ابن مسکویه، احمد ابن محمد (1401ه.ق.) تهذیبالاخلاق؛ بیروت: دارالکتب العلمیه.
اسلامی، سید حسن (1387)؛ «جنسیت و اخلاق مراقبت»؛ فصلنامه شورای فرهنگی اجتماعی زنان؛ سال یازدهم شماره 42.
اشعری، زهرا؛ هاجرالسادات قاسمی (1394)؛ «چالش با رویکرد رفتارگرایانه» در مجموعه مقالات نخستین کنگره بینالمللی علوم انسانی اسلامی (جلد 4)؛ تهران: آفتاب توسعه. آدرس اینرنتی:
ارسطو، (1378)، اخلاق نیکوماخوس، ترجمه محمدحسن لطفی، تهران: طرح نو.
الرود، فردریک ای. (1381)؛ «فلسفههای معاصر تربیت اخلاقی»، مجله معرفت، شماره 61.
باقری، خسرو (1377)؛ مبانی و شیوههای تربیت اخلاقی: نقد تطبیقی علم اخلاق و روانشناسی معاصر؛ مرکز چاپ و نشر سازمان تبلیغات اسلامی.
جوادی، محسن؛ صیاد نژاد، علیرضا ( 1388)، «بررسی شکاف بین نظر و عمل اخلاقی از دیدگاه ارسطو»، فصلنامه اندیشۀ دینی دانشگاه شیراز، پیاپی 32، صفحات 1-28.
جهانگیرزاده، محمد(1390)؛ «دیدگاههای هویت ـ شخصیت و رفتارینگر در رشد اخلاقی»؛ معرفت اخلاقی؛ سال سوم؛ زمستان 1390؛ شماره 9
حقیقت، شهربانو و مزیدی، محمد (1387). «بررسی و ارزیابی زمینۀ فلسفی و روشهای آموزشی چهار رویکرد تربیت اخلاقی معاصر»؛ فصلنامه اندیشه دینی دانشگاه شیراز؛ پیاپی 26؛ صفحات 105-134. شارپ، آن مارگارت (1392)؛ «فلسفهورزی در دنیای عواطف»؛ ترجمۀ پریسا اباذری؛ مجلۀ نارنگی؛ شماره 6.
سیف، علی اکبر (1380)؛ روانشناسی پرورشی؛ تهران: نشر دوران.
فرانکنا، ویلیام کی.(1376)؛ فلسفۀ اخلاق؛ ترجمه هادی صادقی؛ تهران: مؤسسه فرهنگی طه.
عالمزاده نوری، محمد (1388)؛ «رویکرد رفتارگرایی در رشد اخلاقی»؛ مجله پگاه حوزه؛ قسمت اول شماره 268 و قسمت دوم شماره 270.
غفاری، ابوالفضل (1384)؛ «اخلاق و تربیت اخلاقی از منظر رویکرد دلمشغولی: جایگزینی برای رویکرد کولبرگی»؛ مطالعات تربیتی و روانشناسی؛ دورۀ ششم شمارۀ دوم.
لطفآبادی، حسین(1384)، «نقد نظریههای رشد اخلاقی پیاژه و کلبرگ و باندورا و ارائۀ الگویی نو برای پژوهش در رشد اخلاقی دانشآموزان ایران» در فصلنامه نوآوریهای آموزشی، سال چهارم، شماره 11، صص 107-79.
لیپمن، متیو و شارپ، آن مارگارت (1394)؛ غایب بزرگ مدرسه: کندوکاو اخلاقی (راهنمای مربی برای لیزا)؛ ترجمه و تدوین: روحالله کریمی؛ تهران: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی.
ملکیان، مصطفی (1387)؛ گزارش سخنرانی: «اخلاق در دوران جدید»؛ آدرس اینترنتی:
هولمز، رابرت ال. (1382)؛ مبانی فلسفۀ اخلاق؛ ترجمۀ مسعود علیا؛ تهران: نشر ققنوس.
یوسفی، ناصر (1389). رویکردهای آموزشی در کار با کودکان خردسال؛ تهران: انتشارات کادگاه کودک.
Aristotle (1980) The Nicomachean Ethics, Oxford: Oxford University Press.
Gilligan, Carol(2003). In a Different Voice: Psychological Theory and Women's Development,Harvard University Press.
Harmin, Merrill (1979), “A Review” of Values Clarification,” The Phi Kappa Phi Journal, 69:23, Winter.
Harmin, Merrill and S. Simon (1973), “Values,” Readings in Values Clarification, ed. S.B. Simon and H. Kirschenbaum (Minneapolis, MN: Winston Press).
Kohlberg, Lawrence & Hersh, Richard H. (1977). “Moral Development: A Review of the Theory”, in Theory into Practice, Vol. 16, No. 2, Moral Development. (Apr., 1977), pp. 53-59.
Lipman, M., Sharp, A.M. and Oscanyan, F.S. (1980). Philosophy in the Classroom, Philadelphia: Temple University Press.
Lipman, M. and Sharp, A.M. (1985) Ethical Inquiry: Instruction Manual to Accompany Lisa, Lanham, MD: University Press of America
Nietzsche, Friedrich(1991). Daybreak: Thoughts on the Prejudices of Morality. Translated by R. J. Hollingdale. New York: Cambridge University Press.
Nietzsche, Friedrich(1969). On the Genealogy of Morals and Ecce Homo. Translated by Walter Kaufmann and R. J. Hollingdale. Edited by Walter Kaufmann. New York: Vintage Books.
Piaget, Jaen (1948). The Moral Judgment of the Child, Translated By Marjorie Gabain, USA: The Free Press.
Read, D., Simon, A. and Simon, S.B. (eds) (1975) Humanistic Education Sourcebook, Englewood Cliffs, NJ: Prentice-Hall.
Raths, Louis, M. Harmin, and S.B. Simon (1966), Values and Teaching ,Columbus, OH: Charles E. Merrill.
Simon, Sidney B. (1976), “Values Clarification vs. Indoctrination,” Moral Education, ed. D. Purpel and K. Ryan
(Berkeley, CA: McCutchan).
Sprod, Tim (2001). Philosophical discussion in moral education: the community of ethical inquiry, Routledge.