افشاری، افروز. و میرمحمدی، محبوبه. (1398). نقش علائم روانشناختی، سبکهای دلبستگی و تنظیم شناختی هیجان مادران در پیشبینی شاخصهای تنسنجی کودکان. نشریه علمی روانشناسی سلامت، 8(2)، 54-68.
الهامی، شمس الله.، کریمیثانی، پرویز. و فتحیآذر، سمانه. (1396). رابطه سبکهای دلبستگی و سبکهای فرزندپروری با میزان فعالیت در شبکههای اجتماعی مجازی دانش آموزان دوره دوم متوسطه شهرستان سلماس. ایده های نوین روان شناسی، ۱(۲)، 1-8.
بخشی، بهاره.، نصیری، بهاره.، بختیاری، آمنه.، طاهریان، مریم. (1392). نقش و کارکرد اجتماعی (مطالعه موردی شبکه اجتماعی کفه مام، شبکه ای برای مادران و کودکان). پژوهشنامه زنان، ۴(۲)، ۳۷-۵۹.
بشیر، حسن.، افراسیابی، محمدصادق. (1391). شبکه های اجتماعی اینترنتی و سبک های زندگی جوانان:مطالعه موردی بزرگترین جامعه مجازی ایرانیان، فصلنامه تحقیقات فرهنگی، ۵(۱)، 62-31.
پورمحسنی کلوری، فرشته.، صبوری، فاطمه.، مولایی، مهری. (1398). اثربخشی آموزش مهارت خلاقیت بر تفکر انتقادی، مهارت اجتماعی و خلاقیت دانش آموزان پایه ششم ابتدائی. تفکر وکودک، 10(2)، 23-45.
پوری، احسان. (1390). بررسی نقش و تاثیر فیس بوک بر شکل گیری شبکه های اجتماعی از دیدگاه متخصصان و کارشناسان امور رسانه. پایان نامه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز.
تبعه امامی، شیرین.، نوری، ابولقاسم.، ملک پور، مختار. و عابدی، احمدرضا. (1390). اثربخشی آموزش شناختی رفتاری مادران بر تغییر رفتار مادرانه و دلبستگی ناایمن کودک. مجله روان شناسی بالینی، ۳(۳)، 7-16.
جودی، زهرا.، حیدری، حسن.، آل یاسین، سیدعلی. (1396). پیشبینی اعتیاد به فضای مجازی بر اساس سبکهای فرزندپروری، جو عاطفی خانواده، اضطراب اجتماعی در دانش آموزان دبیرستانی شهر قم. پیشرفت های نوین در علوم رفتاری، ۸(۱۷)،۱۷-۲۲.
حبیبی کلیبر، رامین.، بهادری خسروشاهی، جعفر. (1399). اثربخشی آموزش مهارتهای زندگی (تفکر انتقادی) بر تسلط بر خود و نگرش به مصرف مواد مخدر در دانشآموزان دوره متوسطه. تفکر و کودک، 11(1)، ۲۵-۴۲.
خدامرادی، طاهره.، سعادت، فرحناز.، خدامرادی، طیبه. (1393). بررسی میزان تأثیر استفاده از فضای مجازی برارزشهای خانواده(مطالعهی موردی: معلمان مقطع متوسطه سازمان آموزش و پرورش استان ایلام). فرهنگ ایلام، ۱۵(۴۴و۴۵)، ۱۵۵-۱۶۷.
خزاعی، طیبه.، سعادتجو علیرضا.، درمحمدی، سمانه.، سلیمانی، منصوره.، طوسینیا، مرضیه.، ملاحسنزاده، فاطمه. (1391). شیوع وابستگی به تلفن همراه و پرخاشگری نوجوانان شهر بیرجند، سال ۱۳۹۰. مجله دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، ۱۹(۴)، ۴۳۰-۴۳۸.
خسروی، زهره. و علیزاده صحرائی، ام هانی. (1390). رابطه اعتیاد به اینترنت با عملکرد خانواده و سلامت روان در دانش آموزان. مجله مطالعات روان شناسی تربیتی، ۸(۱۴)، 82-59.
سرحدی، سجاد.، نیازی، محسن.، مرادی، سجاد.، شاهوردی، راضیه. (1395). فراتحلیلی بر عوامل مؤثر بر استفاده اعتیاد آمیز از اینترنت. دانش انتظامی، ۷(۲۶)، 61-41.
