- اسپیدکار،محبوبه(1395). دنیایی که نمیشناسم: روشی برای پرورش تفکر فلسفی کودکان و نوجوانان، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، 88ص
- ایزدی فرد، راضیه؛ سپاسی آشتیانی، میترا(1389). اثربخشی درمان شناختی - رفتاری با آموزش مهارت حل مسئله در کاهش علائم اضطراب امتحان، مجله علوم رفتاری، دوره چهارم - شماره 1 صفحه - 23 تا 28
- بختیارپور، سعید؛ برون، سارا؛ حیدری، علیرضا و برون، سیما. (1392). تأثیر آموزش حل خلاق مسئله بر مؤلفههای خلاقیت دانش آموزان، ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی، 2 (4): 55-71.
- برهمن،مریم و خدابخشی صادق آیادی، فاطمه(1396).آموزش فلسفه برای کودکان، پیشرفت های نوین در علوم رفتاری،2(9)،103-90
- چراغ زاده، مینا؛ کردنوقایی،رسول و سهرابی،زهرا(1398) اثربخشی آموزش فلسفه به کودکان بر احساس تنهایی و ناامیدی دانش آموزان،فصلنامه تفکر و کودک ، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی ،(10)1،1-23
- دره زرشکی، نسرین؛ برزگر بفروئی، کاظم و زندوانیان، احمد. (1396). اثربخشی آموزش فلسفه به شیوه حلقه کندوکاو بر تفکرانتقادی در دانشآموزان دوره ابتدائی، فصلنامه روانشناسی شناختی، 5(2)، 61-70
- دژبانی، علی (1394). آموزش فلسفه برای کودکان «P4C» و پیشگیری از آسیبهای اجتماعی، دومین کنگره بین المللی تفکر و پژوهش دینی
- رضایی نورمحمد؛ پادروند، نادر؛ سبحانی، عبدالرضا و رضایی، علی محمد.(1393). بررسی تأثیر اجرای برنامه فلسفه برای کودکان در افزایش خلاقیت و مؤلفههای سیالی، انعطافپذیری، ابتکار و بسط، فصلنامه ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی، دوره 4، شماره 2، ص 19-26 ;
- سجادیان جاغرق، نرگس؛ قائدی، یحیی و امیری، معصومه. (1394). طراحی برنامه درسی آموزش فلسفه به کودکان ایرانی در پایه اول ابتدایی. فصلنامه پژوهش در فلسفه تعلیم و تربیت، (1)1، 65-80.
- سرمدی، محمدرضا؛ رضایی، مهدیه و روحانی فر ،احمد(1398).تاثیر آموزش فلسفه به کودکان بر دانش، حساسیت و نگرانی محیط زیستی دانش آموزان پایه هفتم متوسطه ،فصلنامه تفکر و کودک، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی ،10(1)،1-17
- سندتحول بنیادین آموزش و پرورش ایران (1390). وزارت آموزش و پرورش
- صادقی،مسعود؛ رادمهر، پروانه و یوسف وند،لیلا.(1395). پیشبینی تفکر انتقادی بر اساس باورهای خودکارآمدی و تابآوری دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی لرستان،اولین کنفرانس بین المللی پژوهش های نوین در حوزه علوم تربیتی و روانشناسی و مطالعات اجتماعی ایران
- عابدینی نظری، مرتضی. (1395).تأثیر آموزش فلسفه برای کودکان بر اعتماد به نفس و تفکرانتقادی دانش آموزان پسر دوره اول مقطع متوسطه منطقه 6 تهران ، دانشگاه آزاد اسلامی - دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی - دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی
- عبدالهی، نیدا؛ فتحی آذر، اسکندر و عبدالهی عدلی انصار، وحیده. (1393). ارتباط تفکرانتقادی با خلاقیت، باورهای خودکارآمدی و عملکرد تحصیلی دانشجو معلمان، پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و مجازی ،سال دوم زمستان ،شماره 7
- فرقدانی، آزاده و محمدیان،بنت الهدی. (1397). اثربخشی آموزش فلسفه برای کودکان بر ارزیابی تعارض بین والدین و خودگردانی تحصیلی،فصلنامه کودک وتفکر، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، 9(1) ، 53-72
- قبادیان، مسلم. (1394). تأثیر برنامه آموزش فلسفه به کودکان بر مهارتهای اجتماعی دانش آموزان پایه پنجم ابتدایی،فصلنامه پژوهش های تربیتی،30(1)، 25-10
- قبادیان،مسلم(1397). تاثیر برنامه فلسفه برای کودکان بررفتار مدنی-تحصیلی دانش آموزان پسر پایه نهم متوسطه اول ،ناحیه یک خرم آباد ،فصلنامه تفکر و کودک، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی ،9(1) ،31-52
- کریمیان پور، غفار؛ سید کلان، سید محمدو عیاری، لیلا. (1394). مقایسه میزان گرایش دانش آموزان به تفکرانتقادی و خلاقیت و نوآوری براساس جو اجتماعی، فصلنامه تفکر و کودک، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی ،6(2)،120-99
- کیخا، احمد. (1396). تفکرانتقادی حلقه مفقوده نظام آموزشی کشور، مجموعه مقالات اولین همایش ملی نقد متون و کتب علوم انسانی، دانشگاه علامه طباطبایی
- لیپمن،متیو؛ شارپ،آن و اشکانیان،فردریک(1395). فلسفه در کلاس درس، ترجمه محمد زهیر باقری نوع پرست، تهران: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی
