براهنی، رضا (1393). قصهنویسی، چ چهارم، تهران: نگاه.
حجازی، بنفشه (1398). ادبیات کودکان و نوجوانان؛ ویژگیها و جنبهها، چ پانزدهم، تهران: روشنگران و مطالعات زنان.
داد، سیما (1385). فرهنگ اصطلاحات ادبی، چ سوم، تهران: مروارید.
ذبیحنیا عمران، آسیه و اکبری، منوچهر (1391). شخصیت در ادبیات کودک و نوجوان، چ اول، یزد: هومان.
راجی، ملیحه (1395). کندوکاوی در مبانی و خاستگاههای نظری- تربیتی فلسفه برای کودکان، چ اول، تهران: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی.
رشتچی، مژگان (1394). اصول تسهیلگری و ویژگیهای تسهیلگر حلقۀ کندوکاو، چ اول، تهران: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی.
سبزیان مرادآبادی، سعید و کزازی، میرجلالالدین (1388). فرهنگ نظریه و نقد ادبی، واژگان ادبیات و حوزههای وابسته، چ اول، تهران: مروارید.
سیف، علیاکبر (1395). روانشناسی پرورشی نوین: روانشناسی یادگیری و آموزش، ویراست هفتم، چ نهم، تهران: دوران.
شعبانی، حسن (1394). مهارتهای آموزشی و پرورشی (روشها و فنون تدریس)، ج 1، ویراست سوم، چ بیست و هشتم، تهران: سمت.
شمیسا، سیروس (1389). انواع ادبی، ویراست چهارم، چ چهارم، تهران: میترا.
شیخرضایی، حسین (1394). علمورزی در حلقۀ کندوکاو، چ اول، تهران: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی.
ضرغامی، سعید (1394). نگاهی به فلسفه برای کودکان از منظر فلسفۀ تعلیم و تربیت، چ اول، تهران: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی.
فخرایی، الهام (1389). «فلسفه برای کودکان؛ گامی به سوی پیوند فلسفه با جامعه»، تفکر و کودک، سال 1، ش 1، صص 81- 69.
قزلایاغ، ثریّا (1398). ادبیّات کودک و نوجوانان و ترویج خواندن (مواد و خدمات کتابخانه برای کودکان و نوجوانان)، چ پانزدهم، تهران: سمت.
کدیور، پروین (1386). روانشناسی تربیتی، چ یازدهم، تهران: سمت.
گودرزی دهریزی، محمّد (1388). ادبیّات کودکان و نوجوانان ایران، چ اول، تهران: قو/ چاپار.
لچر، دنیس بی، تد نیکولز و جوآن سی. می (1392). ارتباط با کودکان از طریق داستان، ترجمه منیژه بهبودی و سیّد جلیل شاهری لنگرودی، چ دوم، تهران: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی.
لیپمن، متیو، آن مارگارت شارپ و فردریک اس. اسکانیان (1395). فلسفه در کلاس درس، ترجمه محمدزهیر باقری نوعپرست، چ اول، تهران: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی.
مجید حبیب عراقی، لیلا (1394). داستانی برای کندوکاو، چ اول، تهران: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی.
محمودی، صوفیا (1392). ادبستان (فرهنگ ادبیات کودک و نوجوان)، چ اول، تهران: فرهنگ نشر نو.
مرادی کرمانی، هوشنگ (1396). تنور و داستانهای دیگر، چ هجدهم، تهران: معین.
مرعشی، سیدمنصور و قائدی، یحیی (1394). مبانی و کارکردهای حلقۀ کندوکاو، چ اول، تهران: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی.
میرصادقی، جمال (1392). عناصر داستان، چ هشتم، تهران: سخن.
ناجی، سعید (1393). کندوکاو فلسفی برای کودکان و نوجوانان: گفتوگو با پیشگامان انقلابی نو در تعلیم و تربیت، ج 1، چ دوم، تهران: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی.
ناجی، سعید (1395). معیار فبک برای داستان: نقد و بررسی داستانهای مورد استفاده برای آموزش تفکر در ایران، چ اول، تهران: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی.
ناجی، سعید و مرعشی، منصور (1394). «کفایت فلسفی در داستانهای فلسفه برای کودکان و نوجوانان»، تفکر و کودک، س 6، ش 1، صص 111- 87.
هدایتی، مهرنوش (1394 الف). مبانی روانشناسی رشدِ شناختی در برنامۀ فلسفه برای کودکان، چ اول، تهران: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی.
هدایتی، مهرنوش (1394 ب)، مقدمه بر: ناتاشا: گفتوگویی بر مبنای نظریه ویگوتسکی، چ اول، تهران: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی.
هدایتی، مهرنوش (1396). به کودکان اعتماد کنیم: مبانی روانشناسی رشدِ شناختی در برنامۀ فلسفه برای کودکان، چ دوم، تهران: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی.
یاری دهنوی، مراد (1394). درآمدی بر برنامۀ فلسفه برای کودکان، چ اول، تهران: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی.