ابراهیمی قوام، صغرا (1386 )مروری بر عوامل مؤثر بر استدلال و رفتار اخلاقی، رفتاراخلاقی کودکان چگونه شکل میگیرد؟ ماهنامه رشد مشاوره مدرسه. دوره سوم، شماره9: 54-57.
بدری گرگری، رحیم و واحدی، زهرا. (1394). تأثیر اجرای برنامۀ فلسفه برای کودکان بر رشد هوش اخلاقی دانش آموزان دختر. دو فصلنامه تفکر و کودک.6(1): 18-1.
خاکپور، مسعود و مهرآفرید، معصومه (1393 )قضاوت اخلاقی کودکان پیش دبستانی پنج و شش ساله. تفکر و کودک، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، سال سوم، شمارة اول:10
جعفری، زهره؛ صمدی، پروین؛ قائدی، یحیی (1394). تاثیر آموزش فلسفه به کودکان بر پرورش روحیه پژوهشگری کودکان دوره پیش دبستانی، دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامهریزی درسی، دوره 12، شماره 17، 49-41.
رستمی، کاوه؛ فیاض، ایراندخت و قاسمی، امید. (1395). تأثیر داستان های فکری فیلیپ کم بر رشد خلاقیت کودکان دوره آمادگی شهر تهران. روانشناسی تربیتی،12(41): 13-1.
سیفیگندمانی، محمدیاسین؛ شقاقی، فرهاد و کلانتری میبدی، سارا. (1390). اثربخشی برنامۀ آموزش فلسفه به دانش آموزان دختر بر عزت نفس و توانایی حل مسئله آنها. فصلنامه روانشناسی کاربردی، 5(2): 83-66.
صمدی، پروین، قائدی، یحیی و رمضانی، معصومه .(1390). بررسی تطبیقی برنامه درسی فلسفه در پایه سوم دبیرستان و پیش دانشگاهی جمهوری اسلامی ایران با برنامـه فلسـفه بـرای کودکـان در پایـه 12و11، فصلنامه تعلیم و تربیت، 2: 57-82.
علیزاده دمیه، توران، امیری، شعله، نشاط دوست، حمیدطاهر، طالبی، هوشنگ(1394) ، مقایسة اثربخشی روش آموزش معماهای فرضی کلبرگ، روش معماهای زندگی واقعی و روش القای هیجان مثبت بر تصمیم گیری اخلاقی، مجله دانش و پژوهش در روان شناسی کاربردی ،دوره 16، شماره 3 (پیاپی 61):
قائدی، یحیی.(1388).برنامه درسی آموزش فلسفه به کودکان در دوره راهنمایی و متوسطه، فصلنامه فرهنگ، 22(69): 108-83.
کمالی مطلق، طاهره؛ نوشادی، ناصر (1396). تاثیر آموزش فلسفه برای کودکان بر سطح پرسشگری دانشآموزان دوره ابتدایی، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، دوره 8، شماره 1، 13-1.
محمدی، مهدی؛ کشاورزی، فهیمه؛ ناصری جهرمی، رضا و راسخ جهرمی، اطهر. (1394). الگوی علی عشق به یادگیری، نیاز به یادگیری، شوق به جستجو و نوآوری جهانی دانشجویان پزشکی. گامهای توسعه در آموزش پزشکی مجله مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی. 12 (5). 592-600.
نوری، سوده؛ فیاض، ایراندخت و سیف، اصغر.(1392). تأثیر ذهنیت فلسفی بر توانایی حل مسائل ریاضی دانش آموزان سال سوم راهنمایی شهر همدان به تفکیک جنسیت. دوفصلنامه تفکر و کودک4(1): 139-121.
-Accorinti, Stella (2000). “Philosophy for Children”, Encyclopedia of Philosophy of Education. Buenos Aires, Manantial, Retrieved January 14, 2011 from,http://www.ffst.hr/ENCYCLOPAEDIA/doku.php?id = philosophy_for_ chidren.
-Boshier, R. (1971). Motivational orientations of adult education participants: a factor analytic exploration of Houle’s typology. J Adult educ, 21 (2), 3-26.
-Boshier, R., & Collins, JB. (1985). The houle typology after twenty-two years: a large scale empirical test. J Adult Educ Quart, 35(3), 113- 30.
Bleasby,j. (2011). Overcoming relativism And Absolutism: Dewey ideals of truth and meaning in philosophy for children.Educational Philosophy andTheory,Vol. 43, No. 5, 2011.
-Fisher, R. (2005). Teaching Children to Think (2th). London. Nelson Thornes.
-Haynes, J. (2002). Children as philosophers. London: Routledge Falmer.
-Lambright, Lesley, L. (1995). “Creating a Dialogue Socratic Seminars and Educational Reform”, Community College Journal, 65.
-Lee, H., & Kim, Y. (2014). Korean adolescents’ longitudinal change of intrinsic motivation in learning English and mathematics during secondary school years: focusing on gender difference and school characteristics. Learning and Individual Differences, 36, 131–9.
-Lipman, M. 1980. Philosophy in the classroom. Temple university press.
-Lipman, Mathew (2003). Thinking in Education (2nd Ed.), Cambridge:Cambridge UniversityPress.
-Mehta, S. & Whitebread, d. 2005: Philosophy for children and moral development in the India context. Cambridge University. Vol. 21, No. 3, PP. 2-12.
-Peterson, C., & Seligman M.E.P. (2004). Character strengths and virtues: A handbook and classification. New York: Oxford University Press.
-Skerlavaj, M., Hoon Song J., & Lee Y. (2010). Organizational learning culture, innovative culture and innovations in South Korean firms. Expert Systems with Applications, 37(9), 6390- 403.
-Smorti, M. (2014). Sensation seeking and self-efficacy effect on adolescent's risky driving and substance abuse. Procedia Soc Behav Sci, 140: 638- 42.