احمدیطهورسلطانی، محسن؛ عسگری، محمد؛ توقیری، امینه. (1392). اثربخشی آموزش مهارتهای زندگی برکاهش عوامل خطرساز و افزایش عوامل محافظت کننده سوءمصرف مواد در نوجوانان کانون اصلاح و تربیت. فصلنامه اعتیادپژوهشی، 7(27): 149-160.
بشیریان، سعید؛ حیدرنیا، علیرضا؛ وردیپور، حمیداله؛ حاجیزاده، ابراهیم. (1391). بررسی رابطه تسلط بر خود با تمایل نوجوانان به مصرف مواد مخدر. مجله علمی دانشکده پرستاری و مامایی همدان، 20(1): 45- 53.
حسنی، فهیمه؛ صلیبی، ژاسنت؛ و نیوشا، بهشته. (1393). اثربخشی آموزش تلفیقی تفکر انتقادی و خلاق بر یادگیری خودراهبر دانشآموزان دوره دوم متوسطه شهر قم. مجله ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی، 4(3)، 55-75.
صادقی فیروز آبادی، و.حید. (1386). بررسی پایایی و روایی غربال گری غیر مستقیم سوء مصرف مواد. پایان نامه چاپ نشده کارشناسی ارشد دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه تهران.
طارمیان، فرهاد، ماهجویی، ماهیار و فتحی، طاهر. (1378). مهارتهای زندگی. تهران: انتشارات تربیت.
سهرابی، فرامرز؛ و خلیلی، افسر. (1390). بررسی اثربخشی آموزش تفکر انتقادی بر نگرش کلی دانشآموزان نسبت به سوء مصرف مواد مخدر. مجله پژوهشهای نوین روانشناختی، 6(23)، 95-110.
کرد میرزا، عزت اله. (1378). هنجاریابی آزمون APS (مقیاس آمادگی اعتیاد) به منظور شناسایی افراد مستعد سوء مصرف مواد در بین دانشجویان دانشگاه های تهران. پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه علامه طباطبایی.
مشکی، مهدی؛ اصلینژاد، محمدعلی. (1392). آموزش مهارتهای زندگی و رفتارهای پیشگیری کننده از سوءمصرف مواد در دانشجویان: یک مطالعه طولی. مجله دانشگاه علوم پزشکی فسا، 3(3): 194- 201.
نودهی، حسن؛ رشیدی، علی؛ خلیلی، علی؛ مهرآورگیگلو، شهرام. (1393). رابطه خود کنترلی و منبع کنترل با تعهد سازمانی در کارمندان اداره آموزش و پرورش سبزوار. فصلنامه پژوهشهای رهبری و مدیریت آموزشی، 1(1): 49-66.
ولدبیگی، اقبال؛ نیکبخت، عیسی؛ و لشکری، امیر. (1396). گرایش به مصرف مواد مخدر در بین دانشآموزان دبیرستانی دبیرستانهای شهر مریوان. فصلنامه رفاه اجتماعی، 17(64)،231-253.
Bertrams, A. (2012). How Minimal Grade Goals and Self-Control Capacity Interact in Predicting Test Grades, Journal of Learning and Individual Differences, 12(4): 45-51.
Botvin, G.J., Baker, E., Dusenbury, L., Tortu, S., Botvin, E.M. (2006). Preventing adolescent drug abuse through a multimodal cognitive – behavioral approach: results of a 3–year study. J Consult Clin Psychol; 58(4): 437- 446.
Botvin, G. J., Griffin, K. W. (2008). Life skills training as a primary prevention approach for adolescents drug abuse and other problem behaviors. International journal of emergency mental health, 4: 41-7.
Buhler, A. (2007). The role of life skills promotion in substance prevention: Mediation analysis Friedrich Schiller University. Available from: URL: http://file://l.the role of life skills Prevention. htm.
