اسدیان سیروس, حبیبی آذر افسانه(1392). بررسی اثربخشی برنامه درسی علوم به شیوه آموزش محور با برنامه درسی علوم به شیوه پژوهش محور در دوره ابتدایی. علوم رفتاری : بهار 1392 , دوره 5 , شماره 15; 9- 23.
آقازاده ، محرم . (1384). راهنمای روشهای نوین تدریس . تهران :انتشارات آییژ
امیدی نیا مریم، مکتبی فرد لیلا، مومنی عصمت(1392).بررسی مهارت های تفکر انتقادی در رمان های برگزیده نوجوان فارسی دهه 80 بر اساس فهرست فاسیونه. تفکر و کودک، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی. سال چهارم، شماره اول صص26-1
ایجادی زهرا ، سیف نراقی مریم، نادری عزت اله(1397).طراحی برنامه درسی پژوهش محور در علوم تجربی پایه ششم دوره ابتدایی. پژوهش در برنامه ریزی درسی. سال پانزدهم شماره 29(پیاپی 56) صفحات 60-49
بحرینی بروجنی مجید ، نصر اصفهانی احمدرضا، سپهری بروجنی کبری(1394). بررسی میزان رعایت اصول علمی قصد شده مربوط به عنصر اهداف در درس تفکر و پژوهش پایه ششم ابتدایی. فصبنامه مطالعات برنامه درسی ایران. سال دهم، شماره 37. 80-59
دیبایی صابر محسن, جعفری ثانی حسین, آیتی محسن(1389). میزان درگیری برنامه درسی فارسی دوره ابتدایی (پایه سوم و چهارم) با مهارت های سواد خواندن بر اساس مطالعه بین المللی پرلز PIRLS))فصلنامه نواوری های اموزشی.دوره 9، شماره 36. صص 29-49
کیامنش علیرضا(1387). مقایسه عملکرد ریاضی دانش اموزان سال سوم راهنمایی در دو مطالعه بین المللی و بررسی محتوای اموزش ریاضی در برنامه های درسی. مجموعه مقالات سومین کنفرانس اموزش ریاضی ایران. کرمان
نبیئی اسماعیل، کاطم پور اسماعیل، شمیبایی زهره(1399).شناسایی ابعاد و مولفه های توسعه تفکر پژوهشی دانش اموزان در دوره های تحصیلی. تفکر و کودک، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی.(دوفصلنامه علمی(مقاله علمی- پژوهشی) سال یازدهم، شماره اول صص95 -111
نوریان، محمد(1387). تحلیل محتوای رسانه های اموزشی با تاکید بر کتاب های درسی. تهران: انتشارات دانشگاه ازاد اسلامی واحد تهاران جنوب
نیکنامی مصطفی، کریمی فریبا(1388). صلاحیت های حرفه ای معلمان اموزش عمومی و ارائه چارچوب ادراکی مناسب. پژوهش در برنامه ریزی درسی،23(23)،22-1
هارلن، وین.(1380).نگرشی نو بر آموزش علوم تجربی در دوره ی ابتدایی.ترجمه ی شاهده سعیدی.تهران: انتشارات مدرسه.
Aksela, Maija (2019). Towards Student-Centered Solutions and Pedagogical Innovations in Science Education through Co-Design Approach within Design-Based Research. LUMAT: International Journal on Math, Science and Technology Education, v7 n3 p113-139
Bikic, Naida; Maricic, Sanja M.; Pikula, Milenko (2020). The Effects of Differentiation of Content in Problem-Solving in Learning Geometry in Secondary School.
Canales-Lacruz, Inma; Arizcuren-Balsco, Eva (2019). Feelings and Opinions of Primary School Teacher Trainees towards Corporeal Expressivity, Spontaneity and Disinhibition. Research in Dance Education, v20 n2 p241-256
Coleman, Claire) 2020). Learnings through Explorations of the Teaching Space: Creating Climates of Collaboration. Teachers and Curriculum, v20 n1 p9-12
Corlu, Mehmet Ali, Corlu, M. Sencer (2012). Scientific Inquiry Based Professional Development Models in Teacher Education, Educational Sciences: Theory & Practice, 12(1), 514-521.
