امیددره زرشکی پور؛ فلاح، محمدحسین؛ و سعید منش، محسن (1398). «طراحی داستانهایی برای ایجاد گسلش شناختی در برنامهی فلسفه برای کودکان و اثربخشی علائم اختلال وسواس فکری – جبری کودکان دارای نشانه های OCD دورهی ابتدایی شهرستان یزد»، فصلنامه علمی- پژوهشی تفکر و کودک، س 10، ش 2.
رحیمی، سلام؛ واحدی، شهرام و ایمانزاده، علی (1398). «تأثیرآموزش «فلسفه برای کودکان» بر تابآوری دانشآموزان ابتدایی». فصلنامه تفکر و کودک، س 10، ش 2.
رشتچی، مژگان (1389). «بررسی نظریه ویگوتسکی از دیدگاه روان شناسی و ارتباط آن با مبانی نظری آموزش فلسفه به کودکان». فصلنامه تفکر و کودک، س 1، ش 2.
رهدار، انسیه (1396). بررسی تأثیر آموزش فلسفه به کودکان در خودکارآمدی، خوش بینی، شادی و تفکر انتقادی، پایان نامه کارشناسی ارشد، سیستان و بلوچستان: گروه علوم تربیتی و روان شناسی دانشگاه سیستان و بلوچستان.
سبزه آرای لنگرودی، میلاد؛ محمدی، مصطفی؛ مهری، یداله و طالعی، علی (1393). «مؤلفههای سلامت روانی و اضطراب تحصیلی در دانشآموزان مدارس استعدادهای درخشان و عادی». فصلنامه پژوهشهای کاربردی روانشناختی؛ ایران، س 5، ش 3.
شاه محمدی، نیره (1399). « بررسی اثربخشی آموزش فلسفه به کودکان بر تفکرانتقادی دانش آموزان پایه ششم»، فصلنامه علمی – پژوهشی تفکر و کودک، س11، ش1.
عابدینی، مرتضی (1395). بررسی تأثیر آموزش فلسفه برای کودکان بر اعتماد به نفس و تفکر انتقادی دانشآموزان پسر دوره اول مقطع متوسطه منطقه 6 تهران، پایان نامه کارشناسی ارشد، تهران: دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی.
محمدی نصرآباد، محدثه؛ علوی لنگرودی، سید کاظم؛ زندوانیان، احمد و استبرقی، مهدیه (1398). «اثربخشی آموزش ارزشهای اخلاقی (از طریق قصهگویی و پویانمایی) بر رشد مهارتهای اجتماعی کودکان پیشدبستانی»، فصلنامه تفکر و کودک، س 10، ش 2.
میرباقری، شکوفه؛ نوشادی، ناصر و نیکدل، فریبرز (1398). «بررسی تأثیر برنامهی فلسفه برای کودکان بر نظریهی ذهن و باورهای ماکیالیستی در دورهی ابتدایی». فصلنامه تفکر و کودک، س، 10 ، ش، 1.
میرزاپور، سعادت اله (1396). بررسی تاثیر آموزش فلسفه (آموزش روش فکر کردن) به نوجوانان بر تفکر انتقادی و اعتماد به نفس و عملکرد تحصیلی دانشآموزان پسر متوسطه اول ناحیه یک شهرکرد، پایان نامه کارشناسی ارشد، اصفهان: گروه علوم تربیتی و روان شناسی دانشگاه پیامنور اصفهان.
نوروزی، رضا و درخشنده، نگین (1390). «بررسی اثرات کار فلسفی با کودکان از دیدگاه دانشآموزان مدارس ابتدایی شهر اصفهان». فصلنامه نوآوریهای آموزش، س، 3، ش، 9.
BintiIsmail, Salma (2020). "Mattew Lipmans Pragmatism and the Relevance of Philosophy for Children (p4c) to Children’s Education in Malaysia", Journal of Islamic Discourses, vol. 3, no.1, 167-188.
Cam, Ph (2014). "Philosophy for Children", Journal Of Educational Philosophy and Theory, Vol. 4, No. 6, 1203-1211.