Dewall, N., Gilman, R., Sharif, V., Carboni, I., and Rice, K.G. (2012). Left Out, Sluggardly, and Blue: low self-control mediates the relationship between ostracism and depression, Personality and Individual Differences, 12(3): 24-30.
anan Abd Elwahab El Sayed, Rasmia Abd El Sattar Ali, Faten Mohamed Ahmed, Hedya Fathy Mohy, The Effect of Life Skills Intervention on Social Self Efficacy for Prevention of Drug Abuse Among Young Adolescent Students at Benha City, American Journal of Nursing Science. Vol. 8, No. 5, 2019, pp. 263-273.
Graham, J. R. (2000). MMPI–2: Assessing personality and psychopathology (3rded.). New York: Ox-ford University Press.
Hanan Abd Elwahab, El Sayed, Rasmia Abd El Sattar Ali, Faten Mohamed Ahmed, Hedya Fathy Mohy. (2019). The Effect of Life Skills Intervention on Social Self Efficacy for Prevention of Drug Abuse Among Young Adolescent Students at Benha City. American Journal of Nursing Science. 8(5), 263-273.
Huang, S., Zheng, W., Liao, J., Huang, C., Yi Lin, T., Guo, J. (2018). The effectiveness of a theory-based drama intervention in preventing illegal drug use among students aged 14–15 years in Taiwan. Health Education Journal, 77(4), 470-481.
Jackson, K.M., Sher, K.J., Wood, P. K. (2000). Prospective analysis of co morbidity: Tobacco and alcohol use disorder. J Abnorm Psychol; 109:676- 694
Johnston, L. D., O’Malley, P.M., and Bachman, J.G. (2002). Monitoring the Future National Survey Results on Drug Use, 1975–2002. Volume 1: Secondary School Students. Bethesda, MD: National Institute on Drug Abuse.
Marllat, Q.A., Parks, C.A., Witkewitz, K. (2002). Clinical guidelines for implementing relapse prevention therapy. Washington: University of Washington Press.
Rachline, H. (1995). Self Control: Beyond Commitment, Behavior and Brain Sciences, 18(1): 149-159.
Rickelman, B. L & Houfek, J. F. (1995). Toward an interactional model of suicidal behaviors, cognitive rigidity, attributional style, stress, hopelessness and depression. Archives of psychiatric Nursing, 9(3), 158-65.
Seal, N. (2006). Preventing tobacco and drug use among thai high school students through life skill training. Nurs Health Sciense, 8: 164-168.
Tangney, J. P., Baumeister, R. F., & Boone, A. L. (2004). High Self-Control Predicts Good Adjustment, Less Pathology, Better Grades, and Interpersonal Success. Journal of Personality, 72(2): 272-324.
Vera, P. Moon. B. (2013). An Empirical Test of Low Self-control Theory .among Hispanic Youths. Youth Violence and Juvenile Justice. 3(11): 179- 193
Weed, N. C., Butcher, J. N., McKenna, T., & Ben-Porath, Y. S. (1992). New measures for assessing alcohol and drug abuse with the MMPI-2: The APS and AAS. Journal of Personality Assessment, 58, 389-404.
Weichold, K., Tomasik, M., Silbereisen, R. K., & Spaeth, M. (2015). The Effectiveness of the Life Skills Program IPSY for the Prevention of Adolescent Tobacco Use The Mediating Role of Yielding to Peer Pressure. The Journal of Early Adolescence, 29(1): 43-54.
Zollinger, T.W., Saywell, R.M., Muegge, C.M., Wooldring, J.S., Cummings, F., Caine, V.A. (2003). Impact of the life skills training curriculum on middle school students tobacco use in Marion County, Indiana, 1997- 2000. J Sch Health, 73(9): 338- 346.
Yuanita, L., Ibrahim, M., Isnawati, Prahani, B.K. (2019). Innovative chemistry learning model: Improving the critical thinking skill and self-efficacy of pre-service chemistry teachers. Journal of Technology and Science Education, 9(1), 59-76.