- اگان، کنیران و خویی، شیوا (1385). «فانتزی و واقعیت در داستانهای کودکان»، کتاب ماه کودک و نوجوان، صص 99- 114، شمارة 101.
- اخوت، احمد (1371)، دستور زبان داستان، اصفهان: فردا.
- بتلهایم، برونو (1392)، افسون افسانهها، ترجمة اختر شریعتزاده، تهران: هرمس.
- مجید حبیبی عراقی، لیلا و دیگران (1392)، «خوانش فلسفی گزیده متون داستانی کلاسیک فارسی متناسب با اهداف برنامه فلسفه برای کودکان»، تفکّر و کودک، صص 75- 100. شمارة 8.
- خرّمی، علیمراد (1392)، «مخاطبشناسی افسانهها؛ کودکان یا بزرگسالان»، فرهنگ مردم ایران، صص 9- 32، شمارة 23.
- خسرونژاد، مرتضی (1386).، «تأملی بر همنشینی ادبیات کودک و فلسفه در برنامۀ فلسفه برای کودکان»، نوآوریهای آموزشی، صص 109- 124، شمارة 20.
- خسرونژاد، مرتضی (1382)، معصومیت و تجربه، تهران: مرکز.
- دورانت، ویلیام جیمز (1374)، لذات فلسفه، ترجمة عباس زریاب خوئی، تهران: انتشارات علمی و فرهنگی.
- شریفنسب، مریم (1394)، روایتپژوهی داستانهای عامیانة ایرانی، تهران: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی.
- عباسی، علی (1385)،«پژوهشی بر عنصر پیرنگ»، پژوهشهای زبانهای خارجی، صص 85- 103، شمارة 33.
- قاسمزاده، محمد (1395)، افسانههای کهن ایرانی، جلد 1، تهران: هیرمند.
- قاسمزاده، محمد (1392)، افسانههای کهن ایرانی، جلد 4، تهران: هیرمند.
- فیشر، رابرت (1385)، آموزش و تفکّر، ترجمة فروغ کیانزاده، اهواز: رسش.
- فیشر، رابرت (1390)، داستانهایی برای فکر کردن، ترجمة سیّدجلیل شاهری لنگرودی، تهران: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی.
- لیپمن، متیو (1394)، ناتاشا؛ گفتوگویی بر مبنای نظریه ویگوتسکی، ترجمة مهرنوش هدایتی، تهران: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی.
- کریمی، عبدالعظیم (1390)، تربیت چه چیز نیست، تهران: تربیت.
- گریم، یاکوب لودویگ کارل (1383)، قصهها و افسانههای برادران گریم، تهران: هرمس (کیمیا).
- محمدخانی، کوروش (1384)، «کودکان و جهان تخیلی افسانهها»، ادبیات داستانی، صص 52- 55، شمارة 98 و 99.
- مصلح، ملیحه و بهادری، رقیه (1395)، «سادگی و ژرفا در بیان پیوند زندگی و مرگ»، نارنج 2، صص 80- 92، شمارة 2.
- میرصادقی، جمال (1388)، عناصر داستان، تهران: سخن.
- ناجی، سعید (1395)، معیار فبک برای داستان، تهران: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی.
- ناجی، سعید (1387)، کندوکاو فلسفی برای کودکان و نوجوانان، تهران: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی.
- ناجی، سعید و مرعشی، مسعود (1394)، «کفایت فلسفی در داستانهای فلسفه برای کودکان و نوجوانان»، تفکّر و کودک، صص 87- 111، شمارة 1.
- Farahani, M. (2014). "The study on callenges of teaching philosophy for children "Elsevier, world conference on Educational siences, 116, pp 2141- 2145.
- Gruioniu, O. (2013). "The Philosophy for Children, an ideal tool to stimulate the thinking skills, "Elsevier, international conference education facing contemporary world, no 76, pp 378- 382.