ابراهیمی، نادر. (1353) فارسینویسی برای کودکان، تهران: انتشارات ایران کتاب.
آذریزدی. مهدی.(1391)، «نظرات مهدی آذریزدی در باب بازنویسی در یک نوشتۀ منتشرنشده از او»، فرهنگو مردم، شماره 43 و 44.
آذریزدی، مهدی.(1372)، قصههای تازه از کتابهایکهن، بچۀآدم، چاپ دهم، تهران: چاپ گلشن.
پناهی، مهین. (1390)، «بررسی و مقایسه شیوه آموزش تفکّر نزد فریدالدین عطار و متیو لیپمن»، مجله تفکر و کودک، شماره 3 (علمی- پژوهشی)،صص3-24.
حجوانی، مهدی. (1381)، یکیبود یکینبود کلاغه به خونهاش نرسید " گزارش هجدهمین نشست نقد ادبی"، کتاب ماه کودک و نوجوان ، آبان ماه.
رشتچی، مژگان (1389) «ادبیات داستانی کودکان و نقش آن در رشد تفکّر»، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، سال اول: شماره دوم: صص23-37.
رهگذر، رضا(1366)، و امّا بعد... (چندوچونی در ادبیات کودکان و نوجوانان). تهران: حوزهی هنری.
الشارونی، یوسف. (1994)، «کامل کیلانی و مکتبته الثلاثیة»، مجله ادبیات و زبانها، القصة، العدد75، صص 22-30.
شعارینژاد، علیاکبر (1374) روانشناسی رشد، چاپ دوازدهم، تهران: اطلاعات.
عظمتمدارفرد، فاطمه.(1396)، شناسایی مؤلفههای تفکر فلسفی لیپمن در منتخب داستانهای طنز ادب فارسی و تدوین راهنمای داستانها، پایاننامه دکتری، اصفهان: علوم تربیتی.
عمرو، محمد جمال و آخرون.(1411ه )، المدخل الی ادب الاطفال، عمان: دار ایمان.
عوض، احمد عبده.(1421ه-2000م)، ادب الطفل العربی رؤی جدیدة و صیغ بدیلة، مصر: دار الشامی للنشر و التوزیع.
فیشر، رابرت.(2005)، آموزش تفکّر به کودکان، ترجمۀ مسعود صفایی مقدم و افسانه نجاریان، اهواز: رسش.
قائدی، یحیی. (1383)، آموزش فلسفه به کودکان، بررسی مبانی نظری، تهران: انتشارات دواوین.
کم، فلییپ.(1386)، داستانهای فکری(2) راهنمای معلم،کتاب کار عملی، ترجمه: احسانه باقری، تهران: نشر علم.
کیلانی، کامل.(بیتا)، حیبن یقظان، کلمات عربیة للترجمة و النشر، مصر: القاهرة.
حبیبی عراقی، لیلا.(1392)، «خوانش فلسفی گزیده متون داستانی کلاسیک فارسی متناسب با اهداف برنامه فلسفه برای کودکان: گلستان سعدی-بوستان سعدی- مثنوی معنوی- کلیلهودمنه»، پژوهشگاه علوم انسانی، سال چهارم، شماره دوم، صص75-100.
میرصادقی، جمال. (1380)، عناصر داستان، چاپ چهارم، تهران: انتشارات سخن.
ناجی،سعید( 1389)، فلسفه برای کودکان و تحول در نظام آموزشو پرورش، اطلاعات: حکمت و معرفت.
ناجی، سعید.(1390)، کندوکاو فلسفی برای کودکان و نوجوانان، گفتوگو با پیشگامان، جلد 1و2، تهران: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی.
Splitter, Laurence (1993). “Philosophy for Children an Important Curriculum, Innovation”, in Matthew Lipman(ed), Thinking Children and Education, USA:Kendall/Hunt.