احمدی گیوی، حسن و حسن انوری (1380). دستور زبان فارسی 1، تهران: مؤسسۀ فرهنگی فاطمی.
امیدینیا، مریم، لیلا مکتبیفرد، و عصمت مؤمنی (1392). «بررسی مهارتهای تفکر انتقادی در رمانهای برگزیدۀ نوجوان فارسی دهۀ 80 بر اساس فهرست پیتر فاسیونه»، مجلۀ تفکر و کودک، س 4، ش 1.
زیگلر، رابرت و مارتا آلیبالی (1387). تفکر کودکان: روانشناسی رشد شناختی، ترجمه و تلخیص سیدکمال خرازی، تهران: سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی.
منشیزاده، مجتبی (1376). «مشکل «یا»یِ نکره و عدد «یک» در فارسی امروز (بحثی مقابلهای در زبان فارسی و انگلیسی)»، پژوهشنامۀ علوم انسانی، ش 12.
Cimpian, A. and E. M. Markman (2008). “Preschool Children’s Use of Cues to Generic Meaning”, Cognition, Vol. 107.
Cimpian, A., T. J. Meltzer and E. M. Markman (2011). “Preschooler’s Use of Morphosyntactic Cues to Identify Generic Sentences: Indefinite Singular Noun Phrases, Tense and Aspect”, Child Development, Vol. 82, No. 5.
Gelman, S. A. (2004). “Learning Words for Kinds: Generic Noun Phrases in Acquisition”, in D. G. Hall and S. R. Waxman (eds.), Weaving a Lexicon, Cambridge MA: MIT Press.
Gelman, S. A. and L. Raman (2003). “Preschool Children Use Linguistic form Class and Pragmatic Cues to Interpret Generics”, Child Development, Vol. 74.
Gelman, S. A. and P. Bloom (2007). “Developmental Changes in the Understanding of Generics”, Cognition, Vol. 105.
Gelman, S. A. and T. Z. Tardif (1998). “Generic Noun Phrases in English and Mandarin: An Examination of Child-Directed Speech”, Cognition, Vol. 66.
Gelman, S. A., J. R. Star, and J. E. Flukes (2002). “Children’s Use of Generics in Inductive Inferences”, Journal of Cognition and Development, Vol. 3.
Graham, S. A., S. L. Nayer and S. A. Gelman (2011). “Two-year-olds Use the Generic/ Nongeneric Distinction to Guide their Inferences about Novel kinds”, Child Development, Vol. 82, No. 2.
Hollander, M. A. (2007). “Learning and Interpreting Words for Kinds: Adult’s and Children’s Understanding of Generic Language”, Phd. Dissertation, University of Michigan.
Hollander, M. A., S. A. Gelman and J. Star (2002). “Children’s Interpretation of Generic noun Phrases”, Developmental Psychology, Vol. 38, No. 6.