منابع فارسی:
- اکرمی، ل. قمرانی، ا. آقالر، ص. (1394). بررسی اثربخشی آموزش فلسفه به شیوه حلقه کند و کاو بر پرسشگری و نگرش به خلاقیت در دانش آموزان نابینا. فصلنامه علوم شناختی.
- امین یزدی، سید امیر (1383) فصلنامه مطالعات تربیتی و روانشناسی. شناخت اجتماعی تحول استدلال نظریه ذهن در کودکان. شماره 9.
- امین یزدی، سید امیر (1386) مجله دانشکده ادبیات و علوم انسانی مشهد. شناخت اجتماعی و زبان. شماره 159. خانجانی، ز. و خانجانی، ز. هداوندخانی، ف.(1388)نظریه ذهن: تحول و رو رویکرد. فصلنامه علمی-پژوهشی روانشناسی دانشگاه تبریز.سال چهارم، شماره 16.
- ضرغامی، سعید(1387). بررسی مقایسه ای آموزش فلسفه و منطق به روشهای ادغامی و تفکیکی در دوره متوسطه نظری . وزارت آموزش و پرورش، سازمان پژوهش و نوسازی آموزشی
- فیشر، ر. (2003). آموزش و تفکر. ترجمه: کیان زاده، ف. (1388). اهواز: انتشارات رسش.
- قمرانی، امیر؛ البرزی، شهلا؛ خیر، محمد (1385)، بررسی روایی و اعتبار آزمون نظریه ذهن در گروهی از دانش آموزان عقب مانده ذهنی وعادی شهر شیراز، مجله روانشناسی 10
- لیپمن،متیو (1386).در مصاحبه با سعید ناجی
- مشهدی، ع. (1391). نظریه ذهن رویکرد جدید در روانشناسی تحولی. تازه های علوم شناختی، سال 5، شماره 3، 71-82.
- مشهدی، ع. هاشم جوزدانی، م؛ هاشمی برزآبادی، ح. (1390)، نظریه تحول ذهن و رابطه آن با مهارتهای اجتماعی کودکان و نوجوانان مبتلا به آسیب بینایی، مجله روانشناسی تحولی: روانشناسان ایرانی،سال هفتم، شماره 27، بهار 1390.
- نسائیان، عباس؛ عبدالله زاده رافی،مهدی؛ مرادی، معصومه؛ کاوه، منیژه (1389). تاثیر آموزش باور کاذب در پاسخگویی به تکلیف باور کاذب در کودکان 3-6 ساله، دو فصلنامه روانشناسی معاصر ، 5(1)، 63-70
- نوریان، م. (1388). راهنمای عملی تحلیل محتوای کتابهای درسی دوره ابتدایی. تهران: نشر شورا.
- یار محمدیان، محمدحسین (1390). اصول برنامه ریزی درسی، تهران: انتشارات یادواره کتاب
-
منابع انگلیسی:
Atkinson, L., Slade, L., Powell, D., & Levy, J. P. (2017). Theory of mind in emerging
reading comprehension: A longitudinal study of early indirect and direct effects. Journal
of Experimental Child Psychology, 164, 225–238.
Alexander, R. (2004). Towards dialogic teaching. Cambridge, England: Dialogs.
Astington, J.W. (1999). The child discovery of the mind. Cambridge, MA: Harvard university press.
Doherty, M (2009), Theory of Mind: How Children Understand Others' Thoughts and Feelings. Hove and New York, Psychology Press.
Goldin,C.(2007).Pragmatism, constructitity and Socratic objectivity: the pragramatist epistemic aim of philosophy for children, proceeding 36th annual conference of the philosophy Australsia, Wellington, New Zealand.
Grisham, J.R.; Henry, J.D.; Williams, A.D. and Bailey, Ph.E. (2010). Socimotional deficit associated with obsesseive-compulcivesymptomatology. Psychiatry Research, 175, P: 256-259.
Green, S., Pring, L., &Swettenham, J. (2004).Aninvestigation of first-order false belief understandingof children with congenital profound visualimpairment.British Journal of DevelopmentalPsychology, 22 (1), 1-17.
Gregory, C., Lough, S., Stone, V. E., Erzinclioglu,S., Martin, L., Baron-Cohen, S., &
Hayhoe, S.(2014). Does philosophy disable? The epistemological model of disability, and the influence of the process of knowledge construction and people with impairments, school of childhood studies and education times, Canterburythirst church university / center of the philosophy of natural & social science, Landen school of ecumenical& political science, UK.
Jenkins, J. M., Turrell, S. L., Kogushi, Y., Lollis, S., & Ross, H. S. (2003). A longitudinal
investigation of the dynamics of mental state talk in families. Child Development, 74(3),
905–920.
Maes, B., &Grietens, H. (2004).Parent-reportedproblem behavior among children with sensory disabilityattendingelementary regular school.Journalof Development and Physical Disability, 16(4), 361-375.
Mcalpine, L. M., & Moore, C. L. (1995).Thedevelopmentalof social understanding with visual impairments.JournalofVisual Impairment & Blindness,89 (4), 349-358.
Minter, M. E., Hobson, R. P., & Bishop, M.(1998).Congenital visual impairment and theoryofmind.British Journal ofDevelopmental Psychology,16 (2), 183-196.
Slaughter, V., Imuta, K., Peterson, C. C., & Henry, J. D. (2015). Meta-analysis of theory of
mind and peer popularity in the preschool and early school years. Child Development,
86(4), 1159–1174.
Imuta, K., Henry, J. D., Slaughter, V., Selcuk, B., &Ruffman, T. (2016). Theory of mind
and prosocial behavior in childhood: A meta-analytic review. Developmental Psychology,
52(8), 1192–1205.
Tompkins, V., Benigno, J. P., Lee, B. K., & Wright, B. M. (2018). The relation between
parents’ mental state talk and children’s social understanding: A meta-analysis. Social
Development, 27(2), 223–246.
Pring,&Tadic (2010). Are language and social communicationinntact in children with congenital visual imparment school at age.J child Psychol psychiatry, 51 (6), 696-705.
Peterson. C (2010).factors influencing the development of a theory of mind in blind children, British Journal of Developmental Psychology
Peterson, C., Peterson, J., & Webb, J. (2000).Factorsinfluencing the development of theory of mindin blind children.British Journal of DevelopmentalPsychology, 18, 431-447.
Premack, D & Woodruff, G. (1978). Does the chimpanzee have a theory of mind? The Behavioural and Brain Sciences, 4, 515-526.
van Kleeck, A. (2004). Fostering preliteracy development via storybook-sharing interactions:
The cultural context of mainstream family practices. In C. A. Stone, E. R. Silliman,
B. Ehren, & K. Apel (Eds.), Handbook of language and literacy: Development and disorders
(pp. 175–208). New York, NY: Guilford.
Wimmer, H., &Perner, J. (1983). Beliefs aboutbeliefs: Representation and constraining functionof wrong beliefs inyoung children’s understandingof deception. Cognition, 13 (1), 103-128.