ابولقاسمی، عباس؛ برزگر، سبحان؛ زهرا، رستم اوغلی (1393). اثربخشی آموزش یادگیری خودتنظیمی بر خودکارآمدی و رضایت از زندگی در دانشآموزان دارای اختلال ریاضی، ناتوانیهای یادگیری، 4، 2، 21-6.
برزگر بفرویی، کاظم (1391). مدل یابی روابط بین باورهای معرفت شناختی، ادراک از محیط یادگیری سازنده گرا، راهبردهای انگیزشی و شناختی سطح بالا با عملکرد شیمی دانشآموزان مقطع دبیرستان. پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه علامه طباطبایی تهران.
بروجردی، مرضیه (1391). بررسی اثربخشی آموزش انگیزش پیشرفت بر ادراک از ساختار کلاس و درگیری تحصیلی دانشآموزان سال سوم راهنمایی شهرستان سقز. پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه علامه طباطبایی تهران.
حیدری، محمد حسین؛ امینی ناغانی، شهریار؛ شیروانی شیری، علی (1393). نقش خودکارآمدی، خودتنظیمی (راهبردهای شناختی و فرا شناختی) و عزتنفس در عملکرد تحصیلی دانشآموزان سال سوم رشته علوم تجربی در دبیرستانهای شهرکرد، رویکردهای نوین آموزشی، 9، 2، 102-89.
خضری آذر، همین (1388). نقش خودکارآمدی، ارزش تکلیف، اهداف پیشرفت و درگیری تحصیلی در پیشرفت ریاضی، پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه تهران.
داودی، سمیه (1391). ارائه مدل پیش بینی پیشرفت تحصیلی زبان انگلیسی با تاکید بر نقش خودکارآمدی تحصیلی، درگیری شناختی، انگیزشی و رفتاری. آموزش و یادگیری، 1(1)، 47-37.
رازمند، نسیم؛ خلخالی، ولی (1394). بررسی ارتباط بین درگیری تحصیلی با خودکارآمدی دانشآموزان دختر دبیرستانی، دومین کنفرانس ملی توسعه پایدار در علوم تربیتی و روانشناسی، مطالعات اجتماعی و فرهنگی، تهران.
سماوی، سید عبد الوهاب؛ جاودان، موسی؛ ابراهیمی، کلثوم (۱۳۹۴). رابطه درگیری شناختی، درگیری عاطفی، درگیری رفتاری و خودکارآمدی تحصیلی با پیشرفت تحصیلی، کنفرانس ملی هزاره سوم و علوم انسانی، شیراز.
سیف، دیبا؛ مرزوقی، رحمت الله (1387). رابطه ابعاد باورهای معرفتشناختی و خودکارآمدی با عملکرد تحصیلی دانشآموزان مقطع راهنمایی در درس علوم تجربی. دو ماهنامه دانشگاه شاهد، 15(33)، 14-1.
صیامی، فهیمه؛ اکبری برونگ، محمد؛ آیتی، محسن؛ رستمینژاد، محمد علی (1393). نقش سبک تدریس ترجیحی و جنسیت دانشجویان بر پیش بینی درگیری تحصیلی آنان در دانشگاه علوم پزشکی مشهد،
مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 14، 9، 825-817.
صیف، محمد حسن (1394). ارائه الگوی روابط علی جهت گیری هدف تحصیلی و درگیری شناختی: نقش واسطهای هیجانهای تحصیلی و خودکارآمدی تحصیلی. شناخت اجتماعی، 4(8)، 21-7.
عابدی، صمد؛ سعیدی پور، بهمن؛ فرج الهی، مهران؛ صیف، محمد حسین (1394). مدل یابی بین باورهای هوشی، معرفت شناختی و انگیزشی با راهبردهای یادگیری خودتنظیمی دانشجویان دانشگاه پیام نور. پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و مجازی، 2(8)، 68-43.
عابدینی، یاسمین (1385). الگوی ساختاری رابطه اهداف رویکردی_عملکردی، درگیری تحصیلی و پیشرفت تحصیلی، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه تهران.
عباسیان، فرح؛ کدیور، پروین؛ صرامی فروشانی، غلامرضا (1396). نقش میانجیگری باورهای معرفت شناختی در رابطه بین باورهای ضمنی هوش با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان، تفکر و کودک، 8(2)، 103-87.
قدمپور، عزت الله؛ میرزایی فر، داود و سبزیان سعیده (1393). بررسی رابطه بین درگیری تحصیلی و افت تحصیلی در دانشآموزان پسر و دختر سال اول دبیرستان های شهر اصفهان (پیش بینی افت تحصیلی براساس درگیری تحصیلی)، فصلنامه روانشناسی تربیتی، 10(34)، 247-233.
