آتاردو، سالواتوره (1396). «مطالعات فکاهه و روایت»، دانشنامۀ نظریههای روایت. ویرایش: دیوید هرمن، منفرد یان، ماری لو رایان. ترجمۀ ابوالفضل حری و دیگران. تهران: نیلوفر. صص176-171.
آذریزدی، مهدی (1355). قصههای خوب برای بچههای خوب. ج چهارم. تهران: امیرکبیر.
آندرسن هانس کریستیان (1384). مجموعه کامل قصههای هانس کریستیان آندرسن. ترجمۀ ناتالیا ایوانوا، هرمز ریاحی، نسرین طباطبایی. تهران: کتابسرای تندیس.
آیزنک، مایکل و مارک کین (1396). روانشناسی شناختی، زبان و تفکر. ترجمۀ حسین زارع و مهدی باقرپسندی. ویرایش ششم. تهران: ارجمند.
آیزنک، مایکل و مارک کین (1397). روانشناسی شناختی، زبان، تفکر، هیجانها و هوشیاری. ترجمۀ حسین زارع. ویرایش هفتم. تهران: ارجمند.
اخوت، احمد (1384). لطیفهها از کجا میآیند. چاپ اول. تهران: قصه.
امینی، نسریننوش (1394). کارت دعوت داری موشموشک. تصویرگر: غزاله بیگدلو. تهران: علمیفرهنگی.
چندلر، دانیل (1397). مبانی نشانهشناسی. ترجمۀ مهدی پارسا. تهران: سورۀ مهر.
دهریزی، محمد و اسماعیل اللهدادی (1396). مهمانی با کفشهای لنگهبهلنگه. چاپ دوم. تهران: سوره مهر.
دونالدسون، جولیا (1394). گروفالو. تصویرگر: اکسل شفلر. ترجمۀ پیام ابراهیمی. تهران: چکه.
رنجبر، هادی، علیاکبر حقدوست، مهوش صلصالی، علیرضا خوشدل، محمدعلی سلیمان، نسیم بهرامی (1391). نمونهگیری برای پژوهشهای کیفی راهنمایی برای شروع. دانشگاه علومپزشکی ارتش. س 10. ش 3. صص250-238.
زنجانبر، امیرحسین (1399). تطبیق نظامهای خندهمعنایی ادبیات عامه و ادبیات کودک: از منظر نشانهمعناشناسی اجتماعی. ادبیات و فرهنگ عامه. د8. ش 36. صص 65-97.
زنجانبر، امیرحسین و حسین زارع (1399). بازنمایی فرایـندهای شناختی در قصۀ خالهسوسکه بر پایۀ تحلیل گفتمان. تفکر و کودک. د11. ش 1. صص 73-94.
زنجانبر، امیرحسین و علی عباسی (1399). سبکشناسی دگردیـسی جسمانه در داستانهای کودک: بر پایۀ نظام گفتمان تنشی. جستارهای زبانی. د11. ش4. پیاپی 58. صص 74- 49.
سزاوار و همکاران (1396). «شیوه طنزپردازی فرهاد حسنزاده بر مبنای نظریۀ ایوان فونتاژی». جستارهای نوین ادبی. ش 199. صص 133-113.
سیف، شاهد (1384). نه خانی اومده، نه خانی رفته. تصویرگر: فرامرز کشتکار. چاپ دوم. شیراز: زروان.
شریفی، شهلا و کرامتی یزدی (1388). «بررسی طنز منثور در برخی از مطبوعات رسمی طنز کشور براساس نظریۀ عمومی طنز کلامی». زبان و ادب پارسی. ش42. صص 131-109.
شریفی، شهلا و کرامتی یزدی (1389). «معرفی نظریۀ انگارۀ معنایی و بررسی ایرادات آن بر مبنای دادههای زبان فارسی». پژوهشهای زبان و ادبیات تطبیقی. د1.ش2. صص 109-89.
شعیری، حمیدرضا (1385). تجزیه و تحلیل نشانهمعناشناسی گفتمان. تهران: سمت.
فاکنر، ویلیام (1397). خشم و هیاهو. ترجمۀ صالح حسینی. تهران: نیلوفر.
کرامتی یزدی، سریرا و دیگران (1397). «بررسی بیان کودکان پیشدبستانی از درک طنز تصویری براساس نظریه عدم تجانس». زبانشناخت. س دوم. ش دوم. صص 24-1.
کریچلی، سیمون (1384). در باب طنز. ترجمۀ سهیل سُمّی. چاپ اول. تهران: ققنوس.
مارتین، راد (1397). «مقدمهای بر طنز و روانشناسی آن» در درآمدی به طنزپژوهی. ترجمۀ باهار مؤمنی. تهران: تیسا.
مارزولف، اولریش (1391). طبقهبندی قصههای ایرانی. ترجمه: کیکاووس جهانداری. چ سوم. تهران:سروش.
موریل، جان (1393). فلسفه طنز. ترجمۀ محمود فرجامی و دانیال جعفری. چ دوم. تهران: نی.
نجدی، بیژن (1373). یوزپلنگانی که با من دویدهاند. تهران: مرکز.
Attardo, S. (2001). Humorous Texts: A Semantic and Pragmatic Analysis. Berlin: Mouton de Gruyter.
Bardon, A. (2005). The philisophy of humor. In Maurice Charney (ed.) Comedy: A Geographic and Historical Guide. Connecticut: Greenwood Press.
Bernaerts, L., De Geest, D., Herman, L. & Vervaeck, B. (Eds.), (2013) Stories and Minds: Cognitive Approaches to Literary Narrative. Lincoln, Belgium: University of Nebraska Press.
Bortolussi, M. & Dixon, P. (2003). Psychonarratology. Cambridge: Cambridge University Press.
Dixon, P. & Bortolussi, M. (2001). Prolegomena for a science of psychonarratology. In W. van Peer and S. Chatman (eds.) New Perspectives on Narrative Perspective, pp. 275–87. Albany, NY: SUNY Press
Ergül, A. (2017). Analysis of humor elements in illustrated story books for children. Journal of Education and Future. Vol. 17, 15-27.
Huang, C.C. & Cheng, J.C. & Chou, M.J. (2016). Why Humorous Picture Books for Young Children. European Journal of Research and Reflection in Educational Sciences. 4 (5). 16-29.
Loizou, E. & A. Michaelides (2019). Young children’s humorous stories: A force for positive emotions. In K. J. Kerry-Moran, J. A. Aerila (eds.), Story in Children’s Lives: Contributions of the Narrative Mode to Early Childhood Development, Literacy, and Learning, Vol. 16. 77-97. Switzerland: Springer.
Markus, H. (1977). Self-schemata and processing information about the self. Journal of Personality and Social Psychology, 35: 63-88.
Patil, S. & Saha, S. (2020). Psycho-Narration in Nitasha Kaul's Future Tense. Journal of Narrative and Language Studies, 8(14): 80-89
Raskin, V (1985). Semantic Mechanisms of Humor. Dordrecht, The Netherlands: D. Redial.
Sciezka, J. & L. Smith (1993). The Stinky Cheese Man. London: Puffin Books.
Serafini, F. & Coles, R. (2015). Humor in children's picture books. The Reading Teacher, 68(8): 636-638.
Shultz, T.R. (1976). A cognitive developmental analysis of humour. In A. Champon & H.C. Foot (Eds.). Humour and Laphter: Theory, Research, and Applications. Pp 11-36. London, UK: Wiley.
Wiseman. B. (1991). Morris the Moose. London: Harper Collins Publishers.