سهرابی، فائزه.، خانجانی، زینب. و زینالی، شیرین. (1394). اثربخشی آموزش فرزندپروری والدین بر کاهش علایم اختلال سلوک و بهبود سبک های فرزندپروری. مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی گرگان، ۱۷(۲)، 24-30.
شهبازی راد، افسانه، میردریکوند، فضل الله. (1393). رابطه اعتیاد به اینترنت با افسردگی ،سلامت روان و ویژگی های جمعیت شناختی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه. مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی ایلام، ۲۲(۴)، ۱-۸.
شیخه، رضا.، صفایی مقدم، مسعود.، پاک سرشت، محمد جعفر.، مرعشی، منصور. (1398). بررسی دیدگاه بر ساختگرایی اجتماعی درباره کودکی، و آموزههای آن برای برنامه آموزش تفکر به کودکان. تفکر وکودک، 10(2)، 123-150.
علوی، سیدسلمان.، اسلامی، مهدی.، مراثی، محمدرضا.، نجفی، مصطفی.، جنتی فرد، فرشته. و رضاپور، حسین. (1389). ویژگی های روان سنجی آزمون اعتیاد به اینترنت یانگ، مجله علوم رفتاری، ۴(۳)، 183-189.
فتحی، کیهان و مهرابی زاده هنرمند، مهناز (1389). بررسی میزان افسردگی، هیجان خواهی، پرخاشگری، سبک های دلبستگی و تحصیلات والدین به عنوان پیش بین های وابستگی به مواد مخدر در نوجوانان پسر شهر اهواز. نشریه مطالعات تربیتی و روانشناسی دانشگاه فردوسی، 2 (1)، 45-24.
قنبری، سعید.، خداپناهی، محمدکریم.، مظاهری، محمدعلی.، غلامعلی لواسانی، مسعود. (1392). آموزش والدین مبتنی بر نظریه دلبستگی بر افزایش کیفیت مراقبت مادران کودکان مضطرب پیش دبستانی. فصلنامه خانواده پژوهی، 9(36)، 407-426.
مقدم، مرضیه.، یاسمی، محمدتقی.، بینا، مهدی.، عبدالمالکی، فریدون. و باقری یزدی، سیدعباس. (1381). مطالعه اپیدمیولوژیک اختلالات رفتاری دانش آموزان دبستانی شهرستان قروه در سال 80-81 و بررسی اعتبار و پایایی فرم راتر معلم در سنجش اختلالات رفتاری آنها. مجله دانشگاه علوم پزشکی کردستان، ۷(۱)، 7-12.
مغنی زاده، زهرا.، وفایی نجار، علی. (1395). بررسی رابطه بین سبک های دلبستگی با اعتیاد به اینترنت در دانشجویان. اصول بهداشت روانی، ۱۸(۴)، ۲۲۰-۲۲۶.
یزدخواستی، فریبا. و عریضی، حمیدرضا. (1390). هنجاریابی سه نسخه کودک، پدر-مادر و معلم سیاهه رفتار کودک در اصفهان. مجله روان پزشکی و روان شناسی بالینی ایران، ۱۷(۱)، ۶۰-۷۰.
Bowlby, J. (1969). Attachment and loss. London: The Hogarth press and Institute of psycho- analysis.
Charmaine, D. C., & Teddi, J. C. (2010). Internet addiction and student: Implications for school counselors, Available from htt://counseling outfitters.com/vistas10/Article-61.pdf.
Chow W, Law S, Andermann L, Yang J, Leszcz M, Wong J, Sadavoy J. (2010). Multifamily psycho educational group for assertive community treatment clients and families of culturally diverse background: a pilot study. Community Mental Health Journal, 46, 364-371.
Darling N, Steinberg L. (1993). Parenting style as context: An integrative model. Psychological Bulletin, 113(3): 487-496.
Edvards, S.A. (2011). The essential elements of multifamily group therapy: a Delphi study. Unpublished doctoral dissertation, polytechnic university, Virginia.
Ferris, R.J. (2011). Internet addiction disorder: Causes, symptoms and consequences. Psychology of Virginia Technology, 26-9.
Jessor R. (1987). Problem-behavior theory, psychosocial development, and adolescent problem drinking. British Journal of addiction, 82, 33-42.
