- اکرمی، جمالالدین (1382). «زندگی، مرگ و دیگر هیچ (نگاهی گذرا به روایت مرگ در ادبیات کودک و نوجوان)»، کتاب ماه کودک و نوجوان، شماره 73، 120-108.
- ایمان، محمدتقی و محمودرضا نوشادی (1390) «تحلیل محتوای کیفی»، پژوهش، سال 3، شمارة 2، صص 44-15.
- باشلار، گاستون (1378). روانکاوی آتش، ترجمة جلال ستاری، تهران: توس.
- بهمنی، بهمن (1377). «کودک و مرگ نزدیکان»، مجلة پیوند، شمارة 230، صص 38-34.
- تبریزی، منصوره (1393) «تحلیل محتوای کیفی از منظر رویکردهای قیاسی و استقرایی»، فصلنامة علوم اجتماعی، شمارة 64، صص 138-105.
- چیتسازیان، امیرحسین و اصغر جوانی (1395). «تحلیل آثار رضا عباسی براساس روش ژیلبر دوران»، نمایشی و تجسمی، سال 1، شمارة 2، صص 52-31.
- حافظنیا، محمدرضا (1397) مقدمهای بر روش تحقیق در علوم انسانی، تهران: سمت.
- خوشبخت، فریبا (1389). «بررسی مفهوم مرگ در ادبیات کودک ایران، تحلیل محتوای 9 کتاب داستان»، مطالعات ادبیات کودک، سال 1، شمارة 1، صص 131-129.
- رحمانی، نجیبه و صفرعلی شعبانی خطیب (1395). «بررسی جایگاه خیال و اسطوره در نقاشی قهوهخانهای (روش ژیلبر دوران)»، یاغ نظر، سال 13، شماره 42.
- سعیدی، مریم (1396). «تحلیل سیر تخیل نظامی در اسطورة بهرام گور با توجه به نظریة ژیلبر دوران»، جستارهای ادبی، شمارة 196، صص 129-105.
- صدیقی، مصطفی (1392). «کودک، داستان کودک و مواجهه با مفهوم مرگ، تحلیل داستان "ساداکو و هزار درنای کاغذی" بر پایة نظریة کوبلرراس»، تفکر و کودک، سال 4، شمارة 2، صص 73-53.
- عباسی، علی (1390). ساختارهای نظام تخیل از منظر ژیلبر دوران کارکرد و روششناسی، تهران: انتشارات علمی و فرهنگی.
- عباسی، علی (1380). «طبقهبندی تخیلات براساس نقد ادبی جدید»، پژوهشنامة علوم انسانی، شمارة 29، صص 22-1.
- فولادوند، مرجان و همکاران (1398)و «بازتولید کهنالگوی تقابل خیر و شر در سه رمان نوجوان با کمک شیوة اسطورهسنجی ژیلبر دوران»، متنپژوهی ادبی، سال 23، شمارة 81، صص 99-69.
- گاردنر، ریچارد (1375). «کودک و مرگ والدین»، ترجمة شروین شمالی، ماهنامة تربیت، شمارة 114، صص 17-13.
- محمدیان، عباس و علیرضا آرمان (1396). «تحلیل صورتهای خیالی خوننامة خاک اثر نصرالله مردانی طبق نظریة ژیلبر دوران»، سال 20، شمارة 41، صص 284-265.
- میرابوطالبی، معصومه (1398). آنسوی دریای مردگان، تهران: انتشارات فاطمی.
- نجاریان، بهمن و سیامک خدارحیمی (1375). «تبیین مرگ برای کودکان و نوجوانان»، علوم انسانی دانشگاه الزهرا، شمارة 17 و 18، صص 130-107.
- یالوم، اروین (1397). رواندرمانی اگزیستانسیال، ترجمة سپیده حبیب، تهران: نشر نی.
Benito García-Valero: Dpto. Filología Española, Campus Universida de Alicante, 'Bridging Heterodox Views on Language and Symbols (2019). Gilbert Durand’s Imaginaire and Mark Johnson’s Image Schemata', GESTALT THEORY; Vol. 41, No. 2, 217–230
Durand, Gilbert, (1992), The Anthropological structures of the imaginary, Translated by Margaret Sankey & Judith Hatten, Australia, Boombana Publications.
Otávio Santana Vieira, Carlos André Macêdo Cavalcanti (2020). ‘Gilbert Durand and the hermeticism: Religionism, tradition and esotericism’ Universidade Federal da Paraíba (UFPB), vol.12 no.1 Belém jan./abr. 2020
Willis, C. A. (2002). “The grieving process in children: strategies for understanding, educating, and reconciling children’s perceptions of death”. Early childhood education journal, 29 (4), 226-221