اسمعیل زاده،تیمور؛ کرمی، آزادالله(1394) اجرای چند رسانهای فلسفه برای کودک و تأثیر آن بر خردورزی دانشآموزان ابتدایی، 3(2)، 21-1.
بدری گرگری،رحیم؛ واحدی،زهرا(1394).تأثیر اجرای برنامه فلسفه برای کودکان بر رشد هوش اخلاقی دانشآموزان دختر،فصلنامه تفکر و کودک،6(1)، 17-1.
حاتمی،حمیدرضا و همکاران(1389).بررسی تأثیراجرای برنامه«فلسفه برای کودکان» در افزایش هوش هیجانی دانشآموزان ، فصلنامه تفکر و کودک،1(2)، 22-3.
رستمی،کاوه و همکاران(1391). بررسی تأثیر اجتماع پژوهشی در «برنامه فلسفه برای کودکان بر خلاقیت کودکان،فصلنامه تفکر و کودک، 3(2)، 17-1.
رضایی،نورمحمد و همکاران(1393) برررسی تأثیر اجرای برنامه فلسفه برای کودکان بر افزایش خلاقیت و مؤلفههای سیالی و انعطاف پذیری، ابتکار و بسط،فصلنامه ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی، 4(2)، 36-19.
زادخوست، فاطمه (1393).تأثیر برنامه آموزش فلسفه به کودکان در پرورش مهارتهای ارتباطی و تفکر انتقادی دانشآموزان،پایان نامه کارشناسی ارشد دانشکده علوم تربیتی دانشگاه محقق اردبیلی.
طباطبایی،زهرا؛ موسوی،مرضیه(1390). بررسی تأثیر برنامه فلسفه برای کودکان بر پرسشگری و تفکر انتقادی دانشآموزان پایه سوم تا پنجم ابتدایی، فصلنامه تفکر وکودک، 2(1)،90-73.
طبری،مهدیه(1395).تاثیر آموزش فلسفه به کودکان بر روحیهی پرسشگری و کنترل و مهار خشم در دانشآموزان مقطع چهارم ابتدایی شهر بابل، پایان نامه کارشناسی ارشد دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه محقق اردبیلی.
عابدینی،مرتضی(1395).تأثیر آموزش فلسفه برای کودکان بر اعتماد به نفس و تفکر انتقادی دانش آموزان پسر دوره اول مقطع متوسطه منطقه 6 تهران،پایان نامه کارشناسی ارشددانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه آزاد، تهران مرکز.
عسکری،محمد و همکاران(1394)تأثیر آموزش فلسفه برای کودکان بر تفکر منطقی دانشآموزان دختر و پسر سوم راهنمایی،فصلنامه روان شناسی تربیتی،11(35)، 40-25.
عطار،شیما(1390).تأثیر آموزش فلسفه برای کودکان بر روی مهارت حل مسأله و خلاقیت دانشآموزان پایه سوم دوره راهنمایی شهر همدان، پایان نامه کارشناسی ارشد دانشکده علوم انسانی دانشگاه پیام نور مرکز تهران.
فراهانی، حجت الله؛ عریضی، حمیدرضا(1388). روشهای پیشرفته پژوهش در علوم انسانی، اصفهان: انتشارات جهاد دانشگاهی
فرخانی،فریبا(1395).تاثیر آموزش فلسفه بر مهارت کلامی، تفکر انتقادی و خلاقیت در کودکان، پایان نامه دانشکده علوم تربیتی و روان شناسی، دانشگاه آزاد واحد مرودشت.
فلاح مهنه،تورج و همکاران(1397) تأثیر رویکرد محتوایی آموزش فلسفه برای کودکان بر باورهای شناختی و تفکر انتقادی دانشآموزان ابتدایی، فصلنامه پژوهش در نظامهای آموزشی،12(42)، 172-158.
فیشر، رابرت(1397).آموزش تفکر به کودکان،ترجمه صفایی مقدم و نجاریان، اهواز:نشر رسش.
فیشر، رابرت(1388).آموزش و تفکر، ترجمه فروغ کیانزاده، اهواز: نشررسش
قاضی طباطبایی، محمود؛ ودادهیر، ابوعلی(1389). فراتحلیل در پژوهش های اجتماعی و رفتاری، تهران:انتشارات جامعه شناسان.
کمالی مطلق،طاهره؛ نوشادی،ناصر(1396). تأثیر آموزش فلسفه برای کودکان بر سطح پرسشگری دانشآموزان دوره ابتدایی، فصلنامه تفکر و کودک، 8(1)، 13-1.
گله دار کاخکی،زهره(1395) تأثیر روش اجتماع پژوهشی در برنامه فلسفه برای کودکان بر هوش موفق دانش آموزان دختر متوسطه اول،پایان نامه دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه فردوسی مشهد.
