-احمدی ،محمدرضا.(1384).فرایند شکل گیری رشد اخلاقی کودکان ،فصلنامه معرفت ،شماره 87
- انصافی مهربانی،سپیده؛ دلاور، علی؛ بهشتی ، سعید و فیاض ،ایراندخت. (1400). اهداف آموزش مفاهیم اخلاقی به کودکان براساس دیدگاههای آیتاالله جوادی آملی. فصلنامه تفکر و کودک، سال 12 ،شمارة 2 ،صص3-27
- حسنی، محمد و بنی اسدی، احمد.(1398).الگوی تربیت اخلاقی در کتاب هدیه های آسمان ،فصلنامه پژوهش در برنامه ریزی درسی،تهران،پژوهشگاه مطالعات آموزش وپرورش. ص 106-121
- حسینی، سید علی (1390). بررسی میزان توجه به مولفه های تربیت اخلاقی در کتب علوم انسانی سال سوم متوسطه، پایاننامه کارشناسی ارشد، مرودشت ، گروه علوم تربیتی دانشگاه آزاد اسلامی .
-حیدری زاده ،نسرین؛اسمعیلی، زهره ؛فرج اللهی، مهران وصفایی، طیبه.(1399).فصلنامه علمی-آموزش در علوم انتظامی،شماره25.ص 181 -203
-رستمی ،همایون ؛ بهشتی ،سعید و ایمانی محسن. (1397). نظام تربیت اخلاقی در نامه 31 نهج البلاغه.فصلنامه قرآن و طب،
شماره 1 ; ص 13 - 20
- رضایی، معرفت. (1385). بررسی عوامل مؤثر در تعیین محتوای کتابهای تعلیمات دینی دورهی ابتدایی از دیدگاه معلمان استان آذربایجان، پایاننامه کارشناسی ارشد، تهران: گروه علوم تربیتی واحد تهران مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی.
- شورای عالی انقلاب فرهنگی. (1390). سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، تهران: آذرماه 1390.
-قاسم پور دهاقانی و نصر اصفهانی. (9013).رویکرد معنوی وبرنامه ریزی درسی،نشریه پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت. شماره 13. ص 71-92
-کرمی،زهره واسد بیگی،پژمان.(1392). تحلیل محتوای کتاب ریاضی پایهی اول متوسطه بر اساس تکنیک ویلیام رومی و حیطهی شناختی بلوم، مجله پژوهشی در برنامه ریزی درسی، سال دهم .شماره .10 .ص 167-179.
-معافی محمود و سید امیر روان.(9213).آشنایی با برنامه آموزش تفکر وسبک زندگی در سال اول متوسطه،مجله رشدآموزش متوسطه. ماهنامه آموزش، دورة نوزدهم. شمارة 107 .ص 80
- معزی ، لیلا و زارعی ، رضا.(1395). تحلیل محتوای کتاب درسی تفکر وسبک زندگی متوسطه دوره متوسطه اول در مورد ترویج وتعمیق فرهنگ حجاب براساس اهداف سند تحول بنیادین،فصلنامه علمی –پژوهشی زن وجامعه
شماره 3 ص 193 - 208 .
- میرزایی مهر آبادی،خسرو؛ آقانی ، کمال و اسلامی ، ادریس (1395). تحلیل محتوای کُتب درسی "تفکّر و پژوهش" پایۀ ششم ابتدایی "تفکّر و سبک زندگی" پایه هفتم و هشتم متوسطۀ اول از منظر برنامۀ آموزش تفکّر به کودکان، فصلنامه تفکر و کودک، سال هفتم، شماره 2 ،صص7-47
-نوروزی اصل، الهام(1397)برسی مولفه های تربیت اخلاقی در سند تحول بنیادین آموزش وپرورش،ششمین کنفرانس ملی توسعه پایدار در علوم تربیتی وروانشناسی،مطالعات اجتماعی –فرهنگی
- یارمحمدیان، محمد حسین(1390).اصول برنامه ریزی درسی. تهران: یادواره کتاب
Bugge, K.E. (2006). Moral Education in Denmark problems and possibilities. In: journal of Moral Education
Cam, Philip.(2012). Teaching Ethics in schools: A new approach to moral education. ACER press, melburne, VIC
Karin Sporre.(2018), “Assessing ethics education through nationai test-an advantage or not?”,Journal of curriculum studies,51, 262-278
Romey, W.(1968). Inquiry techniques for teaching science, London: prenticehall.
Scott, (1990),”Neglected transformational dimensions in moral education
Zhan, w.& Wujie, N.(2007). The moral education curriculum for junior high schools in 21st century China. In journal of moral education, Volume 33, 2004- lssue4