آقایی، نجف. (1390). رابطه بین مهارتهای تفکر انتقادی و سلامت عمومی دانشجویان کارشناسی دانشگاه بوعلی سینا
امیرپور، برزو (1391). رابطه تفکر انتقادی و ابعاد آن با شادکامی و عزت نفس اجتماعی دانشجویان. فصل نامه راهبردهای آموزش، دوره ۵، شماره ۳
پائول، ریچارد و لیندا الدر (1392). تفکر نقاد. ترجمه اکبر سلطانی و مریم آقازاده، تهران: شهرتاش
خدایاری فرد، محمد (1390). مسائل نوجوانان و جوانان. تهران: انتشارات انجمن اولیاء و مربیان
ریو، جان مارشال(1390). انگیزش و هیجان، ترجمه: یحیی سید محمدی، تهران: نشر ویرایش
سانتراک، جان دبلیو( 1388). زمینه روان شناسی سانتراک. ترجمه م فیروزبخت، جلد اول، تهران:رسا
سلیمان نژاد، اکبر و بهروز آیرملوی (1391). رابطۀ باورهای معرفت شناختی و گرایش به تفکر انتقادی در دانش آموزان دورة متوسطۀ شهر ماکو. تفکر و کودک، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی. سال سوم، شمارة 2
سیف، علی اکبر (1386). روانشناسی پرورشی نوین، روان شناسی یادگیری و آموزش، تهران: نشر دوران
شعاری نژاد، علی اکبر(1380). روان شناسی رشد. تهران: نشر اطلاعات
شعبانی، حسن (1381) . مهارتهای آموزشی و پرورشی (روشها و فنون تدریس)، چاپ سیزدهم، تهران: انتشارات سمت،
صفاری نیا، مجید، حسین زارع و لقمان حسنی(1391). بررسی تأثیر آموزش تفکر انتقادی بر منبع کنترل و کاهش ناهماهنگی (برانگیختگی) شناختی دانش آموزان پسر سال دوم دبیرستانهای شهرستان بانه. شناخت اجتماعی، سال اول، شماره 1
غنی زاده، افسانه و فاطمه معافیان (1390) . بررسی رابطه بین تفکر انتقادی و هوش هیجانی دانشجویان زبان انگلیسی. مجله زبان شناسی کاربردی ،اسفند، دوره 14 ،شماره 1
فتحی آذر، اسکندر (1382). روش ها و فنون تدریس. تبریز: انتشارات دانشگاه تبریز
قاضی مرادی، حسن (1391). درآمدی بر تفکر انتقادی. تهران: نشر دات
قنبری هاشم آبادی، بهرامعلی و مهرنسا شهابی ( 1387) . بررسی اثربخشی آموزش تفکر انتقادی بر عزت نفس و مهارت های حل مساله دانش آموزان دخترمقطع متوسطه. فصلنامه روانشناسی تربیتی، سال چهارم، شماره 12
لطف آبادی، حسین (1385). روانشناسی رشد 2( نوجوانی، جوانی و بزرگسالی). تهران: سمت
مایرز، چت ( 1374 ). آموزش تفکر انتقادی. ترجمة خدایار ابیلی. تهران: انتشارات سمت
معروفی، یحیی و محمد رضا یوسف زاده (1391). رابطه بین مهارت های تفکر انتقادی و سلامت روانی دانش آموزان دختر دوره پیش دانشگاهی شهر همدان. مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی همدان، دوره 19 ، شماره1 (63)
مومنی فرد النگه، مریم (1386). بررسی روش های آموزش فلسفه به کودکان. پایان نامه کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه آموزش و پرورش، دانشگاه علامه طباطبایی
همدان. پژوهشنامه مدیریت ورزشی و رفتار حرکتی. دوره 7، شماره 13
یوسفی، فریده(1385) . بررسی رابطه راهبردهای شناختی تنظیم هیجان با افسردگی و اضطراب در دانش آموزان مراکز راهنمایی استعدادهای درخشان. نشریه کودکان استثنایی، زمستان 85، شماره 22
Banning ,M. 2006. Measures that can be used to instill critical thinking in nurse prescribers. Higher Education Research & Development, 25, 179-193
Deal, K.H.2003. The Relationship Between Critical Thinking and Interpersonal Skills:
Emir, S. 2009. Education faculty students' critical thinking disposition according to academic achievement. Procedia Social and Behavioral Science, 1, 2466-9
Ennis,C. (1991).Discrete thinking in two teachers physical education classes. The Elementary School Journal, 91, pp.473-486.
Facione, P. A. 1990. Critical thinking: A statement of expert consensus for purposes of educational assessment and instruction. Millbrae, CA: The California Academic Press
Garnefski, N., Kraaij, V., Spinhoven, P. 2002. Manual for the use of cognitive Emotion Regulation Questionnaire. Leiderdorp, The Netherlands: DATEC.
Garnefski, N., Kraaij, V., & Spinhoven, P. 2001. Negative life events, cognitive emotion regulation and emotional problems. Personality and Individual Differences, 30, 1311-1327.
Gloudmens, H.A.; Schalk, R.M. & Reynaert, W. 2012. “The relationship between Critical Thinking Skills and Self-efficacy of Beliefs in Mental Health nurses.” Journal of Applied Science, 33(3), 275-290.
Guidelines for Clinical Supervision. The Haworth Press.
Hooper, C, J., Luciana, M., Conklin, H. M., & Yarger, R. S. 2004. Adolescents performance on the Iowa Gambling Task: implications for the development of decision making and ventromedial prefrontal cortex. Developmental Psychology, 40, 1148 -1158.
Paul, R. & Elder, L . 2006. The Miniature Guide to Critical Thinking Concepts and Tools. Education Leadership. 42(8), 46-53.
Peterson, C., & Seligman, M.E. P.1984. Causal explanation as risk factor for depression: Theory and evidence . Psychological Review, 91, 347- 374
Ronan, K, R., & Kendall, P. C. 1997. Self-talk in distressed youth: states of mind and content specificity. Journal of Clinical Child Psychology, 26, 330-337.
Rudd, R.D. 2007. Defining Critical Thinking. Techniques. 82(7): 46-49.
Schwartz, J. 2001. The evolution of Eriksonian and Neo Eriksonian identity Theory and research: A Review and Integration. Identity: An International Journal of Theory and Research, I (1), pp.7-58.
Suliman,W.A. & Halabi, J. (2007). “Critical thinking, self esteem and state anxiety.” Fnursing students, nurse education tody.27, 162-168.
Thomas, J. 2005. Faciliation of Critical Thinking and Deep Cognitive Processing by Structured Discussion Board Activities. Available from : http://www.dmu.ac.uk
Unicef. 2003. Which skill is life skill. Available from: www.Life Skill Based Education.