- ستاری، علی (1397). آموزش تفکر به کودکان و نوجوانان، نشر سمت، پژوهشکده تحقیق و توسعه علوم انسانی، تهران.
- سیف، علی اکبر (1390)، روانشناسی پرورشی، نشر آگاه، تهران.
- شعبانی، حسن (1398). روش تدریس پیشرفته، آموزش مهارتها و راهبردهای تفکر، نشر سمت، تهران
- دوبونو، ادوارد (1393) سلسله درس های تفکر، ترجمه مرجان فرجی، نشر جوانه رشد
- رفعتی، مریم (1391) بررسی رابطه سبکهای تفکر و سبکهای یادگیری در دانش آموزان مقطع دبیرستان، فصل نامه علمی تفکر وکودک ، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، سال سوم، شماره ششم.
- صالحی امیری، سیدرضا (1395)، مفاهیم نظریه های فرهنگی، نشر ققنوس، تهران
- علی نوروزی، رضا، عابدی، منیره، بدیعیان، راضیه، (1393). داستانهای فکری برای کودکان ایرانی، نشر آموخته، اصفهان.
- فتحی اجارگاه، کوروش (1398) اصول و مفاهیم برنامه ریزی درسی، نشر علم استادان .
- فیشر، رابرت (1393). آموزش تفکر، ترجمه غلامعلی سر، نشر بین المللی گاج، تهران.
- کاپلستون، فردریک (1375). تاریخ فلسفه، ترجمه اسماعیل سعادت و منوچهر بزرگمهر، نشر سروش، تهران.
- گاردر، بوستین (1375). دنیای سوفی، ترجمه کورش صفوی، انتشارات دفتر پژوشهای فرهنگی، تهران.
- محمدی نصرآباد، محدثه و همکاران (1398). اثربخشی آموزش های ارزشهای اخلاقی بر رشد مهارتهای اجتماعی کودکان پیش دبستانی، فصل نامه علمی تفکر وکودک، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، سال دهم، شماره دوم.
- محمدی، محمدهادی، قایینی، زهره (1390). تاریخ ادبیات کودکان ایران، ج.ا، نشر چیستا، تهران.
- ناجی، سعید (1393). کندو کاو فلسفی برای کودکان و نوجوانان، جلد اول و دوم، نشر پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، تهران.
- وکیلیان، منوچهر (1396). روشها و فنون تدریس، نشر پیام نور.
- هدایتی، مهرنوش .(1393) به کودکان اعتماد کنیم .نشر پژوهشگاه علوم انسانی ومطالعات فرهنگی، تهران
- فلیسیتی ، هینز، (1375). به سوی یک باستان شناسی در تفکر نقاد.ترجمه خسرو باقری ، نشر نقش هستی، تهران.
* Anderson. R, (1977). The Nation of schemata and Educational Enterprises. Spiro and Montague. Hillsdale, NJ: Erlbaum.
* Bruner. J, (1996). The culture of Education. Loudon. Cambridge. Massachusetts, Harvard university Press.
* Dewey. J, (1998). Democracy and Education, The Macmillan Company press, New York.
* Ehrenberg. S, (1985). R ASICS Teaching learning strategic, Miami Beach. Institute for curriculum and Instruction.
* Euuis. R, (1989). A Logical Basis for measuring critical thinking skills, Educational Leadership, 2 October.
* Garner. R, (1987). me taco ginition and Reading Comprehension, Norwood.
* Harater. S, (1980). The Perceived Competence scale for children, child Developmant.51.
* Lipman. M, (2003). Philo sophy for children. An. Interview with saeed Naji. September 28, 201.
* Lipmann. M, (1976). Philosophy for children meta philosophy(1).
* Macdonald. I, and wolf son and Zaret, (1973). Reshooting Society. A Conceptual model. (As CD)
* Mathews. M, (1994). science teaching, London: Rutledge.
* Murphy. E, (1997). Characteristics of constructivist learning and teaching, Quebec. Canda: Jacques Rheaume.
* Paris. s. L and w, (1983). Becoming a strategic Reader. Contemporary Educational Psychology.8.
* Paul. R, (1989). Dialogical thinking: Critical thought Essential to the Acquisition of Rational knowledge and passion. New York. W.H. freeman.
* Shuell. T, (1986). Cognitive Conceptions of leavning, Review of Educational Research: 56.
* Woolfell. A, (1990): Educational Psychology, 4th ed, New Jersey: Englewood chiffs.