بیگی، علیرضا (1380). «رابطة بین سبکهای یادگیری و خلاقیت دانشآموزان دختر مقاطع راهنمایی»، پایاننامة کارشناسی ارشد، دانشگاه تهران.
تورنس، الیس پل (1381). استعدادها و مهارتهای خلاقیت و راههای آموزش و پرورش آنها، ترجمة حسن قاسمزاده، تهران: دنیای نو.
دلاور، علی (1381). روش تحقیق در روانشناسی و علوم تربیتی، تهران: ویرایش.
رحمانی، ملیحه (1390). «تحلیل محتوای کتاب فارسی پایة اول ابتدایی بر اساس عوامل خلاقیت گلیفورد»، پایاننامة کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی.
شریفی اسدی، محمدعلی (1388). «نگاهی به آموزش فلسفه برای کودکان در ایران و چالشهای فراروی آن»، فصلنامة معارف عقلی، ش 10.
فقیهی، فاطمه (1371). «جمعبندی تحقیقات انجامشده پیرامون یادگیری مشارکتی»، فصلنامة تعلیم و تربیت، ش 30.
قاسمی طاهر، زهرا (1389). «تحلیل محتوای کتاب علوم تجربی سوم راهنمایی بر اساس عوامل خلاقیت گیلفورد»، پایاننامة کارشناسی ارشد، دانشگاه علامه طباطبایی.
گلستان هاشمی، سیدمهدی (1382). مقدمهای بر علم خلاقیتشناسی، جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان.
مشکلاتی، پروانه (1376). «بررسی تأثیر تدریس بحث گروهی بر خلاقیت دانشآموزان سال دوم مدارس راهنمایی ناحیة 3 اصفهان در درس علوم اجتماعی»، پایاننامة کارشناسی ارشد، دانشگاه علامه طباطبایی.
هینز، جوانا (1383). بچههای فیلسوف؛ یادگیری از طریق کاوشگری و گفتوگو در مدارس، ترجمة عبدالرسول جمشیدیان، رضاعلی نوروزی و مهرناز مهرابی کوشکی، قم: سماء قلم.
Baghcheghi, N., H. R. Koohestani and K. Rezaei (2011). “A Comparison of the Cooperative Learning and Traditional Learning Methods in Theory Classes on Nursing Student Communication Skill with Patients at Clinical Settings”,
Journal Homepage, Available online at
www.sciencedirect.com.
Basak, T and D. Yildiz (2013). “Comparison of the Effects of Cooperative Learning and Traditional Learning Methods on the Improvement of Drug-Dose Calculation Skills of Nursing Students Undergoing Internships”, Available at:
http://hej.sagepub.com/ content/early/2013/03/25/0017896912471136 DOI: 10.1177/0017896912471136 published online 25 March 2013 Tulay Basak and Dilek Yildiz,
Health Education Journal.
Cheng, V. M. Y. (2011). “Infusing Creativity into Eastern Classrooms: Evaluation from Student Perspective”,
Journal Homepage, Available online at
www.sciencedirect.com.
Earal, A. and G. Pharmd (2009). “Instructional Design and Assessment Using Cooperative Learning for a Drug Information Assignment”, Available online at
www.sciencedirect.com.
Foulkner, P., E. Franklin and A. Morgan (2008). Creative Thinking: Opening up a World of Thought, Career and Technical Education Journal, Vol. 83, No. 4.
Gillies, R. M. (2010). “Teacher' Reflections on Cooperative Learning: Issues implementation”,
Journal Homepage, Available online at
www.sciencedirect.com.
Halpern, D. F. (nd) (2008). “Creating Cooperative Learning Environments”, American Psychological Society, Retrieved December 5, from http://www.psychologi calscience.org/teachingtips/tops0300.html.
Herrmann, K. J. (2013). “The Impact of Cooperative Learning on Student Engagement: Results from an Intervention”,
Active Learning in Higher Education 2013 14: 175 originally Published online 12 September 2013, Available at:
http://alh.sagepub.com/ content/14/3/175
Lipman, M. (2003). Thinking in Education, Cambridge: Cambridge University Press.
Murdoch, K. and J. Wilson (2004). How to Succeed With Cooperative Learning, Curriculum Press Publication.
Nam, C.W. and R.D. Zellner (2011). “The Relative Effects of Positive Interdependence and Group Processing on Student Achievement and Attitude in online Cooperative Learning”,
Journal Homepage, Available online at:
www.sciencedirect.com.
Oakley, B., R. M. Felder and R. Brent (2004). “Turning Student Groups into Effective Teams”, Student Centered Learning 2004, Vol 2, No. 1, Available online at: http://www. ncsu.edu/felder-public/papers/oakleypaper(jscl).pdf. (accessed october 6).
Shafer, I. (2002). Team Teaching, University of Science and Arts of Oklahama, Web-edition.
Slavin, R. E. (2009). Cooperative Learning Student Team (2), Washington, d.c: National Education Association.