اسمیت، فیلیپ و گوردن هولفیش (1371). تفکر منطقی، روش تعلیم و تربیت، ترجمة علی شریعتمداری، تهران: سمت.
شعبانی، حسن (1371). مهارتهای آموزشی و پرورشی، تهران: سمت.
شعبانی، حسن(1382). روش تدریس پیشرفته، تهران: سمت.
فیشر، رابرت (1385). آموزش و تفکر، ترجمة فروغ کیانزاده، اهواز: رسش.
فیشر، رابرت (1386). آموزش تفکر به کودکان، ترجمة مسعود صفایی مقدم و افسانه نجاریان، اهواز: رسش.
قاضی مرادی، حسن (1380). استبداد در ایران، تهران: اختران.
کم، فیلیپ (1379). داستانهای فکری، ترجمة احسانه باقری، ج 1، تهران: امیرکبیر.
مرعشی، سیدمنصور (1385). «بررسی تأثیر روش اجتماعپژوهشی در برنامة فلسفه برای کودکان بر مهارتهای استدلال دانشآموزان پسر پایة سوم راهنمایی مدرسه نمونه دولتی اهواز»، پایاننامة دکتری، دانشکدة علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه شهید چمران اهواز.
ناجی، سعید (1387 الف). کندوکاو فلسفی برای کودکان و نوجوانان، تهران: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی.
ناجی، سعید (1387 ب). «نگاهی به روشهای جدید بالابردن توان تحقیق و پژوهش»، در کنفرانس توسعه و فنآوری در ایران، به اهتمام دکتر مهدی گلشنی، ج 2، تهران: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی.
Lipman, Matthew (1976)."Can Philosophy for Children be the Basis of Educational Redesign?", Journal of Social Studies, Vol. 69, No. 6.
Lipman, Matthew (2003). Thinking in Education, 2nd (edn.), Cambridge & New York: Cambridge University Press.
Trickey, S. & K. J. Topping (2004). "Philosophy for Children: a Systematic Review", Research Papers in Education, Vol. 19, No. 3.
Topping, K. J. & S. Trickey (2007). "Collaborative Philosophical Enquiry for School Children: Cognitive Effects at 10-12 Years", British Journal of Educational Psychology, in press.