قرآن کریم
اعرافی، علیرضا. (1387). اهداف تربیت از دیدگاه اسلام. تهران: سمت.
اهداف دوره های تحصیلی. (1397). تهران: شورای عالی آموزش و پرورش.
بارو، رابین. (1391). درآمدی بر فلسفه اخلاق و آموزشوپرورش اخلاق. ترجمه فاطمه زیباکلام. تهران: حفیظ.
برنامه درسی ملی جمهوری اسلامی ایران. (1391). تهران: شورای عالی آموزش و پرورش.
تمیمی آمدی، عبدالواحد. (1384). شرح غررالحکم و دررالکلم. تهران: دانشگاه تهران.
جوادی آملی، عبدالله (1398الف). اسلام و محیطزیست. قم: اسراء.
جوادی آملی، عبدالله. (1398ب). سخنرانی در دیدار با جمعی از اعضای هیأت علمی و پژوهشگران پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق(ع). قم: بنیاد بینالمللی علوم وحیانی اسراء.
جوادی آملی، عبدالله. (1398ج). بیانات در دیدار با وزیر محترم آموزشوپرورش. قم: بنیاد بینالمللی علوم وحیانی اسراء.
جوادی آملی، عبدالله. (1398د). سخنرانی در مورد شرح نهجالبلاغه. تهران: شفقنا.
جوادی آملی، عبدالله. (1398ه). بیانات در درس اخلاق. قم، 05/10/1398.
جوادی آملی، عبدالله. (1396الف). تفسیر تسنیم. قم: اسراء.
جوادی آملی، عبدالله. (1396ب). وظیفه توحیدی انسان. تهران. مهر.
جوادی آملی، عبدالله. (1395الف). مبادی اخلاق در قرآن. قم: اسراء.
جوادی آملی، عبدالله. (1395ب). مفاتیح الحیاه. قم: اسراء.
جوادی آملی، عبدالله. (1395ج). بیانات در درس تفسیر و اخلاق. قم: اسراء.
جوادی آملی، عبدالله. (1394الف). حیات حقیقی انسان در قرآن. قم: اسراء.
جوادی آملی، عبدالله. (1394ب). تبیین جایگاه جوانان در اسلام. بیانات منتشر شده معظم له در خبرگزاری مهر. 09/03/1394.
جوادی آملی، عبدالله. (1394ج). بیانات در دیدار جمعی از طلاب مدرسه علمیه حضرت زینب(س)آستانه و چالوس.
جوادی آملی، عبدالله. (1394د). ادب فنای مقربان. قم: اسراء.
جوادی آملی، عبدالله. (1392). مؤمنان و مسئولیت آنان نسبت به خود و خانواده. ماهنامه پاسدار اسلام. 383-383: 8-6.
جوادی آملی، عبدالله. (1393). بیانات در درس اخلاق. قم: اسراء.
جوادی آملی، عبدالله. (1390). فطرت در قرآن. قم: اسراء.
جوادی آملی، عبدالله. (1388الف). تفسیر انسان به انسان. قم: اسراء.
جوادی آملی، عبدالله. (1388ب). شکوفایی عقل در پرتو نهضت حسینی. قم: اسراء.
جوادی آملی، عبدالله. (1388ج). جامعه در قرآن. قم: اسراء.
جوادی آملی، عبدالله. (1385). توحید در قرآن. قم: اسراء.
جوادی آملی، عبدالله. (1379). مراحل اخلاق در قرآن. قم: اسراء.
حملهداری، سعیده؛ موسوی زاده، روحالله. (1399). «ساخت و اصلاح شخصیت اخلاقی و عوامل مؤثر بر آن از دیدگاه شهید مطهری». دوفصلنامه علوم تربیتی از دیدگاه اسلام. سال 8، شماره 1، صص 182-165.
خادمی، حمیدرضا؛ مسعودیان، مسعود. (1393). هنر دینی از منظر علامه جوادی آملی. فصلنامه حکمت اسراء. سال 6، شماره 3، صص 24-5.