Crowe, Jessica; Boe, Austin (2019). Integrating Undergraduate Research into Social Science Curriculum: Benefits and Challenges of Two Models. Education Sciences, v9 Article 296 2019
Demirören, Meral; Turan, Sevgi; Teker, Gülsen Tasdele)2019). Determinants of Self-Regulated Learning Skills: The Roles of Tutors and Students. Advances in Physiology Education, v44 n1 p93-98
Dostal, Jiri, Klement, Milan (2015). Inquiry-based instruction and relating appeals of pedagogical theories and practices, Procedia -Social and Behavioral Sciences 171, 648 –653
Downey, Dennis J (2018). Engaging Students: Conducting Community-Based Research in the Senior Capstone Course. Journal of Higher Education Outreach and Engagement, v22 n4 p115-140
Jirout, Jamie & Klahr, David (2011). "Children’s question asking and curiosity: A training study". SREE Fall 2011 Conference Abstract Template, 1-10
Litman, Jordan, A. (2014). Curiosity and the pleasure of learning: wanting and liking new information. In Cognition and Emotion.19(6),793-814
Maass, Katja; Swan, Malcolm; Aldorf, Anna-Maria (2017). Mathematics Teachers' Beliefs about Inquiry-Based Learning after a Professional Development Course--An International Study. Journal of Education and Training Studies, v5 n9 p1-17
Marin, Victoria I) 2020). Research-Based Learning in Education Studies: Design Inquiry Using Group e-Portfolios Based on Blogs. Australasian Journal of Educational Technology, v36 n1 p1-20 2020
Marquardson, Jim (2020). Encouraging Lifelong Learning through Tech Explorations. Information Systems Education Journal, v18 n6 p28-37
Murphy, Carol; Abu-Tineh, Abdullah; Calder, Nigel; Mansour, Nasser (2018). Implementing Dialogic Inquiry in Qatari Mathematics and Science Classrooms: Challenges and Provocations. Teachers and Curriculum, v18 n1 p33-40
Panasan, M; Nuangchalerm, P. (2010). Learning Outcomes of Project-Based and Inquiry-Based Learning Activities, Journal of Social Sciences 6(2), 252-255.
Peterson, Laura (2012). Research-Based Curriculum, Pedagogy, and Assessment in a Deaf Bilingual Program. v13 p36-39
Pierce, Calisa A. (2017). Research-Based Integrated Reading and Writing Course Development. Journal of Developmental Education, v40 n2 p23-25, 34
Rattanaprom, Wattana (2019). Failure of Research-Based Learning Implementation in Basic Education. International Education Studies, v12 n4 p19-23
Sarigöz, Okan (2017). An Analytical Study of Primary School Teachers' Views towards Research Oriented Learning Approach. Online Submission, Journal of Academic Social Science Studies n48 p293-304
Siraj, Saedah; Abdullah, Muhammad Ridhuan Tony Lim (2011). Development of Future Curriculum via Futures Studies. Online Submission, US-China Education Review B 2 p226-236
Sugeng, Bambang; Suryani, Ani Wilujeng (2020). Enhancing the Learning Performance of Passive Learners in a Financial Management Class Using Problem-Based Learning. Journal of University Teaching and Learning Practice, v17 n1
Taylor, Joanna; Bilbrey, Jerry (2012). Effectiveness of Inquiry Based and Teacher Directed Instruction in an Alabama Elementary School. Journal of Instructional Pedagogies, v8
Taylor, Joseph; Kowalski, Susan; Getty, Stephen; Wilson, Christopher; Carlson, Janet (2013). The Effects of Research-Based Curriculum Materials and Curriculum-Based Professional Development on High School Science Achievement: Results of a Cluster-Randomized Trial. Society for Research on Educational Effectiveness. SREE Spring 2013 Conference Abstract Template
Towers, J. (2012). Administrative supports and curricular challenges: New teachers enacting and sustaining inquiry in schools. Canadian Journal of Education, 35(1),259-278.
Uçar, S., & Trundle, K. C. (2011). Conducting guided inquiry in science classes using authentic, archived, web-based data. Computers & Education, 57, 1571-1582.
Van Steenbrugge, Hendrik; Ryve, Andreas – ZDM (2018). Developing a Reform Mathematics Curriculum Program in Sweden: Relating International Research and the Local Context. ZDM: The International Journal on Mathematics Education, v50 n5 p801-812
Veloo, A; Perumal, S; Vikneswary, R. (2013). Inquiry-based instruction, students’ attitudes and teachers’ support towards science achievement in rural primary schools, Procedia -Social and Behavioral Sciences 93, 65–69.
Yang, C. C.; Ho, H.; Chen, S. (2013). Which type of work-study experience is more beneficial? Perceptions of Taiwanese college students. Journal of College Teaching & Learning, 10(1), 83-8
Zambak, V. Serbay; Alston, Daniel M.; Marshall, Jeff. C.; Tyminski, Andrew M (2017). Convincing Science Teachers for Inquiry-Based Instruction: Guskey's Staff Development Model Revisited. Science Educator, v25 n2 p108-116
Zelick, P. R (2007). "Issues in the psychology of motivation ". New York: Nova Science Publishers.
Zhu, Zheng; Geelan, David (2013). Chinese Secondary Physics Teachers' Beliefs and Instructional Decisions
in Relation to Inquiry-Based Teaching.
Electronic Journal of Science Education, v17 n2