- برهمن ، مریم و خدا بخشی صادق آبادی، فاطمه(1391).« آموزش فلسفه برای کودکان». مجله پیشرفت های نوین در علوم رفتاری. دوره دوم، شماره نهم، صفحات .
- تجلی نیا، امیر و کریمی، روح الله(1393). «بررسی تاثیر اجرای فلسفه برای کودکان در کاهش و مهار خشم دانش آموزان پسر پایه اول مقطع متوسطه شهر تهران». مجله تفکر و کودک، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی. سال پنجم، شماره1.
- حلوایی پور، زهرا؛ خرمایی، فرهاد؛ خانزاده، مصطفی؛ نصرت آبادی، مهدی( 1392).« اعتباریابی پرسشنامه عقاید وسواسی (نسخه ، کودک و نوجوان) در گروهی از نوجوانان ایرانی ». مجله علمی پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد، دوره 21 ، شماره 3.
- حبیب اللهی، اعظم و سلطانی زاده، محمد (1394). «اثربخشی درمان مبتنی بر پذیرش وتعهد برعلائم وسواس فکری- عملی در نوجوانان دختر مبتلا به اختلال بدشکلی بدن». مجله روانشناسی و روانپزشکی شناخت جلد ۲. دوره ۲، شماره ۴ .
- مهدی، حجت الله، و فرامرزی، سالار(1395).« تأثیر درمان ترکیبی مواجهه همراه با بازداری از پاسخ و آموزش رفتاری والدین بر نشانگان وسواس در کودکان با اختلال همبودی بی اعتنایی مقابله ای وسواسی_ جبری». ویژه نامه سومین کنفرانس بین المللی روانشناسی و علوم تربیتی. مجله اصول بهداشت روانی.
- خسرونژاد، مرتضی(1386).« تآملی بر هم اندیشی ادبیات کودک و فلسفه در برنامه فلسفه برای کودکان». مجله نوآوری های آموزشی. شماره 20.
- دره زرشکی، نسرین؛ برزگز بفرویی، کاظم و زندوانیان، احمد(1396). «اثربخش آموزش فلسفه به شیوه کند و کاو بر تفکر انتقادی در دانش آموزان دوره ابتدایی». فصلنامه روانشناسی شناختی، سال سیزدهم، دوره5، شماره2.
- رجبی ، زهرا؛ نجفی، محمود و اکبری بلوطبنگان، افضل(1395).« نقش کنترل افکار و در آمیختگی فکر و عملبا علایم وسواس در جمعیت غیر بالینی». مجله علوم پژشکی زانکو، دانشگاه علوم پزشکی کردستان. ۱۷ (۵۳) .
- رشتچی، مژگان(1389). « ادبیات داستانی کودکان و نقش آن در رشد تفکر». مجله تفکر و کودک، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی. سال اول. شماره 2.
- سجادیان جاغرق نرگس؛ قائدی، یحیی و امیری، معصومه(1393). «طراحی برنامه درسی آموزش فلسفه به کودکان ایرانی در پایه اول ابتدایی». فصلنامه پژوهش در فلسفه تعلیم و تربیت. سال اول، شماره1.
- سیفی گندمانی، محمد یاسین؛ شقاقی، فرهاد و کلانتری میبدی، سارا(1390). «اثر بخشی برنامه آموزش به دانش آموزان دختر بر عزت نفس و توانایی حل مسئله آنها». فصلنامه روانشناسی کاربردی. سال 5 شماره 2.
-یاوند حسنی، اصغر؛ فرح بخش ، کیومرث و شفیع آبادی، عبدالله (1393). «بررسی اثربخشی درمان شناختی-رفتاری و قصه درمانی بر کاهش اختلالات رفتاری نوجوانان». نشریه پژوهش های روانشناسی بالینی و مشاوره سال۴, شماره2.
- صالحی، صدیقه؛ موسوی، سید علی محمد؛ ساریچلو، محمد ابراهیم و قافله باشی، سید حسین(1393).« بررسی ویژگی های جمعیت شناختی و علایم اختلال وسواسی_ جبری». مجله دانشگاه علوم پزشکی سبزوار. دوره 21، شماره2.
- طباطبایی، زهرا و موسوی، مرضیه(1390).« بررسی تاثیر برنامه فلسفه برای کودکان در پرسشگری و تفکر انتقادی دانش آموزانپایه های سوم تا پنجم ابتدایی(9 الی11ساله) دبستان علوی شهر ورامین». مجله تفکر و کودک، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی. سال دوم شماره1.
عباسی، فرزانه؛ عابدی، محمد رضا؛ ازهر سید محمد مسعود و رحیمی، مجتبی(1392). «تاثیر آموزش شناختی_ رفتاری رابطه مادر وکودک بر کاهش علایم وسواسی جبری کودکان». مجله تحقیق علوم رفتاری. شماره3.
-مومنی مهموئی، حسین و پرورش، عفت(1395). تاثیر برنامه فلسفه برای کودکان از طریق حلقه های کندو کاو بر خلاقیت، سازگاری اجتماعی و پیشرفت تحصیلی درس علوم دانش آموزان پایه سوم ابتدایی. فصلنامه علمی پژوهشی پژوهشنامه تربیتی. سال یازدهم شماره 47.
- هاشمیان، پژمان؛ ناظمیان عباس و پیمان هاشمیان( 1395). «مقایسه اثر بخشی روش های درمان شناختی _ رفتاری و نوروفیدبک بر علایم اختلال وسواسی _ جبری_ نوجوانان». مجله دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد. دوره 59، شماره 1.
- یاوند حسنی، اصغر؛ فرحبخش، کیومرث و شفیع آبادی، عبدالله(1393). «بررسی اثر بخشی درمان شناختی _ رفتاری و قصه درمانی بر کاهش اختلالات رفتاری نوجوانان». پژوهش های روانشناسی بالینی و مشاوره . سال 4، شماره7.
منابع خارجی
- Agarwal, Vivek; Yaduvanshi, Amit Arya, Rakesh; Gupta, Pawan Kumar & Sitholey, Prabhat (2016).A study of phenomenology, psychiatric co-morbidities, social and adaptive functioning in children and adolescents with OCD. Asian Journal of Psychiatry .22, 69–73.
- Akkocaoglu, Nihan& Celepoglu, Ayşegül(2013). Views of primary school teachers on philosophy books prepared for children. 5th World Conference on Educational Sciences - WCES 2013. Procedia - Social and Behavioral Sciences 116, 2498 – 2503.
- Blackledge JT (2007) Disrupting verbal processes: Cognitive defusion in acceptance and commitment therapy and other mindfulness-based psychotherapies. The Psychological Record, 57, 555-576.
Gruioniu, Octavian (2013). The philosophy for Children, an ideal tool to stimulate the thinking skills. 5th International Conference EDU-WORLD 2012 Education Facing Contemporary World Issues. Procedia - Social and Behavioral Sciences 76 ,378 – 382.
Masuda , A; Twohig ,m.p; Stormo, A.R; Feinstein, A.B; Chou ,Y& Wendell, J.w(2010). The effects of cognitive defusion and thought distraction on emotional discomfort and believability of negative self-referential thoughts. Journal of Behavior Therapy and Experimental Psychiatry. 41 ,11–17.