آرمسترانگ، تامس. (1392). هوشهای چندگانه در کلاسهای درس. ترجمه : مهشید صفری. تهران: انتشارات مدرسه.
آقازاده، محرم. (1388). راهنمای روشهای نوین تدریس (بر پایه پژوهشهای مغز محور، ساخت گرایی یادگیری از طریق همیاری، فراشناخت و...). تهران: آییژ.
آقامیرکریمی، صفیه، کرامتی، محمدرضا. (1395). یادگیری مشارکتی چیست؟، سومین همایش ملی راهکارهای توسعه و ترویج علوم تربیتی ،روانشناسی ، مشاوره و آموزش در ایران، تهران، انجمن توسعه و ترویج علوم و فنون بنیادین.
برک، لوراای. (1398). روانشناسی رشد. ترجمه: یحیی سید محمدی. تهران: نشر ارسباران. ویرایش ششم.
پالاسما، یوهانی. (1393). چشمان پوست: معماری و ادراک حسی. ترجمه: رامین قدس. تهران: پرهام نقش.
پیاژه، ژان. (1394). شکل گیری نماد در کودکان. ترجمه: زینت توفیق. تهران: انتشارات نی.
تقیزاده، هادی، سلطانی، امانا...، منظریتوکلی، حمدا... ، زینالدینیمیمند، زهرا. (1396). "مقایسه کنشهای اجرایی حافظه کاری دیداری- فضایی، آزمون برج لندن و خطاهای محاسباتی در کودکان مبتلا به اختلال حساب نارسایی تحولی و کودکان بهنجار". کودکان استثنایی، 17، 3، 110-97.
ربیعینژاد، محمدرضا و همکاران. (1394). "بررسی اثربخشی آموزش مبتنی بر مدل هوش چندگانه بر خودپنداره و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان پسر نارساخوان". ناتوانیهای یادگیری، 5، 1، 85-69.
سعیدیپور، بهمن،شهسواری، هانیه. (1394). "بررسی تاثیر هوش فضایی، بر میزان بهکارگیری راهبردهای فراشناختی در دانشجویان". مجله دانشگاهی یادگیری الکترونیکی، 6، 3، 61-53
سیف، علی اکبر. (1395). روانشناسی و پرورش نوین. ویرایش هفتم، تهران: دوران. صص92-87.
غفاری، ابوالفضل. (1395). جروم برونر. دانشنامه ایرانی برنامه درسی، 1، 1، 6-1.
فتحی، رقیه، مهدی زاده، حسین،اسلام پناه، مریم. (1390). نظریه هوشهای چندگانه و کاربرد روشهای تدریس فعال و مشارکتی. اولین همایش ملی آموزش در ایران 1404، تهران، پژوهشکده سیاستگذاری علم، فناوری و صنعت.
لک, روح اله، حاجی یخچالی، علیرضا، مکتبی، غلامحسین. (۱۳۹۳). تاثیر آموزش توانایی فضایی بر عملکرد هندسه، رسم فنی و تجسم فضایی در دانش آموزان کلاس هفتم شهرستان دزفول. اولین کنفرانس ملی توسعه پایدار در علوم تربیتی و روانشناسی، مطالعات اجتماعی و فرهنگی، تهران، موسسه آموزش عالی مهر اروند، مرکز راهکارهای دستیابی به توسعه پایدار.
محمدی، محمدرضا و همکاران. (1396). طراحی امور گرافیکی با رایانه. تهران: چاپ و نشر کتابهای درسی ایران.
منصور، محمد، دادستان، پریرخ. (1379). دیدگاه پیاژه در گسترهی روانی (مراحل تحول آزمونهای عملیاتی تشخیص از کودکی تا بزرگسالی). تهران: موسسه انتشارات بعثت.
ناجی، سعید، هدایتی، مهرنوش. (1394). "فلسفه برای کودکان، سایه پیاژه و نور ویگوتسکی". نقد کتاب اخلاق علوم تربیتی و روان شناسی. 1، 1، 238-221.
نوبهار، منیره، شجاعی، عقیل. (1395). "مداخلههای کاردرمانی در اختلالهای ادراک دیداری". تعلیم و تربیت استثنائی. 5، 142، 37-31.
هرگنهان، بی آر. (1398). مقدمه ای بر نظریههای یادگیری. ترجمه: علی اکبر سیف. تهران: نشر دوران.
همدانی، مصطفی. (1396). نظریه یادگیری ژان پیاژه. تاریخ بازیابی: 2/2/97. آدرس:
http://pajoohe.ir
Dolati, Z. Tahriri, A. (2017). ‘EFL Teachers’ Multiple Intelligmences and Their Classroom Practice’. SAGE Open, 7(3).
Ginsburg, H. P. Opper, S. (2016). Piaget’s Theory of Intellectual Development. Tehran: International Psychotherapy Institute E-Books. (3rd ed.).
Gold, A. U. Pendergast, P. M. Ormand, C. J. Budd, D. A. Stempien, J. A. Muller, K. J. Kravitz, K. A. (2018) ‘Spatial skills in undergraduate students-influence of gender, motivation, academic training, and childhood play’. Geosphere, 14(2). 668-683. doi:10.1130/GES01494.1.