- مومنی مهمونی ، حسین و پرورش، عفت(1395). تاثیر فلسفه برای کودکان از طریق حلقه های کندوکاو برخلاقیت،سازگاری اجتماعی و پیشرقت تحصیلی درس علوم دانش آموزان پایه سوم ابتدایی، فصلنامه پروهشنامه تربیتی،11(47)،131-150
- نادری، عزتالله؛ شریعتمداری، علی و سیف نراقی، مریم. (1391). بررسی تأثیر اجرای برنامة «فلسفه برای کودکان» در پرورش خلاقیت دانشآموزان پسر پایة اول مقطع متوسطة منطقة 14 تهران،3(5)، 91-117
- هدایتی، مهرنوش و شاطالبی،اکرم.(1392). تاثیر گفت و شنود منطقی در حلقه های کندوکاو فلسفی در کاهش نشانه های اختلالات روان تنی دانش آموزان دختر 11 تا 12 سال شهر تهران، تفکر و کودک، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، 4(2)، 101 -116
- ویسی،مرضیه؛ میرزامحمدی، محمد حسن و رهنما، اکبر(1394) تدوین، اعتبار سنجی و رتبه بندی شاخص های مربی آموزش فلسفه به کودکان،تفکر و کودک ، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی ، 6(2)، 121- 143
- یوسفی، علیرضا و گردان شکن، مریم.(1390). تفکرانتقادی ، ویژهنامه توسعه آموزش و ارتقای سلامت،11(9) ، 1128-1120
- Austin, A. (2020). Philosophy for All Children: enhancing knowledge
- Benson, P. L., & C. Scales, P. (2009). The definition and preliminary measurement of thriving in adolescence. The Journal of Positive Psychology, 4(1), 85-104.
- Bleazby, J. (2009). Philosophy for children as a response to gender problems. Thinking: The Journal of Philosophy for Children, 19(2/3), 70-78.
- Burgh, G. (2018). The need for philosophy in promoting democracy: A case for philosophy in the curriculum.
- Cassidy, C., Conrad, S. J., & de Figueiroa-Rego, M. J. (2020). Research with children: a philosophical, rights-based approach. International Journal of Research & Method in Education, 43(1), 38-52.
- Ennis, R. H. (2011). Critical thinking. Theory into practice, 32(3), 179-186.
- Falah Mehnehj, T., Yamini, M., & Mahdian, H. (2020). The Effect of Teaching Philosophy on Metacognitive and Irrational Beliefs of Male Students of Elementary School. Journal of Research and Health, 10(3), 183-192.
- Fisher, A. (2019). On What Critical Thinking Is. Windsor Studies in Argumentation.
- Glaser.E.M(2017) "Defining Critical Thinking". The International Center for the Assessment of Higher Order Thinking (ICAT, US)/Critical Thinking Community.
- Gregory, M. R., Haynes, J., & Murris, K. (Eds.). (2016). The Routledge international handbook of philosophy for children. Taylor & Francis
- Janssen, E. M., Mainhard, T., Buisman, R. S., Verkoeijen, P. P., Heijltjes, A. E., van
- Lamb, W.(2016), Philosophy for Children and the ‘whole child’. Journal of Philosophy in Schools, 2(2).
- Lipman, M.(2008) A life teaching thinking.The Institute for the Advancement of Philosophy for Children, Upper Montclair,NJ
- McLean, C. P., & Miller, N. A. (2010). Changes in critical thinking skills following a course on science and pseudoscience: A quasi-experimental study. Teaching of Psychology, 37(2), 85-90.
- Murris K (2016). The posthuman child: Educational transformation through philosophy with picture books. Routledge Contesting Early Childhood Series. London: Routledge
- Nia, A. T. (2015), Foster Self-esteem in Adolescents: Lipmann Approach.Stud, 4(1), 01-05.
- Roche, M. (2015). Developing children’s critical thinking through picture books: A guide for primary and early years students and teachers. London: Routledge.
- Ricketts, J. C. (2003). The efficacy of leadership development, critical thinking dispositions, and student academic performance on the critical thinking skills of selected youth leaders (Doctoral dissertation, University of Florida)
- Siddiqui, N., Gorard, S., & See, B. H. (2019). Can programmes like Philosophy for Children help schools to look beyond academic attainment?. Educational Review, 71(2), 146-165.
- Topping, K. J., Trickey, S., & Cleghorn, P. (2019). A Teacher's Guide to Philosophy for Children. Routledge.