Juffer, F., Bakermans-Kranenburg, M. J.& v. I. Jzendoorn, M. H. (2008). Promoting positive parenting: An attachment-based intervention. London: Taylor & Francis Group.
Kuss, D. J., & Griffiths, M. D. (2011). Online social networking and addiction –a review of the psychological literature. International Journal of Environmental Research and Public Health, 8, 3528-3552.
Lam, L. T., Wong, E. M. Y. (2015). Stress Moderates the Relationship Between Problematic Internet Use by Parents and Problematic Internet Use by Adolescents. Journal of Adolescent Health, 56(3), 300-306.
Liu, Q. X., X. Y. Fang, N. Yan, Z. K. Zhou, X. J. Yuan, J. Lan, and C. Y. Liu (2015). ‘Multifamily group therapy for adolescent Internet addiction: Exploring the underlying mechanisms’. Addictive Behaviors, 42, 1-8.
Marlene, T., Jessica, V., Rika, T., Susan, W., Raed, H., Sanjeev, S. (2015). Attachment style and emotional eating in bariatric surgery candidates: The mediating role of difficulties in emotion regulation. Eating Behavior Journal, 18, 36-40.
Pineda, J, & Dadds, M. (2013). Family Intervention for Adolescents with Suicidal Behavior: A Randomized Controlled Trial and Mediation Analysis. Journal of American academic of Child and Adolescent, 52(8), 851-862.
Senormanci, O., Senormanci, G., Guclu, O., Konkan, R. (2014). Attachment and family functioning in patients with Internet addiction. General Hospital Psychiatry, 36(2): 203-207.
Shek DTL, Sun RCF, Yu L. (2013). Internet addiction. In: Pfaff DW. (editor). Neuroscience in the 21st century: From basic to clinical. New York: Springer.
Yanet, Q., Thomas, R., Kwapil, J., Tizó, T., Sheinbaum, N., Barrantes, V. (2015). Impact of attachment style on the 1-year outcome of persons with an at-risk mental state for psychosis. Psychiatry Research, 228(3): 849-56.
افشاری، افروز. و میرمحمدی، محبوبه. (1398). نقش علائم روانشناختی، سبکهای دلبستگی و تنظیم شناختی هیجان مادران در پیشبینی شاخصهای تنسنجی کودکان. نشریه علمی روانشناسی سلامت، 8(2)، 54-68.
الهامی، شمس الله.، کریمیثانی، پرویز. و فتحیآذر، سمانه. (1396). رابطه سبکهای دلبستگی و سبکهای فرزندپروری با میزان فعالیت در شبکههای اجتماعی مجازی دانش آموزان دوره دوم متوسطه شهرستان سلماس. ایده های نوین روان شناسی، ۱(۲)، 1-8.
بخشی، بهاره.، نصیری، بهاره.، بختیاری، آمنه.، طاهریان، مریم. (1392). نقش و کارکرد اجتماعی (مطالعه موردی شبکه اجتماعی کفه مام، شبکه ای برای مادران و کودکان). پژوهشنامه زنان، ۴(۲)، ۳۷-۵۹.
بشیر، حسن.، افراسیابی، محمدصادق. (1391). شبکه های اجتماعی اینترنتی و سبک های زندگی جوانان:مطالعه موردی بزرگترین جامعه مجازی ایرانیان،فصلنامه تحقیقات فرهنگی، ۵(۱)، 62-31.
پورمحسنی کلوری، فرشته.، صبوری، فاطمه.، مولایی، مهری. (1398). اثربخشی آموزش مهارت خلاقیت بر تفکر انتقادی، مهارت اجتماعی و خلاقیت دانش آموزان پایه ششم ابتدائی. تفکر وکودک، 10(2)، 23-45.
پوری، احسان. (1390). بررسی نقش و تاثیر فیس بوک بر شکل گیری شبکه های اجتماعی از دیدگاه متخصصان و کارشناسان امور رسانه. پایان نامه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز.
تبعه امامی، شیرین.، نوری، ابولقاسم.، ملک پور، مختار. و عابدی، احمدرضا. (1390). اثربخشی آموزش شناختی رفتاری مادران بر تغییر رفتار مادرانه و دلبستگی ناایمن کودک. مجله روان شناسی بالینی، ۳(۳)، 7-16.
