آرنهایم، رودلف(1386)، هنر و ادراک بصری روان شناسی چشم خلاق، ترجمه مجید اخگر،تهران: سمت.
اوکویرک، اوتو؛استینسون، روبرت؛ ویگ، فیلیپ؛بون،روبرت و کایتون،دیوید.( 1390)، مبانی هنر نظریه و عمل. ترجمه محمدرضا یگانه دوست، تهران: نشر مرکز.
احمدی، بابک(1383)،تصاویردنیای خیالی،تهران:نشرمرکز.
الوانی، سید مهدی(1392)، مدیریتعمومی،تهران: نشر نی.
اکبرزاده، محمدعلی(1375). رنگ در نقاشی کودکان، تهران: انتشارات میشا.
اسحاقی، مهدیه و شریفی مقدم، آزاده(1397) «تحلیل نشانه شناختی یک مجموعه تلویزیونی کودک و بررسی نقش آن در آموزش کودکان با رویکرد رمزگان بارتی»، مجله علمی پژوهشی تفکر و کودک، سال نهم، شماره 1.
بوهم، دیوید(1381). درباره خلاقیت، ترجمه محمدعلی حسین نژاد، تهران: نشر ساقی.
پهلوان، فهیمه(1381). درآمدی بر تحلیل عناصر تصویری در آرم، تهران: دانشگاه هنر
حسینی، افضل السادات و محمدزاده، سیده زهره(1395). «اثر بخشی برنامه آموزش خلاقیت در قالب فعالیت های هنری بر رشد خلاقیت دانش آموزان»، مجله علمی پژوهشی ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی، سال ششم، شماره 1.
چراغ چشم، عباس(1386). «بررسی تأثیر شیوههای تدریس مبتنی بر تکنیکهای خلاقیت در آموزش و یادگیری دانش آموزان»، دو فصلنامه تربیت اسلامی، سال سوم، شماره 5.
داوسون، کاترین(1390)، روشهای کاربردی تحقیق، ترجمه مجیدرضا داوری، جمشید امانی و مصطفی قاضی زاده، تهران: نشر هرمس.
رجبی همدانی، مهسا، بیگ زاده، خلیل، ناجی، سعید و اسفندیاری، سیمین(1396). «افسانه های ایرانی پریان، ابزاری برای فکر پروری کودکان»، دو فصلنامه علمی پژوهشی تفکر و کودک، سال هشتم، شماره 2.
رستگارپور، حسن و یداللهی، منیژه(1389). «تاثیر تصاویر گرافیکی پویا و ایستا بر یادگیری هندسه»، فصلنامه فناوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی، سال اول، شماره 2.
عباسی، طیبه، توان، زهرا، تقی زاده، زهراالسادات و باقری، زهرا(1394). «بررسی تاثیر رسانههای آموزشی بر پرورش خلاقیت و رشد تفکر خلاق دردانش آموزان دوره ابتدایی»، کنفرانس سراسری دانش و فناوری علوم تربیتی مطالعات اجتماعی و روانشناسی ایران، تهران: موسسه توسعه محور دانش و فناوری سام ایرانیان.
سجودی، فرزان(1387). نشانه شناسی کاربردی، تهران: انتشارات علم.
شعیری،حمیدرضا(1392). نشانه-معناشناسی دیداری، تهران: نشر سخن.
عابددوست، حسین(1395).بررسی و تحلیل نمادهای باروری در هنر ایران از کهنترین ایام تا دوره ساسانی و نمود آنها بر دستبافتههای معاصر ایرانی، پایان نامه دکتری، تهران: گروه تاریخ تطبیقی تحلیلی هنراسلامی، دانشگاه شاهد.
عظیمی، سیروس(1375). روانشناسی کودک، تهران: دهخدا.
عفراوی، بهرام(1388). لوگوتایپهای ایرانی، تهران: نشر سیبال هنر.
کروز، جیم(1392). مرجع خلاقیت در گرافیک، ترجمه صبا سعادت، تهران: هنرنو.
