ذهبی، محمدبناحمد ( 1407 ق). تاریخ اسلام، تحقیق عمر عبدالسلام تدمری، ج 11 ، بیروت: دارالکتاب العربی.
صفوی، امان الله ( 1387 ). رو شها، فنون و الگ وهای تدری ، س تهران: معاصر.
فوشه، پل ( 1337 ). خواندن یهای کودکان و احتیاجات آ نه،ا ترجمة علی محمد کاردان، راهنمای کتا ، ب تهران: سخن.
کدیور، پروین ( 1388 ). روا نشناسی یادگیر ، ی تهران: سمت.
لطف آبادی، حسین ( 1387 ). روا نشناسی تربیت ، ی تهران: سمت.
www.mehrnews.com. لیپمن، متیو ( 2003 ). مصاحبه با مهرنیوز 2003
مهجور، سیامک رضا ( 1370 ). روا نشناسی باز ، ی تهران: راه گشا.
.( ولوی، پروانه، محمد جعفر پاک سرشت، مسعود صفایی مقدم، جمال حقیقی، و یدالله مهرعلیزاده ( 1388
مجل ة علوم ،« بررسی تحلیلی مبانی معرف تشناختی سازنده گرایی و مضمو نهای تعلیم و تربیتی آن »
. تربیت ، ی دانشگاه شهید چمران اهواز، دورة پنجم، ش 4
Bruner, J. S. (1960). "The Act of Discovery", Harvard Educational Review, Vol. 31.
Edeiken, Linda R. (1992). "Children's Museums: The Serious Business of Wonder, Play and
Learning", Curator, Vol. 35, No. 1.
Fisher, Helen V. (1960). "Children's Museums: A Definition and Credo", Curator, Vol. 2, No. 3.
Hein, George E. (1995). "The Constructivist Museum", Journal of Education in Museum, No. 16.
Schunk, D. H. (2000). Learning Theories: An Educational Perspective, New Jersey: Merrill
Prentice Hall.
Veverka, John A. (2002). "Planning for Interpretive Training Courses", The National Journal for
Interpretation Canada, Vol. 28, No. 3.
Lewin, Ann W. (1989). "Children's Museums: A Structure for Family Learning", Hand to Hand:
Children's Museum Network, Vol. 3, No. 1.
Danilov, Victor J. (1986). "Discovery Rooms and Kidspaces: Museum Exhibits for Children",
Science and Children, Vol. 23, No.4.