جودی، زهرا.، حیدری، حسن.، آل یاسین، سیدعلی. (1396). پیشبینی اعتیاد به فضای مجازی بر اساس سبکهای فرزندپروری، جو عاطفی خانواده، اضطراب اجتماعی در دانش آموزان دبیرستانی شهر قم. پیشرفت های نوین در علوم رفتاری، ۸(۱۷)،۱۷-۲۲.
حبیبی کلیبر، رامین.، بهادری خسروشاهی، جعفر. (1399). اثربخشی آموزش مهارتهای زندگی (تفکر انتقادی) بر تسلط بر خود و نگرش به مصرف مواد مخدر در دانشآموزان دوره متوسطه. تفکر و کودک، 11(1)، ۲۵-۴۲.
خدامرادی، طاهره.، سعادت، فرحناز.، خدامرادی، طیبه. (1393). بررسی میزان تأثیر استفاده از فضای مجازی برارزشهای خانواده(مطالعهی موردی: معلمان مقطع متوسطه سازمان آموزش و پرورش استان ایلام). فرهنگ ایلام، ۱۵(۴۴و۴۵)، ۱۵۵-۱۶۷.
خزاعی، طیبه.، سعادتجو علیرضا.، درمحمدی، سمانه.، سلیمانی، منصوره.، طوسینیا، مرضیه.، ملاحسنزاده، فاطمه. (1391). شیوع وابستگی به تلفن همراه و پرخاشگری نوجوانان شهر بیرجند، سال ۱۳۹۰. مجله دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، ۱۹(۴)، ۴۳۰-۴۳۸.
خسروی، زهره. و علیزاده صحرائی، ام هانی. (1390). رابطه اعتیاد به اینترنت با عملکرد خانواده و سلامت روان در دانش آموزان. مجله مطالعات روان شناسی تربیتی، ۸(۱۴)، 82-59.
سرحدی، سجاد.، نیازی، محسن.، مرادی، سجاد.، شاهوردی، راضیه. (1395). فراتحلیلی بر عوامل مؤثر بر استفاده اعتیاد آمیز از اینترنت. دانش انتظامی، ۷(۲۶)، 61-41.
سهرابی، فائزه.، خانجانی، زینب. و زینالی، شیرین. (1394). اثربخشیآموزش فرزندپروریوالدین برکاهش علایماختلالسلوک وبهبودسبک هایفرزندپروری. مجلهعلمیدانشگاهعلومپزشکیگرگان، ۱۷(۲)، 24-30.
شهبازی راد، افسانه، میردریکوند، فضل الله. (1393). رابطه اعتیاد به اینترنت با افسردگی ،سلامت روان و ویژگی های جمعیت شناختی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه. مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی ایلام، ۲۲(۴)، ۱-۸.
شیخه، رضا.، صفایی مقدم، مسعود.، پاک سرشت، محمد جعفر.، مرعشی، منصور. (1398). بررسی دیدگاه بر ساختگرایی اجتماعی درباره کودکی، و آموزههای آن برای برنامه آموزش تفکر به کودکان. تفکر وکودک، 10(2)، 123-150.
علوی، سیدسلمان.، اسلامی، مهدی.، مراثی، محمدرضا.، نجفی، مصطفی.، جنتی فرد، فرشته. و رضاپور، حسین. (1389). ویژگی های روان سنجی آزمون اعتیاد به اینترنت یانگ، مجله علوم رفتاری، ۴(۳)، 183-189.
فتحی، کیهان و مهرابی زاده هنرمند، مهناز (1389). بررسی میزان افسردگی، هیجان خواهی، پرخاشگری، سبک های دلبستگی و تحصیلات والدین به عنوان پیش بین های وابستگی به مواد مخدر در نوجوانان پسر شهر اهواز. نشریه مطالعات تربیتی و روانشناسی دانشگاه فردوسی، 2 (1)، 45-24.
قنبری، سعید.، خداپناهی، محمدکریم.، مظاهری، محمدعلی.، غلامعلی لواسانی، مسعود. (1392). آموزش والدین مبتنی بر نظریه دلبستگی بر افزایش کیفیت مراقبت مادران کودکان مضطرب پیش دبستانی. فصلنامه خانواده پژوهی، 9(36)، 407-426.
