- پاکدامن، فاطمه؛ داودی، ایران و مهرابیزادههنرمند، مهناز (1394). تاثیر قصهدرمانی بر اضطراب، درد و خشم از دندانپزشکی در کودکان 4-8 سال تحت مراقبت از دندانپزشکی. دندانپزشکی کودکان ایران، 10 (2)، 16-7.
- پالانت، جولی (1389). تحلیل دادههای علوم رفتاری با برنامه spss. ترجمه اکبر رضایی. تبریز: انتشارات فروزش.
- جلیلی آبکنار، سیده سمیه.(1389). آموزش مهارتهای اجتماعی به دانشآموزان آسیب دیده اجتماعی. تعلیم و تربیت استثنایی، (104):72- 66.
- جمالی فیروزآبادی، محمود و آقائی میبدی، آزاده (1394). بررسی تأثیر قصهگویی بر مهارتهای اجتماعی و رابطه کودک با والد کودکان پیشدبستانی. تحقیقات روانشناختی، 22، 90-79.
- حسین خانزاده، عباسعلی و یعقوب نژاد، ساجد (1389). بررسی مهارت های اجتماعی مورد نیاز دانش آموزان با نیازهای ویژه در محیط های شغلی، تعلیم و تربیت کودکان استثنایی، (106): 17-4.
- خاکپور، مسعود و مهرآفرید، معصومه (1391). قضاوت اخلاقی کودکان پیشدبستانی پنج و ششساله، تفکر و کودک، 3(1)، 1-14.
- خسروی، زهره و باقری، خسرو. (1387). راهنمای درونی کردن ارزشهای اخلاقی از طریق برنامه درسی. مطالعات برنامه درسی، 2 (8)، 105- 81.
- رجب پور فرخانی، سمیه و جهانشاهی، فاطمه (1390). اثربخشی قصهدرمانی در کاهش اختلال رفتاری دانشآموزان پسر مقطع ابتدایی. تفکر و کودک، 2(2)، 19-35.
- رجبی همدانی، مهسا؛ بیگ زاده، خلیل؛ ناجی، سعید و اسفندیاری، سیمین (1396). افسانههای ایرانی پریان ابزاری برای فکرپروری کودکان (رهیافتی آموزشی بر اساس نظریة لیپمن). تفکر و کودک، 8(2)، 59-86.
- رضایی آقاجان، مریم؛ منادی، مرتضی و اخوان تفتی، مهناز (1398). مقایسه بازیهای سنتی و نوین دوره ابتدایی از منظر ارزشآموزی. تفکر و کودک، 10(1)، 1-17.
- روشن چسلی، رسول (1392). تأثیر قصهگویی مبتنی بر آموزش مهارتهای اجتماعی بر بهبود مهارتهای اجتماعی و مشکلات رفتاری دانشاموزان پسر 8 تا 10 ساله مبتلا به اختلال رفتار مقابلهای و بیاعتنایی (ODD). روانشناسی بالینی، 10 (3)، 93- 73.
- سپهر، حمید و زمانی ، رویا (1395). فراگیرنده و مدیریت یادگیری. تهران: کتاب ماه.
- سلیمان نژاد، اکبر و سودی، حورا.(1392). بررسی تأثیر آموزش مهارت های اجتماعی از طریق قصه های قرآنی بر کودکان. روان شناسی و دین، 7(2):98- 81.
- سنتراک، جان دبلیو (1385). روان شناسی تربیتی. ترجمه مرتضی امیدیان. یزد: انتشارات دانشگاه یزد.
- شکوفهفرد، شایسته؛ مظاهری، محمدعلی و طهماسیان، کارینه (1394). اثربخشی قصه گویی بر کاهش مشکلات زمان خواب و بهبود رابطه کودک- مادر. روانشناسی تحولی: روانشناسان ایرانی، 11 (43)، 283- 273.
- شکوهی، غلامحسین (1381). تعلیم و تربیت و مراحل آن. مشهد: انتشارات آستان قدس رضوی.
- طهماسبی آشتیانی، سمیرا؛ آبام، زویا و تاجداران، منصور.(1393). تأثیر کتاب درمانی بر مهارتهای اجتماعی کودکان دختر و پسر12-7 سال عضو فعال کتابخانه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تهران. کتابداری و اطلاع رسانی(67):156- 138.
- عباسی، سمیرا؛ عسگری، زهره و مهرابی، طیبه (1394). بررسی ارتباط سبک فرزندپروری زنان شاغل در مراکز درمانی با اضطراب، گوشه گیری و پرخاشگری کودکان پیش دبستانی. پژوهش پرستاری، 11 (2)، 71-63.
- علی اکبری، مهناز؛ علیپور، احمد و درنجفی شیرازی، مهناز(1393). اثربخشی قصهگویی بر مولفههای هوش اخلاقی کودکان دختر پیش دبستانی در شهر اصفهان. شناخت اجتماعی، 3(2)، 33- 43.
- کاردان، علیمحمد (1381). سیر آرای تربیتی در غرب. تهران: سمت.