کیارسی، زهرا، سمیه کیارسی، و کیارسی، آزاده(1394). «تأثیر تدریس مبتنی بر تکنیک انیمیشن، تصاویر گرافیکی پویا و ایستا بر یادگیری درس علوم»، فصلنامه فناوری آموزش و یادگیری، سال دوم، شماره 5.
لیکاف، جرج(1383). «نظریه معاصر استعاره»،ترجمه فرزان سجودی.در: استعاره مبنای تفکر و ابزار زیبایی آفرینی. فرهاد ساسانی. تهران: نشر سوره مهر
لوشر، ماکس (1376)، روان شناسی رنگ ها. ترجمه ویدا ابی زاده، تهران: انتشارات درسا.
ماسن، هنری(1387). رشد شخصیت کودک، ترچمه مهشید پاشایی، تهران: نشر مرکز.
نجیبی، سمیه، احسان زارعی و حمید محبی(1395). «بررسی اثر بخشی پویانمایی بر خلاقیت کودکان پیش دبستانی»، مجله مطالعات روان شناسی و علوم تربیتی، سال 13، شماره 2.
ورامینی، نیما(1387). تفکر خلاق در گرافیک، تهران: فرهنگسرای میردشتی.
وی وایت، الکس(1393). ایدئولوژی کاربردی در تایپوگرافی، ترجمه عاطفه متقی، تهران: نشر هنرنو.
یاحقی، محمد جعفر(1388 ). فرهنگ اسطوره ها و داستان واره ها، تهران: انتشارات فرهنگ معاصر.
Aloraini, S(2012). «The Impact of Using Multimedia on Students’ Academic Achievement in the College of Education at King Saud University». Journal of King Saud University – Languages and Translation . Volume 24, Issue 2.
Derrida.y (1967). De La Grammatologie, Paris:les Édioions de Minuit.
Hoffler, TN., Leutner, D. (2007). «Instructional Animation Versus Static Pictures: A meta-analysis». Learning and Instruction. Volume 17, Number 6.
Jakobson.R (1973). Questions de Poetique, Paris: Édioions du Seuil.
Lin, Cheng-Shih, RyanYing-Wei Wu (2016),«Effects of Web-Based Creative Thinking Teaching on Students’ Creativity and Learning Outcome», Eurasia Journal of Mathematics, Science & Technology Education, National Quemoy University, Volume 12, Number 6.
Ricoeur.P (1968). Du Texte a Laction, Paris: Points.
Sutantro. S (2013). «Using Social Media to Enhance Students' Creative Thinking in geography». Int. J. Learning and Intellectual Capital, Vol. 13, Nos. 2/3.
Van Auken,P.M.Frisvoll,s.J.&Stewart,s.i.(2010). «Visualising Community:Using Participant-Driven Photo-elicitation», Local environment, Vol. 15, No. 4.
Weisberg, Robert.(1995),Cretivity. Understanding Inrovation in Problem Solving, Newjersey: Johan Wiley Sons,Inc.
منابع تصویری
تاریخ بازیابی 2/11/1398 سایت تولید محتوا، برون سپاری محتوا، سنجاقک www.sanjaghak.org
تاریخ بازیابی 2/11/1398 سایت کتابهای طوطی، بخش کودک و نوجوان، https://tutibooks.ir
تاریخ بازیابی 2/11/1398 سایت مهد کودک های ایران http://mahdkoodak.com/
تاریخ بازیابی 2/11/1398 سایت کانون کودک و نوجوان ققنوس http://irghoghnoos.com/
تاریخ بازیابی 2/11/1398 سایت موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان https://koodaki.org/
https://ketabak.org/content/14479-موسسه-خیریه-حمایت-کودکان-فلج-مغزی-سگال
تاریخ بازیابی 2/11/1398 سایت شبکه پویا http://www.pooyatv.ir/
تاریخ بازیابی 2/11/1398 سایت شبکه نهال http://nahaltv.ir/
تاریخ بازیابی 2/11/1398 سایت کتابهای نردبان/ ناشر کتاب کودکان و نوجوانان https://entesharat.com/
https://danadesign.ir/showcontest.php?id=285تاریخ بازیابی 2/11/1398