اسپلیتر لورنس، شارپ  آن مارگارت (1390)، معیار های یک مباحثه فلسفی، پروانه قاضی نژاد و.... ، در کندوکاو فلسفی برای کودکان و نوجوانان( جلددوم),سعید ناجی،(1390), پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، صص 257-239.
                                                                                                                اکبری احمد، جاویدی کلاته، جعفرآبادی طاهره، شعبانی ورکی، تقوی محمد (1391), مضامین فلسفی در داستانهای متون کلاسیک ادب فارسی ، دو فصلنامه تفکر و کودک ،ش 6،
                                                                                                                خسرو نژاد مرتضی (1390 ) چگونه توانایی اندیشیدن فلسفی کودکان را پرورش دهیم( ضمیمه کتاب داستانهای فکری) انتشارات آستان قدس رضوی
                                                                                                                فیشر/ رابرت.(1389) داستانهایی برای فکر کردن. سید جلیل شاهری لنگرودی. پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی. تهران
                                                                                                                فخرایی الهام،(1389) فلسفه برای کودکان،گامی به سوی پیوند فلسفه و جامعه، دو فصلنامه تفکر و کودک ،ش 1،
                                                                                                                فخرایی/ الهام.(1389). داستان و مهارتهای فکری. فصلنامۀ کودک و تفکر. شمارۀ 1. بهار و تابستان
                                                                                                                قزل ایاغ/ ثریا. (1388) ادبیات کودکان و نوجوانان و ترویج خواندن.. انتشارات سمت.تهران
                                                                                                                شارپ، آن مارگارت،(1389)« داستانهای فلسفی و کتابهای P4C» در کندوکاو فلسفی برای کودکان ونوجوانان( جلداول) ، سعید ناجی، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، صص. 67-49
                                                                                                                رشتچی مژگان،( 1389):ادبیات داستانی کودکان و نقش آن در تفکر، دو فصلنامه تفکر و کودک، ش 2
                                                                                                                کم,فیلیپ.(1389) باهم فکر کردن. مژگان رشتچی و فرزانه شهرتاش.نشرشهرتاش.تهران
                                                                                                                لچر,دنیس بی، نیکولز/تد، سی می/جوان.(1389) .ارتباط با کودکان از طریق داستان. منیژه بهبودی، سید جلیل شاهری لنگرودی  پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی. تهران.
                                                                                                                لیپمن ,متیو، (1388) «طرح و تمرین های بحث فلسفی»، در ویژه نامه فلسفه برای کودکان ونوجوانان فصلنامه فرهنگ سال 22، پیاپی 69
                                                                                                                لیپمن متیو(1389)، فلسفه برا ی کودکان ونوجوانان، در کندوکاو فلسفی برای کودکان ونوجوانان( جلداول) ، سعید ناجی، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، صص. 47-37
                                                                                                                میرصادقی ,جمال.(1390)عناصر داستان. نتشارات سخن. تهران
                                                                                                                ناجی, سعید. (1390). کندوکاو فلسفی برای کودکان و نوجوانان. ج 1، نشر پژوهشگاه علوم انسانی مطالعات فرهنگی. تهران.
                                                                                                                ناجی,سعید، مرعشی,منصور.(1394). کفایت فلسفی در داستانهای فلسفه برای کودکان و نوجوانان. فصلنامۀ کودک و تفکر. شمارۀ 1. بهار و تابستان
                                                                                                                 
                                                                                                                Lipman, M., Sharp, A. M., & Oscanyan, F. S. (1980). Philosophy in the classroom. Philadelphia: Temple University Press.
                                                                                                                Lipman, Matthew (1992). ‘On Writing Philosophical novel’, in studies isophy for children: Harry Stottlemeier’s Discovery, Ann Margaret Sharp and Ronald F. Reed (eds.).
                                                                                                                Lipman, M. (January 01, 1996). On Writing Philosophical Literature for Children. Bookbird, 34, 3, 6.