اسکندری، حسین و ژاله کیانی (1386). «تأثیر داستان بر افزایش مهارت فلسفهورزی و پرسشگری دانشآموزان»، فصلنامة مطالعات برنامة درسی، س 2، ش 7.
جهانی، جعفر (1386). «بررسی تأثیرات برنامة آموزش فلسفه به کودکان در رشد منشهای اخلاقی دانشآموزان»، فصلنامة مطالعات برنامة درسی، س 2، ش 7.
رشتچی، مژگان و ارشیا کیوانفر (1388). «مبانی نظری اجتماع کندوکاو بهعنوان روش آموزش فلسفه به کودکان»، فصلنامة فرهنگ، س 22، ش 1، پیاپی 69.
سینها، دورگاندا و میرا وارما (1998). آزمون قضاوت اخلاقی، ترجمة ابوالفضل کرمی (1379)، تهران: مرکز نشر روانسنجی.
صفاییمقدم، مسعود (1377). «برنامة آموزش فلسفه به کودکان»، فصلنامه علمی ـ پژوهشی علوم انسانی دانشگاه الزهرا (س)، س 8، ش 26 و 27.
فیشر، رابرت (2003). آموزش و تفکر، ترجمة فروغ کیانزاده (1385)، اهواز: رسش.
فیشر، رابرت (بیتا). داستانهایی برای فکرکردن، ترجمة سیدجلیل شاهری لنگرودی (1386)، تهران: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی.
قائدی، یحیی (1383). آموزش فلسفه به کودکان، بررسی مبانی نظری، تهران: دواوین.
قائدی، یحیی (1388). «برنامة درسی آموزش فلسفه به کودکان در دورة راهنمایی و متوسطه»، فصلنامة فرهنگ، س 22، ش 1، پیاپی 69.
کم، فلیپ (1993). داستانهای فکری، ج 1، ترجمة احسانه باقری (1379)، تهران: امیرکبیر.
لابه، برژیت و میشل پوش (2005). دنیایی را تصور کن که ... فلسفه به زبان ساده، ترجمة پروانه عروجنیا (1388)، تهران: آسمان خیال.
مرعشی، سیدمنصور (1385). «بررسی روش اجتماعپژوهشی در برنامة آموزش فلسفه به کودکان بر پرورش مهارتهای استدلال دانشآموزان پسر پایة سوم راهنمایی مدرسة نمونه دولتی اهواز»، فصلنامة علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه شهید چمران اهواز، دورة سوم، س 13، ش 2.
مرعشی، سیدمنصور (1388). «پویاییهای اجتماع پژوهشی در برنامة آموزش فلسفه به کودکان»، فصلنامة فرهنگ، س 22، ش 1، پیاپی 69.
ناجی، سعید (1387). کندوکاو فلسفی برای کودکان و نوجوانان (گفتوگو با پیشگامان)، تهران: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی.
نقیبزاده، میرعبدالحسین (1388). «تربیت و مفهومهای گوناگون آن»، ماهنامة رشد معلم، دورة 27، ش 7.
واربرتون، نایجل (بیتا). الفبای فلسفه، ترجمة مسعود علیا (1385)، تهران: ققنوس.
نوروزی، رضاعلی (1386). «بررسی کار فلسفی با کودکان از دیدگاه دانشآموزان مدارس شهر اصفهان»، فصلنامه نوآوریهای آموزشی، س 6، ش 23.
Davis, R. (2007). "Putting the Community Back in to Inquiry Based Learning: Why Inquiry Based Learning Should Back as well as Forward, New Zealand": Journal of Teacher’s Work. Vol. 4, Issue. 2.
Leaney, G. & S. Lynch (2007). "Fostering Values in the Philosophy Classroom", http//:www. Fapsa. Org. Au/Files/Conference (2007) Presenter-abstract. Rtf.
Lipman, M, A. M. Sharp, & F. S. Oscanyan (1980). "Philosophy in the Classroom", Philadelphia: Temple University Press.
Lipman, M. (1980). Philosophy in the Classroom, Temple University Press.
Lipman, M. (1993). Thinking Children and Education, U.S.A: Kendal/ hunt Publishing Company.
Lipman, M. (2003). Thinking in Education, Cambridge University Press.
Mehta, S. & d. Whitebread (2005). Philosophy for Children and Moral Development in the India Context, Cambridge University. Vol. 21, No. 3.
Olthof, T. & C. Rieffe (2008). "The Assignment of Moral Status: Age-related Differences in the Use of Three Mental Capacity Criteria", British Journal of Developmental Psychology, No. 26.
Peirce, C. S. (1955). The Philosophical Writings of Peirce, J. Buchler (ed.), New York: Dover.
Reznitskaya, A. (2008). Philosophical Discussions in Elementary School Classrooms: Theory, Pedagogy, Research, Montclair State, University, New Jersey, USA.
Sharp, A. M. (1993). "The Ethics of Translation, Critical and Creative Thinking", The Australasian Journal of p4c, Vol. 1, No. 1.
http://www.iaie.org/downlod/turin_paper_reznitskaya.pdf.