بهرامی، محمدامین؛ اصمی، مریم؛ فاتح پناه، آزاده؛ دهقانی تفتی، عارفه و احمدی تهرانی، غلامرضا (1391). «سطح هوش اخلاقی اعضای هیأت علمی و کارکنان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد». مجله ایرانی اخلاق و تاریخ پزشکی. س 5، ش ٦، صص 75-87.
بیابانگرد، اسماعیل (1390). روانشناسی تربیتی. تهران: نشر ویرایش.
جهانی، جعفر (1386). «بررسی تاثیرات برنامه آموزش فلسفه به کودکان در رشد منش های اخلاقی دانش آموزان». فصلنامه مطالعات برنامه درسی. س 2، ش 7. صص 25-17.
حاتمی، حمیدرضا؛ کریمی، یوسف و نوری، زهرا (1389). «بررسی تأثیر اجرای برنامۀ فلسفه برای کودکان درافزایش هوش هیجانی دانش آموزان دختر مقطع اول راهنمایی مدرسۀ شهدای آزادی تهران در سالتحصیلی 88-89». دو فصلنامه تفکر و کودک. س اول؛ ش 2 .صص 22-3.
صفایی مقدم، مسعود (1377). «برنامه آموزش فلسفه به کودکان، فصلنامه علمی پژوهشی علوم انسانی دانشگاه الزهرا». سال هشتم، شماره 27. صص 161- 184.
طباطبایی، زهرا و موسوی، مرضیه (1390). «بررسی تأثیر برنامۀ فلسفه برای کودکان در پرسشگری و تفکر انتقادی دانش آموزان پایه های سوم تا پنجم ابتدایی دبستان علوی شهر ورامین». فصلنامه تفکروکودک. س 2؛ ش 2 .صص 90-73.
قائدی، یحیی (1383). برنامه آموزش فلسفه به کودکان، بررسی مبانی نظری، تهران: انتشارات دواوین.
کم، فیلیپ (1388). داستانهای فکری 1، ترجمۀ فرزانه شهرتاش و مژگان رشتچی. تهران: شهرتاش.
کم، فیلیپ (1389). داستانهای فکری 3، ترجمۀ فرزانه شهرتاش؛ مژگان رشتچی و نسرین ابراهیمی لویه. تهران: شهرتاش
کم، فیلیپ (1391). داستانهای فکری 2، ترجمۀ فرزانه شهرتاش؛ مژگان رشتچی و نسرین ابراهیمی لویه. تهران: شهرتاش.
کم، فیلیپ. (1379) داستانهای فکری، ترجمۀ احسانه باقری، ج 1، تهران : امیرکبیر.
گلمن، دانیل (1380). هوش هیجانی. ترجمه ن. پارسا. تهران: انتشارات رشد.
مختاری پور، مرضیه و سیادت، سید علی (1388). «بررسی مقایسه ای ابعاد هوش اخلاقی از دیدگاه دانشمندان با قران کریم وائمه معصومین». دوفصلنامه علمی تخصصی مطالعات اسلام وروانشناسی. س 3؛ ش 4 .صص 118-97.
مرعشی، سید منصور؛ صفایی مقدم، مسعود و خزارمی، پروین (1389). «بررسی تأثیر اجرای برنامۀ آموزش فلسفه برای کودکان به روش اجتماع پژوهشی بر رشد قضاوت اخلاقی دانش آموزان پایۀ پنجم ابتدایی شهر اهواز». دوفصلنامه تفکروکودک. س اول؛ ش 1 .صص 102-83.
ناجی، سعید، و قاضی نژاد، پروانه (1386). «بررسی نتایج برنامه فلسفه برای کودکان روی مهارت استدلال وعملکرد رفتاری کودکان». فصل نامه مطالعات برنامه درسی. ج 2؛ ش 7. صص 123-150.
نوروزی، رضاعلی (1386). «بررسی کار فلسفی با کودکان از دیدگاه دانش آموزان مدارس شهر اصفهان». فصلنامه نوآوریهای آموزشی، س 6، ش 23. صص 41-26.
هدایتی، مهرنوش و زریباف، مژگان(1391). پرورش هوش معنوی از طریق برنامه فلسفه برای کودکان. دو فصلنامه تفکروکودک. س 3 ؛ش 1 . صص 135-166
Borba. M. (2005). The step by step plan to building moral intelligence, Nurturing Kids Hearts & Souls. San Francisco: Jossey- Bass.
Dombayc, M. A., Demir, M., Tarhan, S., Bacanl, H. (2010). Quadruple Thinking: Caring Thinking. Procedia Social and Behavioral Sciences, 12, PP 552–561.
Gruioniu, O. (2013). The philosophy for Children, an ideal tool to stimulate the thinking skills. Procedia - Social and Behavioral Sciences. Vol.76 .pp 378 – 382.
Lennick,D., & Kiel. (2005). moral intelligence the keyto enhancing business Performance and leadership success. Wharton school publishing an imprint of Pearson education p: 5-7, 17-18, 23, 29, and 45.
Lennick, D. and Kiel, F. (2006). “Moral Intelligence”. Upper Saddle River, NJ, Wharton School Publishing.
Lipman, M. (1980). Philosophy in the Classroom, Temple University Press.
Lipman, M. (2003). Thinking in Education, Cambridge University Press
Lukey, B. (2012). Philosophy for children in Hawaii: A community circle discussion. Educational Perspectives, Vol. 44 .n 1-2. P 32-37.
Sharp, A. (2007). Education of the Emotions in the Classroom Community of Inquiry, Gifted Education International, 22,2, 248- 257.
Sanjana, M. & Whitebread, D. (2005). Philosophy for children and Moral Development in the Indian context, Cambrige University. Volum 21, N3, PP. 1-13.
Trickery, S. & Topping, K.J. (2004). Philosophy for children: a systematic review». Research Papers in Education, Vol.19, No.3. pp 85- 99.