امی، زهرا (1385). «نظریة متیو لیپمن در فلسفه برای کودکان (رویآوردی انتقادی)»، پایاننامة کارشناسی، دانشگاه تهران.
باقری، خسرو (1386). «چالشهای پیش روی برنامة آموزش فلسفه به کودکان» در: کم، فیلیپ، داستانهای فکری 2، ترجمة زهیر باقری، تهران: علم.
باقری، خسرو (1388). درآمدی بر فلسفۀ تعلیم و تربیت در جمهوری اسلامی ایران، ج 1، تهران: علمی و فرهنگی.
جهانی، جعفر (1380). «نقد و بررسی مبانی فلسفی الگوی آموزش تفکر انتقادی لیپمن»، رسالة دورة دکتری، دانشگاه تهران.
حسینی، حسام (1387). «بررسی رویکردهای مختلف در آموزش فلسفه به کودکان و نسبت آنها با برنامة درسی دورة ابتدایی ایران»، پایاننامة کارشناسی ارشد، دانشگاه تهران.
خارستانی، اسماعیل (1387). «تبیین تطبیقی اهداف و روشهای آموزش فلسفه به کودکان در کشورهای مختلف»، پایاننامة کارشناسی ارشد، دانشگاه شاهد تهران.
رحیمینسب، حجتالله (1386). «امکانسنجی اجرای برنامة آموزش فلسفه به کودکان در برنامة درسی دورة ابتدایی»، پایاننامة کارشناسی ارشد، دانشگاه شهید باهنر کرمان.
رضایی (1385). «بررسی تأثیر اجرای برنامة آموزشی فلسفه برای کودکان بر هویت من، کارکرد تحصیلی و مکانیسمهای دفاعی ... »، پایاننامة کارشناسی ارشد، دانشگاه پیام نور تهران.
رمضانپور، شیوا (1387). «بررسی تأثیر روش اجتماع پژوهشی آموزش فلسفه به کودکان پایۀ سوم ابتدایی بر پرورش مهارتهای شهروندی آنان»، پایاننامة کارشناسی ارشد، دانشگاه الزهرا.
سجادیان جاغرق، نرگس (1388). «طراحی برنامة درسی آموزش فلسفه به کودکان در پایة اول ابتدایی در ایران«، دانشگاه تربیت مدرس.
سرمد، زهره، عباس بازرگان، و الهه حجازی (1382). روشهای تحقیق در علوم رفتاری، تهران: آگاه.
صفاییمقدم، مسعود (1377). «برنامة آموزش فلسفه به کودکان»، فصلنامة علوم انسانی دانشگاه الزهرا، ش 26 و 27.
قائدی، یحیی (1382). «نقد و بررسی مبانی، دیدگاهها و روشهای آموزش فلسفه به کودکان»، رسالة دورة دکتری، دانشگاه تربیت معلم تهران.
قائدی، یحیی (1388). «برنامۀ درسی آموزش فلسفه به کودکان در دورۀ راهنمایی و متوسطه»، فصلنامه فرهنگ، ویژهنامة فلسفه برای کودکان و نوجوانان.
کریمی، حسین (1382). نقد و بررسی دیدگاهها و مبانی فلسفی برنامۀ آموزش فلسفه به کودکان، پایاننامة کارشناسی ارشد، دانشگاه شیراز.
کم، فیلیپ (1993). داستانهای فکری (1)، ترجمة احسانه باقری (1379). تهران: امیرکبیر.
محمدی (1385). «بررسی تأثیر اجرای برنامة آموزشی فلسفه برای کودکان بر تحول شناختی، هوش منطقی ریاضی و بهرة هوشی ... »، پایاننامة کارشناسی ارشد، دانشگاه پیام نور تهران.
مختاری، خدیجه (1386). «تحلیل محتوای ادبیات داستانی کودکان در ایران از منظر جایگاه آموزش مفاهیم فلسفی»، پایاننامة کارشناسی ارشد، دانشگاه تهران.
مرعشی، سیدمنصور (1385). «بررسی تأثیر روش اجتماع پژوهشی در برنامة آموزش فلسفه به کودکان بر پرورش مهارتهای استدلال دانشآموزان پسر سوم راهنمایی مدرسۀ نمونة دولتی شهر اهواز»، رسالة دکتری، دانشگاه شهید چمران اهواز.
ناجی، سعید (1388). «آسیبشناسی برنامة فلسفه برای کودکان و نوجوانان در ایران»، فصلنامه فرهنگ، ویژه فلسفه برای کودکان و نوجوانان، ش 1.
هاشمی، سیدمحمد (1385). «بررسی جایگاه تفکر انتقادی در محتوای کتابهای درسی پایة پنجم دورة ابتدایی»، پایاننامة کارشناسی ارشد، دانشگاه شیراز.
هدایتی (1388). «بررسی تأثیر اجرای برنامة فلسفه برای کودکان بهصورت اجتماع پژوهشی بر افزایش عزتنفس و بهبود روابط میانفردی در دانشآموزان مقطع ابتدایی شهر تهران»، رسالة دورة دکتری، دانشگاه آراد اسلامی.
Trickey, S. & K. J. Topping (2004). "Philosophy for Children: A Systematic Review", in Research Papers in Education, Vol. 19, No. 3.