فهرست
روابط ساختاری نظریۀ ذهن با رفتار مخاطرهآمیز در کودکان دارای کمبود توجه/ فزونکنشی با میانجیگری بدرفتاری روانشناختی سودابه ارشادی منش، سارا دارابی، و رامین صحرایی ثابت؛ 1
کاربست معیار فبک در داستان «کلاغها»، اثر نادر ابراهیمی
فرشاد اسکندری شرفی؛ 31
اثربخشی آموزش مهارتهای زندگی بر رشد عاطفی-اجتماعی، افکار خودکشی و حافظۀ هیجانی دانشآموزان خشونتدیده
فرشته پورمحسنی کلوری، هانیه محرمی، و ساحل هادیان آب شیببندانی؛ 73
ارائۀ الگوی اهداف برنامۀ درسی فارسی دورۀ ابتدایی مبتنی بر تفکر انتقادی
پریچهر جبلی آده، محمد نوریان، و سودابه عضدالملکی؛ 101
اعتبار بخشی الگوی عوامل مؤثر بر فعالیتهای خلاقانه دانشآموزان در درس ریاضی دورۀ اول متوسطه
امیرحسین داشته، محمد نوریان؛ و شیلا عسگرپور؛ 143
تحلیل محتوای پرسشهای کتاب درسی تاریخ پایۀ دوازدهم رشتۀ علوم انسانی براساس مولفههای حیطۀ شناختی بلوم
نیره دلیر؛ 173
تأثیر آموزش دورۀ فلسفه برای کودکان بر مؤلفههای رضایت از زندگی دانشآموزان پسر در دوران همهگیری ویروس کرونا
علی رهایی، عفت عباسی، و رمضان برخورداری؛ 209
اندیشیدن کودک به مثابۀ مسئلهای فلسفی
حسین شقاقی؛ 231
اثربخشی رویکرد آموزشی رجیو امیلیا بر تفکر خلاق و کارآفرینی دانش آموزان دختر اول دبستان
ملیحه قاسمی و معصومه باقرپور؛ 259
بررسی ویژگیهای عناصر برنامهۀ درسی تربیت شهروند جهانی برای کودکان 7 تا 12 ساله
راضیه قهوچی خلیق، عیسی برقی، سهراب یزدانی، بهنام طالبی، و مصطفی شیخ زاده؛ 285
اثربخشی آموزش تفکر فلسفی به کودکان بر استرس تحصیلی، خویشتنداری و تفکر انتقادی دانشآموزان مقطع ششم ابتدایی
عذرا محمدپناه اردکان، عظیم شاه منصوری، شکوفه متقی، و فاطمه صانعی فر؛ 319
اثربخشی برنامۀ فلسفه برای کودکان بر تابآوری و خودکارآمدی تحصیلی دانشآموزان پسر محروم از پدر
امیر مرادی و محسن کردلو؛ 349
تحلیل محتوای کتابهای مطالعات اجتماعی دورۀ ابتدایی بر اساس معیارهای برنامۀ آموزش فلسفه به کودکان با جهتگیری آموزش چندفرهنگی
وریا نوروزی، یوسف ادیب، جهانگیر یاری حاج عطالو، و رحیم بدری گرگری؛ 387