 69.
Fountain, Susan (1999). Peace Education in UNICEF, New York: UNICEF.
Gregory, Maughn (2008). Philosophy for Children, A Practitioner Handbook, NJ: IAPC, Montclair State University.
Kennedy, David (1999). “Philosophy for Children and the Reconstruction of Philosophy”, Metaphilosophy,Vol. 3, No. 4.
Lipman, Matthew (1992). “Educating for Violence Reduction and Peace Development”, The Philosophical Community Inquiry Approach, Detseling Enterprises.
Lipman, Matthew (2003). Thinking in Education. New York: Cambridge University Press.
Topping, K. J. & S. Trikey, (2007). “Impact of Philosophical Enquiry on School Student’s Interactive Behavior”, Thinking skills and Creativity, Vol. 2.
Trikey, S. & K. J. Topping (2004). “Philosophy for Children: a Systematic Review”. Research paper in Education, Vol. 19, No. 3.
UNESCO (2007). Philosophy, A School of Freedom, Paris: UNESCO.
UNESCO (2000). World Directory of Peace Research and Training Institutions, Paris: Deddington, Oxford, New York: Berg; Paris: UNESCO.