ماهروزاده، طیبه و همکاران(1398). تأثیر داستانهای کلیله و دمنه بر مهارتهای تفکر انتقادی، استدلال و پرسشگری با استفاده از برنامه فلسفه برای کودکان، دو فصلنامه تربیت اسلامی، 14(28)، 114-95.
مایرز، چت(1395). آموزش تفکر انتقادی، ترجمه خدایار ابیلی، تهران:انتشارات سمت.
محمدی،ماندانا(1388).تأثیر برنامه آموزشی فلسفه برای کودکان بر تحول شناختی، هوش منطقی- ریاضی و بهره هوشی (IQ) دانشآموزان دختر سال چهارم ابتدایی منطقه 13 تهران سال تحصیلی 1387-1388،پایان نامه کارشناسی ارشد علوم انسانی پیام نور مرکز تهران.
نادری،عزت الله وهمکاران(1391). بررسی تأثیر اجرای برنامه«فلسفه برای کودکان»در پرورش خلاقیت دانشآموزان پسر پایه اول مقطع متوسطه منطقه14 تهران، فصلنامه تفکر و کودک،3(1)، 117-91.
نیاکان،مریم(1394).تاثیر اجرای برنامه فلسفه برای کودکان و نوجوانان بر تفکر انتقادی و عملکرد تحصــیلی دانشآموزان دختر دوره ابتدایی پایه ششم شهر آبادان در سال تحصیلی 93-92،پایان نامه دانشکده علوم تربیتی و روان شناسی، دانشگاه آزاد واحد مرودشت.
هومن، حیدرعلی(1392). راهنمای عملی فراتحلیل در پژوهش علمی، تهران: انتشارات سمت
هویت، دنیس؛ کرامر، دانکن(1393). روش های آماری در روانشناسی و علوم تربیتی، ترجمه پاشا شریفی و همکاران، تهران: انتشارات سخن.
Barnes, R. (2000). Mrs miggins in the classroom. British Journal of Special Education, 27(1): 22-28.
Bransford, J. D. (2005). Philosophigal thinking in children. Research Papers in Education. 22(1): 75-89.
Fish, M & Reynolds, M. (2010). Language skills in low-SES rural Appalachian children: Kindergarten to middle childhood. .Journal of Applied Developmental Psychology. (31). 238-248.
Frère, Paulo, (2005), Pedagogy of oppressed, New York: Continuum Books.
García-Moriyón, F., Rebollo, I., & Colom, R. (2005). Evaluating Philosophy for Children Thinking: The journal of philosophy for children,17(4),14-22.
Huffcutt A. I. (2004). Research perspectives on meta analysis. In S. G.
Kealy, B.T. Holland, J. &Watson, M. (2005).Preliminary evidence on the association between critical thinking and performance in principals of accounting. Issues in Accounting Education, 20(1), 33-49
Kirby, Dan. & Carol, Kuykendall. (1991). Mind Matters; Teaching for Thinking. Portsmouth, New Hampshire, Boynton: Cook publishers.
Lu, L. & Ortlieb, E. T.)2009). Teacher Candidates as Innovative Change Agents. Current Issues in Education, 11(5). Available: http://cie. ed. Asu.edu/ volume11/ number
Makaiau, A. S. (2016). The philosophy for children Hawai‘i approach to deliberative pedagogy: a promising practice for preparing pre-service social studies teachers in the college of education . Analytical Teaching and Philosophical Praxis, 36 (1).
Montes,M & Maria,E(2001)juchitande los ninos, abstract in iapc. Montclair state university.
Payne, T. w & Lynn, R. (2011). Sex differences in second language comprehension. Personality and Individual Differences. (50). 434-436
Rogelberg (Ed.), Handbook of research methods in industrial and organizational psychology, (pp. 198-215). USA: WileyBlackwell Publishing Company.
Rosenthal, R. (2001). Meta-analysis: Recent developments in quantitative methods for literature reviews. Annual Review of Psychology, 52, 47-61
Sanjana ,M&David,W (2005).Philosophy for children and moral development in the Indian context university cambridje.
Trickey,s&Topping,K.J(2004)Philosophy for children: A systematic review. Researeh papers in education.19(3),365-380.
Valitalo, R., Jusso, H., Sutinen, A. (2015). Philosophy for children as an educational practice. Springer Published Online.
Yan, S& . Lynne Masel,W.&Wang&Z.& Chia-Chiang.W (2018).Meta-Analysis of the Effectiveness of Philosophy for Children Programs on Students’ Cognitive Outcomes, Analytic Teaching and Philosophical Praxis,39(1).33-13.
Yan, S (2017). Meta-Analysis of the Effects of Philosophy for Children Program on Students’ Cognitive Outcomes. Master's thesis, Texas A & M University. Available electronically from http : / /hdl .handle .net /1969 .1 /161473.
Yeh, Y. C. (2004). Nurturing reflective teaching during critical thinking instruction in computer Simulation program. Computer and Education, 42(2), 181-194