افشاری کاشانیان، امید؛ زهراکار، کیانوش؛ محسنزاده، رشاد و تاجیک اسماعیلی، عزیزالله(1397). شناسایی عوامل زمینهساز خیانت زناشویی در زنان. پژوهشهای مشاوره، 18(71): 123-156.
برهمن، مریم و خدابخشی صادق آبادی، فاطمه (1396). آموزش فلسفه به کودکان. مجله پیشرفت های نوین در علوم رفتاری، 2(9)، 104-90.
جلیلیان، سهیلا؛ عظیمپور، احسان و جلیلیان، فریبا(1396). اثربخشی برنامۀ آموزش فلسفه به کودکان بر پرورش توانایی حل مسأله و قضاوت اخلاقی در دانشآموزان. پژوهشهای تربیتی، 32: 81-101.
دره زرشکی، نسرین؛ برزگر بفرویی، کاظم و زندوانیان، احمد(1396). اثربخشی آموزش فلسفه به شیوه حلقه کندوکاو بر تفکر انتقادی در دانشآموزان دوره ابتدائی. فصلنامه روانشناسی شناختی، 5(2): 67-78.
رضایی، هما؛ شفیعآبادی، عبدالله؛ قائدی، یحیی؛ دلاور، علی و اسمعیلی، معصومه(1392). بررسی اثربخشی اجرای برنامه فلسفه برای کودکان به شیوه اجتماع پژوهشی در افزایش هوش هیجانی دختران دبیرستانی. فصلنامه روانشناسی تربیتی، 30(9): 80-105.
سالمی، یلدا؛ مجلل چوبقلو، محمدعلی و حجتی، سیدعبدالله(1397). شناسایی الزامات طراحی برنامة درسی آموزش فلسفه به کودکان ازدیدگاه معلمان دورة ابتدایی شهرستان بناب در سال تحصیلی. تفکر و کودک، 9(2): 71-92.
سرمدی، محمدرضا و فرامرزی گروسی، سولماز (۱۳۹۵). پارادایمهای یاددهی یادگیری در هزاره سوم، چهارمین همایش علمی پژوهشی علوم تربیتی وروانشناسی، آسیبهای اجتماعی و فرهنگی ایران، تهران، انجمن توسعه و ترویج علوم و فنون بنیادین.
شاه محمدی، نیره (1393). تربیت معلم آلمانی؛ جایگاه شایستگی حرفه ای معلمان در آلمان. رشد معلم، 284: 44-42.
شاه محمدی، نیره (1399). بررسی اثربخشی آموزش فلسفه به کودکان بر تفکرانتقادی دانش آموزان پایه ششم. تفکر و کودک، 11(1): 5831.
قائدی، یحیی و سلطانی، سحر(1390). فلسفه ویتگنشتاین و برنامه فلسفه برای کودکان (P4C). تفکر و کودک، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، 2(1)، 107-91.
محمدی، محمد؛ سادات فدوی، محبوبه و فرهادی، هادی(1397). ارائهی مدلی برای توانمندسازی مدیران مدارس ابتدایی. فصلنامه مدیریت مدرسه، 6(2): 204-223.
محمودی، سیروس(1398). فراتحلیل اثربخشی اجرای برنامه فلسفه برای کودکان بر مهارتهای فکری دانشآموزان. تفکر و کودک، 10(2): 263-286.
مقصودی، جهانگیر؛ اعتمادیفر، شهرام و حقانی، فریبا(1389). راههای پرورش تفکر انتقادی دانشجویان، چالشی بزرگ درآموزش بالینی پرستاری. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 10(5): 110-120.
نوری حسنآبادی، کرامت الله؛ سبحانی، عبدالرضا؛ هاشمزاده خوراسگانی، غلامرضا و عباسپور اسفدن، قنبر(1399). ارائه الگوی ارتقای کیفیت آوزش با استفاده از فناوریهای نوظهور در هوشمندسازی مدارس. فصلنامه مدیریت مدرسه، 8(1): 1-30.
Barber, M., Whelan, F., & Clark, M. (2010). Capturing the leadership premium: How the world's top school systems are building leadership capacity for the future. McKinsey.
Bialystok, L., Norris, T., & Pinto, L. E. (2019). Teaching and learning philosophy in Ontario high schools. Journal of Curriculum Studies, 51(5), 678-697.
Borjali, M., Abbasi, M., Asadian, A., Ayadi, N. (2017). Effectiveness of group logo therapy on the anxiety of death and life expectancy of patients with stomach cancer, Jundishapur Sci Med J. 15 (6), 635-646.
Erickson, H. L., Lanning, L. A., & French, R. (2017). Concept-based curriculum and instruction for the thinking classroom. Corwin Press.
Ghanizadeh, A. (2017). The interplay between reflective thinking, critical thinking, self-monitoring, and academic achievement in higher education. Higher Education, 74(1), 101-114.
Goering, S., Shudak, N. J., & Wartenberg, T. E. (Eds.). (2013). Philosophy in schools: An introduction for philosophers and teachers. Routledge.
Gorard, S., Siddiqui, N., & See, B. H. (2017). Can ‘Philosophy for Children ‘improve primary school attainment? Journal of Philosophy of Education, 51(1), 5-22.
Hand, M. (2018). On the distinctive educational value of philosophy. Journal of Philosophy in Schools, 4(2), 4–19.
Haynes, A. (2002). Children as philosopher. Rutledge Flamer, London and New York, 47.
Lipman, M. (2017). The Institute for the Advancement of Philosophy for Children (IAPC) program. History, Theory and Practice of Philosophy for Children: International Perspectives, 3-11.
Murris, K. S. (2008). Philosophy with children, the stingray and the educative value of disequilibrium. Journal of Philosophy of Education, 42(3‐4), 667-685.
Othman, M. S., & Kassim, A. Y. (2017). Teaching Practice of Islamic Education Teachers Based on Higher Order Thinking Skills (HOTS) in Primary School in Malaysia: An Overview of the Beginning. International Journal of Academic Research in Business and Social Sciences, 7(3), 401-415.
Topping, K. J., Trickey, S., & Cleghorn, P. (2019). A Teacher's Guide to Philosophy for Children. Routledge.
Wilson, A. L., & Harris, S. R. (2018). Collaborative Occupational Therapy: Teachers' Impressions of the Partnering for Change (P4C) Model. Physical & occupational therapy in pediatrics, 38(2), 130-142.