رجبی، فاطمه. (1387). عوامل مؤثر در تربیت اخلاقی انسانها به ویژه کودکان. ماهنامه طوبی. سال 4، شماره 37، صص 116-113.
رسولی شربیانی، رضا. (1375). خداشناسی فطری از دیدگاه قرآن و حدیث و حکمت متعالیه. پایاننامه کارشناسی ارشد. دانشکده علوم انسانی دانشگاه تربیت مدرس.
ریاضی هروی، شیدا؛ شمشیری، بابک. (1392). «بررسی مفهوم خودشناسی از نگاه اسلام و استنتاج اهداف و روشهای تربیتی آن». ماهنامه معرفت. سال 22، شماره 8، صص 58-45.
سامی، محمدجواد؛ مطوری، علی؛ خنشا، علیرضا. (1398). «نقش صبر در تربیت اسلامی فرزندان با الگوپذیری از آیه 132 طه». دوفصلنامه تفسیرپژوهی. سال 6، شماره 1، صص 131-117.
سبحانی نژاد، مهدی؛ نجفی، حسن. (1393). «تحلیل ابعادشناسانه مسئولیتپذیری در سبک زندگی اسلامی». فصلنامه سراج منیر. شال 5، شماره 3، صص 170-151.
شریعتی، محمدجواد. (1396). آموزش اخلاق به کودکان 6 تا 12 ساله با تأکید بر منابع اسلامی. پایاننامه کارشناسی ارشد. جامعه المصطفی العالمیه.
شهریاری، محمد؛ شرفی، محمدرضا. (1393). «الگوی تربیت اخلاقی اسلامی با محوریت کرامت نفس». فصلنامه پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت اسلامی. سال 22، شماره 2، صص 56-27.
شیخ رضایی، حسین؛ لامعی رامندی، لیلا؛ توسلی، ساناز؛ نشاط روح، آذر؛ اسکندری نژاد، فرشته؛ نظری، شهلا؛ شیرازی، زهرا. (1389). رشد اخلاقى کودک و ادبیات داستانى به همراه بررسى آثار داستانى جمشید خانیان از منظر رشد اخلاقى. فصلنامه تفکر و کودک. سال 1، شماره 1، صص 67-37.
عارفمحبی، محمد. (1398). «الگوی تفکر از منظر آیتالله جوادی آملی». دوفصلنامه کلام اسلامی. سال 9، شماره 2، صص 24-3.
علوی، حمیدرضا. (1388). تربیت در قرآن و نهجالبلاغه. کرمان: دانشگاه کرمان.
کاظمی، حمیدرضا. (1389). اصول و شیوههای تربیت اخلاقی از نگاه علامه مصباح یزدی و دلالتهای آن در برنامه درسی آموزشوپرورش(مقطع دبستان). پایاننامه کارشناسی ارشد. مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره).
نجفی، حسن؛ محمدی، محمدحسن. (1396). «تبیین چگونگی تربیت اخلاقی در دوره کودکی و عوامل مؤثر بر آن: رهیافتی تأملی جهت ساماندهی برنامههای تربیتی». ماهنامه معرفت. سال 26، شماره 6، صص 69-57.
نوری، حسین بن محمدتقی. (1408ق). مستدرک الوسائل. بیروت: آل البیت.
Dingle, A, DeJong, S, Madaan, V, Ascherman, L. (2016). Teaching Ethics in Child and Adolescent Psychiatry: Vignette-Based Curriculum. MedEdPORTAL;12, pp10418.
Johansson, E, Brownlee, J, Cobb-Moore, C, Boulton-Lewis, G. (2011). Practices for teaching moral values in the early years: A call for a pedagogy of participation. Journal of Education Citizenship and Social Justice 6(2), pp109-124.
Oladipo, S, E. (2009). Moral Education of the Child: Whose Responsibility?. J Soc Sci. 20 (2), pp 149-156.
Rahim, H, Rahiem, M, D, H. (2012). The Use of Stories as Moral Education for Young Children. International Journal of Social Science and Humanity. 2(6), pp454-458.