منابع
آشمن، آدریال. ف (1376). «آموزش مهارتهای شناختی برای کودکان»، ترجمة دهقانی طراز جانی، دوفصلنامة آموزش زبان و ادبیات، ش 2.
امی، زهرا و احد فرامرز قراملکی (1384). «مقایسة سبکهای لیپمن و برنی فیر در آموزش فلسفه به کودکان»، فصلنامة پژوهشی اندیشة نوین دینی، ش 2.
برک، لوراای (2001). روانشناسی رشد، جلد اول از لقاح تا رشد، ترجمة یحیی سیدمحمدی، 1383، تهران: ارسباران.
تی. وود، جولیا (1950). ارتباطات میانفردی، روانشناسی تعاملات انسانی، ترجمة مهرداد فیروزبخت (1379)، تهران: مهتاب.
جمشیدی، عفت (1381). بررسی مقایسهای مهارت برقراری روابط اجتماعی دانشآموزان با نارساییهای ویژه در یادگیری و عادی 8 - 12 سالة شهر تهران در سال تحصیلی 1380 – 1381، جهت اخذ درجة کارشناسی ارشد روانشناسی گرایش کودکان استثنایی، دانشگاه علامه طباطبائی.
ساسویل، میشل (1385). «فلسفه برای کودکان»، مصاحبه با ناجی، ماهنامة مدرسة سالم، ش 2.
فرخمهر، حسین (1385). پرورش تفکر در کلاس درس، تهران: عابد.
فیشر، رابرت (2000). آموزش و تفکر، ترجمة فروغ کیانزاده (1385)، اهواز: رسش.
قائدی، یحیی (1383). آموزش فلسفه به کودکان، بررسی مبانی نظری، تهران: دواوین.
کارتلج، ج و آ. میلبرن (1981). آموزش مهارتهای اجتماعی به کودکان، ترجمة نظرینژاد (1369)، مشهد: قدس رضوی.
کم، فیلیپ (1994). داستانهای فکری (1 و 2)، ترجمة فرزانه شهرتاش و مژگان رشتچی (1385)، انتشارات آموزشی شهرتاش.
لیپمن، متیو (1383). «فلسفه و کودکان»، گفتوگو و ترجمه از سعید ناجی، کتاب ماه ادبیات و فلسفه، ش 82.
ناجی، سعید (1387). کندوکاو فلسفی برای کودکان و نوجوانان (گفتوگو با پیشگامان)، تهران: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی.
نوروزی، رضاعلی و نگین درخشنده (1386). «بررسی اثرات کار فلسفی با کودکان از دیدگاه دانشآموزان مدارس ابتدایی شهر اصفهان»، دانشگاه تربیت مدرس تهران، نوآوریهای آموزشی، س 6، ش 23.
هارجی اون، کریستین ساندرز، و دیوید دیکسون (1994). مهارتهای ارتباطی و ارتباط میانفردی، ترجمة مهرداد فیروزبخت و خشایار بیگی (1380)، تهران: رشد.
Bailin, S. & H. Siegel (2003). Critical Thinking, N. Blake, P. Smeyers, R. Smith, & P. Standish (eds.), The Blackwell Guide to Philosophy of Education, Oxford, Blackwell.
Buber, Martin (1948). In Between Man and Man, trans. Ronald Gregor Smith, New York: Macmillan.
Cam, P. (1995)."Thinking Together: Philosophy Enquiry for the Classroom", Primery English Teaching Association and Hale & Iremonger.
Cotta, Sergio (2002). Why Violence? A Philosophical Interpretation, Quebec: Presses of the Laval University, Coll “Dikè”.
Daniel, M. A., M. Schleifer, & P. Lebouis (1992). "Philosophy for Children", The Continuation of Dewey’s Democratic Project, Analytic Teaching, 13.1.
Fisher, Robert. (2001). "Philosophy in Perimery Schools. Fostering Thinking Skills and Literacy", Reading, Literacy and Language.
Gadamer, Hans-Gerg (1976). Truth and Method, trans. Joel Weinsheimer & Donald G. Mrshall, New York: Crossroad.
Gottman, J. et al. (1975). "Predicting Marietal Happiness and Stability from Newlywed interactions", Journal of Marriage and Family, No. 60.
Haas, H. (1980). Appendix B: "Experimental Research in Philosophy for Children", M. Lipman, A. M. Sharp, & F. Oscanyon (eds.), Philosophy in the Classroom (Philadelphia, PA, Temple University Press).
In Kennedy, David (1999). "Philosophy for Children and the Reconstruction of Philosophy", Metaphilosophy, Vol. 30, No. 4.
In Kennedy, David (1999). "Philosophy for Children and the Reconstruction of Philosophy", Metaphilosophy, Vol. 30, No. 4.
In Trickey, S. & K. J. Topping (2004). "Philosophy for Children’: A Ystematic Review", Research Papers in Educatio, Vol. 19, No. 3.
Kennedy, David (1999). "Philosophy for Children and the Reconstruction of Philosophy", Metaphilosophy, Vol. 30, No. 4.
Kohan, W. (2002). "Education, Philosophy and Childhood: The Need to Think an Encounter": Thinking, The Journal of Philosophy for Children, 16.1.
Lipman, M. (1988). "Philosophy For Children", Journal of Philosophy For Children. Vol. 1, No.4.
Lipman, M. (1988). Philosophy Goes to School, Philadelphia: Temple University Press.
Lipman, M. (2003). Thinking in Education, (2nd ed.), Cambridge & New York: Cambridge University.
Sasseville, Mr. (2000). Practice of Philosophy for Children (2nd Edition), Quebec: Presses of the Laval University.
Splitter, L. & A. M. Sharp (1995). Teaching for Better Thinking, the Classroom Community of Inquiry, Australia: ACER.
Topping, K. J. (2003). "Developing Thinking Skills with Peers, Parents & Volunteers", Thinking Classroom (I.R.A.), Vol. 4, No. 4.
Trickey, S. & K. J. Topping (2004). "Philosophy for Children’: A Ystematic Review", Research Papers in Education, Vol. 19, No. 3.
Vansieleghem, Nancy 2005. "Philosophy for Children as the Wind of Thinking", Journal of Philosophy of Education, Vol. 39, No. 1.
Williams, S. (1993). Evaluating the Effects of Philosophical Enquiry in a Secondary School, Derbyshire, England, Derbyshire County Council.
http://sapere.org.uk/2005/08/04/research-project/Clackmannanshire Research Project
http://www.latraversee-pvphie.com/index.asp?section=4_1_1_1