اسپلیتر لورنس، و شارپ آن مارگارت،(2005) معیارهای یک بحث فلسفی، در کندوکاو فلسفی برای کودکان و نوجوانان(گفتگو با پیشگامان انقلابی نو در تعلیم و تربیت) ، سعید ناجی، جلد دوم. پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی صص 239-258(1390).
فیشر، رابرت. (1385). آموزش تفکر به کودکان. (ترجمه مسعود صفایی مقدم و افسانه نجاریان). اهواز:رسش.
شارپ آن مارگارت(a 1389)، داستانهای فلسفی و کتابهایp4c، در کندوکاو فلسفی برای کودکان و نوجوانان (جلد اول، صص49-68 )، سعید ناجی، (1389) انتشارات پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی صص49-67.
شارپ آن مارگارت،(b1389) امتیاز p4c نسبت به رقبا(pwc) و ویژگیهای آن، در کندوکاو فلسفی برای کودکان ونوجوانان( جلداول) ، سعید ناجی، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، 1389، صص.99-79
کم، فیلیپ( 1389) با هم فکرکردن، کندو کاوهای فلسفی برای کلاس، ترجمه مژگان رشتچی، فرزانه شهرتاش انتشارات شهر تاش
لیپمن متیو. (1389) در کندوکاو فلسفی برای کودکان و نوجوانان (جلد اول، صص 37-47 )، سعید ناجی، تهران: انتشارات پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی1389.
لیپمن متیو(b1389)، پارادایم تاملی تعلیم و تربیت و کتابهای p4c، در کندوکاو فلسفی برای کودکان ونوجوانان ( جلداول) ، سعید ناجی، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، 1389، صص. 47-37
لیپمن، متیو و آن مارگارت شارپ، کندوکاو اخلاقی (غایب بزرگ فلسفه)، جلد اول، ترجمه روح الله کریمی، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، 1394.
گریگوری مان و همکارن، (1390).فلسفه و فلسفه برای کودکان و نوجوانان، در کندوکاو فلسفی برای کودکان و نوجوانان(گفتگو با پیشگامان انقلابی نو در تعلیم و تربیت) ، سعید ناجی، جلد دوم. تهران: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی صص 137-162(1390).
فهرست منابع انگلیسی
Cam Philip, Thinking Together: Philosophical Enquiry for the Classroom, Primary English Teaching Association 1995:29-33
Cam Philip, Interview With Philip Cam, in Saeed naji RECENT INTERVIEWS WITH P4C SCHOLARS AND PRACTITIONERS, childhood & philosophy, rio de janeiro, v.9, n. 17, jan-jun. 156 2013, pp. 153-170. issn 1984-5987
De Marzio Darryl matthew. (2011). What happens in philosophical texts: Matthew Lipman’s Theory and Practice of the philosophical texts as Model. Childhood and philosophy. Rio De janeiro, v.7,N.13.
Fishare Robert, Stories for Thinking, Nash Pollock, 1996:27 & 44
Gregory, maughn, philosophy for children: a practitioner handbook, IAPC, 2008.
Lipman Matthew: Harry Stottlemeier's Discovery (N.J.: IAPC, 1974).
Lipman Matthew, Suki, Institute for the Advancement of Philosophy for Children. N.J.: IAPC, 1978
Lipman, M., Sharp, A. M., & Oscanyan, F. S. (1980). Philosophy in the classroom. Philadelphia: Temple University Press.
Lipman Matthew: Pixie, Institute for the Advancement of Philosophy for Children. N.J.: IAPC, 1981
Lipman, Matthew Lisa (N.J.: IAPC, 1976), 2nd edition, IAPC, 1983.
Lipman Matthew, Lisa: Reasoning in Ethics, Institute for the Advancement of Philosophy for Children. N.J.: IAPC, 1983
Lipman ,Matthew(1992). On Writing Philosophical novel. In studies in philosophy for children:Harry Stottlemeier’s Discovery. Ann Margaret Sharp & Ronald F. Reed(Eds). pp3-7
Lipman, Matthew (January 01, 1996). On Writing Philosophical Literature for Children. Bookbird, 34, 3, 6.
Lipman ,Matthew.(2003). Thinking in Education. New York: Cambridge University Press.
Millett Stephan & Tapper Alan, 200, Philosophy and Ethics, Aresource for Units 1A-1B,Impact Publishing,2008
Pritchard, Michael S., Critical Thinking: Problem Solving or Problem Creating? In studies in philosophy for children: Harry Stottlemeier’s Discovery. Ann Margaret Sharp & Ronald F. Reed(Eds). Pp87 – 95
Redshaw Sarah , On the verandah in Philip Cam Ed. Thinking Stories2 Philosophical Inquiry for children pp38-41, Hale and Iremonger1994 19-24
Sharp, Ann Margaret, the dol hospital, Camberwell, Vic. : ACER Press, 1942
Sharp, Ann Margaret,The night Undre Stars, in Philip Cam Ed. Thinking Stories1 Philosophical Inquiry for children pp38-41, Hale and Iremonger1993
Splitter, Laurance. J., & Sharp, Ann. M. (1995). Teaching for better thinking: The classroom community of inquiry. Melbourne, Victoria, Australia: Australian Council for Educational Research.2005
Sprod Tim, 201 Discussions in Science: Promoting Conceptual Understanding in the Middle School Years, ACER Press
Talbot Gilbert, The echo Sisters, in Philip Cam Ed. Thinking Stories1 Philosophical Inquiry for children pp54-67, Hale and Iremonger1993.