- کربی، فیلیپ (1995). قصهگویی و قصهخوانی، روش علمی برای پرورش و یادگیری. ترجمه حمید سپهر و رویا زمانی. یزد: انتشارات تیک.
- کردی، احسان؛ کیان پور قهفرخی، فاطمه و شهنی ییلاق، منیجه.(1389). مقایسه مهارتهای اجتماعی، خودپنداره و عملکرد تحصیلی دانشآموزان دختر و پسر کم شنوای مدارس راهنمایی عادی و استثنایی شهر اهواز. تعلیم و تربیت استثنایی، (104):15- 4.
- کریمی، عبدالعظیم (1385). مراحل شکلگیری اخلاق در کودک، روانشناسی رشد، تهران: عابد.
- گودرزی، نسرین؛ مکوند حسینی، شاهرخ؛ رضایی، علی محمد و اکبری بلوطبنگان، افضل(1393). اثربخشی آموزش مهارتهای زندگی به روش قصهگویی بر میزان کمرویی دانشآموزان. مطالعاتروان شناسی بالینی، 5(17):136- 121.
- مفیدی، فرخنده و کفیلی مقدم، سیما (1391). اثربخشی آموزش اخلاق به کمک فیلمهایپویانمایی در رشد اخلاقی دانشآموزان پیشدبستانی. تحقیقات روانشناختی، 4 (15)، 14- 1.
- مقتدری، نازفر و رفاهی، ژاله.(1390). اثربخشی آموزش ارزش های زندگی بر رشد اجتماعی کودکان و خودکارآمدی والدین آن ها. پژوهش در برنامه ریزی درسی،8(30):47- 39.
- ناخدا، مریم و جوادی، آرزو. (1392). قصه گویی دیجیتالی در وب سایتهای کودکان و نوجوانان ایران: الزامات و راهکارها. فصلنامه تحقیقات اطلاع رسانی و کتابخانههای عمومی، 20(1):171- 151.
- همایی، رضا؛ کجباف، محمدباقر و سیادت، سیدعلی (1388). تاثیر قصهگویی بر سازگاری کودکان. مطالعات روانشناختی، 5 (2)، 149-133.
- یاوندحسنی، اصغر؛ فرحبخش، کیومرث و شفیع آبادی، عبداله (1393). بررسی اثربخشی درمان شناختی-رفتاری و قصه درمانی بر کاهش اختلالات رفتاری نوجوانان. پژوهشهای روانشناسی بالینی و مشاوره، 4 (1)، 94- 71.
- یحیی محمودی، ندا؛ ناصح، اشکان؛ صالحی، سیروس و تیزدست، طاهر (1392). اثربخشی آموزش گروهی مهارتهای اجتماعی مبتنی بر قصهگویی بر مشکلات رفتاری برونیسازی شده کودکان. روانشناسی تحولی، 9(35)، 257-249.
- Berney, S & Bétrancourt, M. (2016). Does animation enhance learning? A meta-analysis. Journal of Computers & Education. 101, 150-167.
- Diergartena, A. K ., Möckelb, T ., Niedinga, N & Ohler, P. (2017). The impact of media literacy on children's learning from films and hypermedia. Journal of Applied Developmental Psychology. 48, 33–41.
- Doris, J. & Stich, S. (2005). “As a Matter of Fact: Empirical perspective on Ethics,” in F. Jackson and M.Smith, Eds. The Oxford Handbook of Contemporary Philosophy. Oxford: Oxford University Press.
- Emral. L. G. (2001). The role of Animation on personality children. American Meat Science Association, Kansas City, MO.
- Hui, A, & Lou,S.(2006). Story telling for increase Social Skills. Center for child Development, Hong Kong.
- Ivrendi, A. & Ozdemir, A.A, (2010). Mothers evaluation of cartoons influence on early childhood children. Procedia Social and Behavioral Sciences,2, 2561-2566.
- Khantreejitranon,A (2018). Using a social story intervention to decrease inappropriate behavior of preschool children with autism. Kasetsart Journal of Social Sciences, 39,90-97.
- Lenhart,J., Lenhard,
W., Vaahtoranta, E. & Suggate, S. (2020). More than words: Narrator engagement during storytelling increases children’s word learning, story comprehension, and on-task behavior.
Early Childhood Research Quarterly, 51, 338-351.
- Nair, A. (2020). Positive and negative effects of cartoons on child behavior and development. From http:
www.parenting.firstcry.com (March,8,2020).
- Schramm, G. A. (2007). Impact on quality children's animation film. Microbiol. Methods, 64:266–274.
- Tripathi, P., Singh, A. & Singh, A. (2016). The effect of cartoon on children. Asian J. Home Sci., 11 (2), 400-403, DOI: 10.15740/HAS/AJHS/11.2/400-403.
- Unnsteinsdottir, K. (2012). The influence of sandplay and imaginative storytelling on children's learning and emotional-behavioral development in an icelandic primary school. The arts in psychotherapy, 39(4), 328-332.
- Williamson, D.R. (2002). Effects of reading stories to teach ethics. Journal of Personality and Social Psychology. 70, 41-56.