مقدم، مرضیه.، یاسمی، محمدتقی.، بینا، مهدی.، عبدالمالکی، فریدون. و باقری یزدی، سیدعباس. (1381). مطالعه اپیدمیولوژیک اختلالات رفتاری دانش آموزان دبستانی شهرستان قروه در سال 80-81 و بررسی اعتبار و پایایی فرم راتر معلم در سنجش اختلالات رفتاری آنها. مجله دانشگاه علوم پزشکی کردستان، ۷(۱)، 7-12.
مغنی زاده، زهرا.، وفایی نجار، علی. (1395). بررسی رابطه بین سبک های دلبستگی با اعتیاد به اینترنت در دانشجویان. اصول بهداشت روانی، ۱۸(۴)، ۲۲۰-۲۲۶.
یزدخواستی، فریبا. و عریضی، حمیدرضا. (1390). هنجاریابی سه نسخه کودک، پدر-مادر و معلم سیاهه رفتار کودک در اصفهان. مجله روان پزشکی و روان شناسی بالینی ایران، ۱۷(۱)، ۶۰-۷۰.
Bowlby, J. (1969). Attachment and loss. London: The Hogarth press and Institute of psycho- analysis.
Charmaine, D. C.,&Teddi,J.C.(2010).Internet addiction and student: Implications for school counselors,Available from htt://counseling outfitters.com/vistas10/Article-61.pdf.
Chow W, Law S, Andermann L, Yang J, Leszcz M, Wong J, Sadavoy J. (2010). Multifamily psycho educational group for assertive community treatment clients and families of culturally diverse background: a pilot study. Community Mental Health Journal, 46, 364-371.
Darling N, Steinberg L. (1993). Parenting style as context:An integrative model. Psychological Bulletin, 113(3): 487-496.
Edvards, S.A. (2011). The essential elements of multifamily group therapy: a Delphi study. Unpublished doctoral dissertation, polytechnic university, Virginia.
Ferris, R.J. (2011). Internet addiction disorder: Causes, symptoms and consequences. Psychology of Virginia Technology, 26-9.
Jessor R. (1987). Problem-behavior theory, psychosocial development, andadolescent problem drinking. British Journal of addiction, 82, 33-42.
Juffer, F., Bakermans-Kranenburg, M. J.& v. I. Jzendoorn, M. H. (2008). Promotingpositive parenting: An attachment-based intervention. London: Taylor & FrancisGroup.
Kuss, D. J., & Griffiths, M. D. (2011). Online social networking and addiction –a review of the psychological literature. International Journal of Environmental Research and Public Health, 8, 3528-3552.
Lam, L. T., Wong, E. M. Y. (2015). Stress Moderates the Relationship Between Problematic Internet Use by Parents and Problematic Internet Use by Adolescents. Journal of Adolescent Health, 56(3), 300-306.
Liu, Q. X., X. Y. Fang, N. Yan, Z. K. Zhou, X. J. Yuan, J. Lan, and C. Y. Liu (2015). ‘Multifamilygroup therapy for adolescent Internet addiction: Exploring the underlyingmechanisms’. Addictive Behaviors, 42, 1-8.
Marlene, T., Jessica, V., Rika, T., Susan, W., Raed, H., Sanjeev, S. (2015). Attachment style and emotional eating in bariatricsurgery candidates: The mediating role of difficulties in emotion regulation. Eating Behavior Journal, 18, 36-40.
Pineda, J, & Dadds, M. (2013). Family Intervention for Adolescents with Suicidal Behavior: A RandomizedControlled Trial and Mediation Analysis. Journal of American academic of Child and Adolescent, 52(8), 851-862.
Senormanci, O., Senormanci, G., Guclu, O., Konkan, R. (2014).Attachment and family functioning in patients withInternet addiction. General Hospital Psychiatry, 36(2): 203-207.
Shek DTL, Sun RCF, Yu L. (2013). Internet addiction. In: Pfaff DW. (editor). Neuroscience in the 21st century: From basicto clinical. New York: Springer.
Yanet, Q., Thomas, R., Kwapil, J., Tizó, T., Sheinbaum, N., Barrantes, V. (2015). Impact of attachment style on the 1-yearoutcome of persons with an at-risk mental state for psychosis. Psychiatry Research, 228(3): 849-56.