Cassidy, C & Christie, D (2013). "Philosophy for Children, Talking, Thinking and learning Together", Journal Early Child Development and Care, Vol. 183,No. 5, 1072-1083.
Christensen, H (2012). "Efficacy and Effectiveness of School - Based Prev ention and Early Intervention Programs for Anxiety", Clin Psychol Rev, vol. 29, no. 3, 208-215.
Dobson, S (2016). "Relationship Between Academic Anxiety, Student Achievement and Self-concept", Learning and Individuals Differences, vol. 22,no.7, 8-13.
Fitri,Neo & Firman,NF (2020). "TheRelationshipof Academic Anxiety with Self Efficacy", Journal of Neo Konselin , vol. 2, no. 3, 1-7.
Gatiey, Jane (2020). "Philosophy for Children and the Extrinsic Value of academic philosophy", Metaphilosophy, vol. 51, no. 4, 549-563.
Junus, Kasiyah & Heru, Suhartanto (2019). "The Community of Inquiry Model Training Using the Cognitive Apprenticeship Approach to Improve Students Learning Strategy in the Asynchronius Discussion Form", Journal of Educators Online, vol. 6,no. 3, 1-17.
Lippman, H (2010). "Padilla and Beyond: The Future of the Defense Function", Fordham Urban Law Journal, vol. 39, no. 1, 29.
Morosanova, V. I., Fomina, T. G (2017). "Self-regulation as a Mediator in the Relationship Between Anxiety and Academic Examination Performance. Procedia", Social and Behavioral Sciences, Vol. 23, No. 7, 1066 – 1070.
Naji, Saeed (2010)."Philosophical Exploration for Children and Adolescents Conversation with New Revolutionary Leaders in Education", Institute of Humanities and Cultural Studies. Vol. 4, no. 2, 151-173.
Nowruzi, Reza & Derakhshandeh, Negin (2011). " Investigating the Effects of Philosophical Work with Children from the Perspective of Elementary School Students in Isfahan", Journal of Educational Innovation, vol. 3, no. 9, 146-123.
Ofirep, N.D (2012). "Philosophy for Children", Quality Education in Africa, Vol. 1, No. 26, 26-40.
Pritchard, M (2006). "Philosophyfor Children", standforduniversity. Vol. 6, no. 2, 16-29.
Retyunskik, Larisa (2020)."Teaching Philosophy and Doing", Jornal of Philosophy in the Space of Play Analytic Teaching and Philosophical Praxis,vol. 40, no. 1, 38-47.
Romano, Luciano., Tang, xin., Hietajärvi, Laur., Salmela-Ar, Katariina., Fiorilli, Caterina (2020). "Students' Trait Emotional Intelligence and Perceived Teacher Emotional Support in Preventing Burnout: The Moderating Role of Academic Anxiety", Intrenational Journal of Envirnmental Research and Public Health, vol. 17, no. 13, 1-15.
Shepherd, Dean, A., Sattari,Rose & Patzelt, Holger (2020). "Asocial Model of Opportunity Development Building and Engaging Communities of Inquiry", Journal of Business Venturing, Nol. 5, No. 9, 1-59.
Topping, K.J (2012). 'Philosophy for Children: A Systematic revie", Research Papers in Education. Nol. 19, no. 3, 365- 378.
Wrarne, Travis A., Lucien, Addie., Teimmer., Emily M., Logan, Jodie A & Rushby, JacqelineA (2019)."Anxiety Sensitivity Moderates The Subjective Experience but not the Physiological Response to Psychosocial Stress", International Journal of Psychophysiology, Vol. 141, no. 5, 76-83.
Yeazell, Mary (2013)."Improving Reading Comprehension Through Philosophy for Children", Journal reading psychology, Vol. 3, No. 3, 239-246.
Zhang, j (2020). "A longitudinal Study of Pekrun's Control-Value Theory and the Internal/External Frame of Reference Model in Predicting Academic Anxiety", Educational Psychology, Nol. 6, No. 2, 21-28.
Zulkifli, Hafizhah & Hashim, Rosnani (2020)." Philosophy for Children (P4C) in Improving Critical Thinking in a Secondary Moral Education Class", International Journal of Learning, Teaching and Educational Research. Vol. 19, nol. 2, 22-45.