صفاییمقدم، مسعود (1377). «برنامة آموزش فلسفه به کودکان»، فصلنامة علمی و پژوهشی علوم انسانی دانشگاه الزهرا، س 8 ، ش 26 و 27.
فیشر، رابرت (1385). آموزش و تفکر، ترجمة فروغ کیانزاده، اهواز: رسش.
قائدی، یحیی (1382). آموزش فلسفه به کودکان، بررسی مبانی نظری، تهران: دوانین.
قائدی، یحیی (1383). «بررسی و نقد دیدگاههای فلسفه برای کودکان»، رسالة دکتری، دانشکدة روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تربیت معلم.
قائدی، یحیی (1388). «برنامة درسی آموزش فلسفه به کودکان در دورة راهنمایی و دبیرستان»، فصلنامة فرهنگ، ویژهنامة فلسفه برای کودکان و نوجوانان.
لیپمن، متیو (1388). «فلسفه برای کودکان و نوجوانان/ رویکردی جدید در فلسفة تعلیم و تربیت»، مصاحبة آقای ناجی، فصلنامة فرهنگ، تهران: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی.
ویتگنشتاین، لودویگ (1380). پژوهشهای فلسفی، ترجمة فریدون فاطمی، تهران: نشر مرکز.
ویتگنشتاین، لودویگ (1385). کتاب آبی، ترجمة مالک حسینی، تهران: هرمس.
ویتگنشتاین، لودویگ (1387). درباب یقین، ترجمة مالک حسینی، تهران: هرمس.
هادسون، ویلیام دونالد (1378). لودویگ ویتگنشتاین، ترجمة مصطفی ملکیان، تهران: گروس.
Gadamer, Hans Gorg (1975). Truth and Method, New York: Crossroad.
Hagaman, S. (1990). "Feminism Inquiry in Art Itistory, Art Criticism and Aesthetics: an Overview for Art Education", Studies in Art Education, Vol. 32, No. 1.
Kennedy, D. (1999). "The Polities of Subjectivity", The Philosophy of Children and Dialogical Education , Vol. 7, No. 1.
Lipman, Matthew (1991). Thinking in Education, Cambridge, Massachusetts: Cambridge University Press.
Lipman, Matthew, A. Sharp, & F. Oscanyan (1980). Philosophy in the Classroom, Philadelphia, PA: Temple University Press.
Murehouse, R. (1993)."Philosophy for Children", Curriculum and Practice, in Thinking, Vol. 1, No. 3.
Splitter, L. J. & Ann Margaret Sharp (1995). Teaching for Better Thinking: The Classroom Community of Enquiry, Melbourn: Acer.
Wittgenstein, Ludwig (1985). Philosophical Investigation, trans. G. E. M. Anscombe, Oxford.
Wittgenstein, Ludwig (1995). Tractatus Logico-Philosophicus, Routledge.