کدیور، پروین؛ تنها، زهرا؛ فرزاد، ولی اله (1391). رابطه باورهای معرفت شناختی، رویکردهای یادگیری و تفکر تاملی با پیشرفت تحصیلی. مجله روانشناسی 16(3)، 265-251.
کریمزاده، منصور؛ محسنی نیک چهره (1385). بررسی رابطه خودکارآمدی تحصیلی با پیشرفت تحصیلی در دانشآموزان دختر سال دوم دبیرستان شهر تهران (گرایشهای علوم ریاضی و علوم انسانی). مجله مطالعات زنان، 4(2)، 45-29.
لواسانی، غلامعلی؛ اژهای، جواد؛ افشاری، محسن (1388). رابطه خودکارآمدی تحصیلی و درگیری تحصیلی با پیشرفت تحصیلی. فصلنامه روانشناسی، 13(3)، 305-289.
محمودی، سید نورالدین (1398). رائه مدل علی جهت بررسی نقش واسطه گری کیفیت ارتباط معلم-دانش آموز در رابطه خودتنظیمی تحصیلی، فرهنگ مدرسه و اشتیاق تحصیلی با تفکر خلاق در دانشآموزان متوسطه، تفکر و کودک، 10 (1)، 259-237.
معنویپور، داود؛ حسنی، فریبا؛ رفیعی، پروانه (1391). رابطه باورهای معرفت شناختی و خودکارآمدی تحصیلی با رویکردهای یادگیری دانشآموزان دختر دبیرستانی. مجله مطالعات روانشناسی تربیتی. 8(12)، 40-29.
نریمانی، محمد؛ وحیدی، زهره (1392). مقایسه نارسایی هیجانی، باورهای خودکارآمدی و عزت نفس در میان دانش آموزان با و بدون ناتوانی یادگیری، 3، 2، 91-78.
Aypay, A. (2011). The Adaptation of the Teaching-Learning Conceptions Questionnaire and Its Relationships with Epistemological Beliefs. Educational Sciences: Theory and Practice, 11, 1, 21-29.
Bandura, A. (1997). Self-efficacy: The exercise of control. Macmillan.
Bandura, A. (2001). Social cognitive theory: An argentic perspective. Annual review of psychology, 52(1), 1-26.
Bayless, G. E. (2009). High school students' personal epistemologies, goal orientation, and academic performance. Dissertation for the Doctor of Philosophy in Education. http://www. proquest.umi.com
Dogan, U. (2015). Student Engagement, Academic Self-efficacy, and Academic achievement goals, and adjustment in middle school. Learning and Instruction, 23, 69- 77.
Duell, O.K. & schomer-aikins, M. (2001). Measures of peoples beliefs about knowledge and learning. educational psychology review, 13, 419-449.
Fan, W., & Williams, C. M. (2010). The effects of parental involvement on students’ academic self‐efficacy, engagement and intrinsic motivation. Educational Psychology, 30(1), 53- 74.
Green, J., Liem, G. A. D., Martin, A. J., Colmar, S., Marsh, H. W., & McInerney, D. (2012). Academic motivation, self-concept, engagement, and performance in high school: Key processes from a longitudinal perspective. Journal of adolescence, 35(5), 1111- 1122.
Günüç, S. (2014). Factors influencing student engagement and the role of technology in student engagement in higher education: campus-class-technology theory. Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry, 5(4), 86- 113.
Hofer, B. K. (2004). Exploring the dimensions of personal epistemology in differing classroom contexts: Student interpretations during the first year of college. Contemporary Educational Psychology, 29(2), 129- 163.
Hofer, B. K., & Pintrich, P. R. (1997). The development of epistemological theories: Beliefs about knowledge and knowing and their relation to learning. Review of educational research, 67(1), 88- 140.
Janosz,M. Archambault, L, Morizot, J, & Pagani, L.S. (2008). School engagement trajectories and their differential Predictive relations to Dropout. Journal of social Issue, 64 (1): 21-40.
Jinks, J., & Morgan, V. (1999). Children ́s Perceived Academic Self –Efficacy: An Inventory Scale. The Clearing House,72(4), 224-230.
Kizilgunes, B., Tekkaya, C., & Sungur, S. (2009). Modeling the relations among students' epistemological beliefs, motivation, learning approach, and achievement. The Journal of Educational Research, 102(4), 243-256.
Lewis, C. A. (2006). Academic motivation among college students. Doctoral dissertation, Wayne State University.
Linnenbrink, E. A., & Pintrich, P. R. (2003). The Role of Self-Efficacy Beliefs Instudent Engagement and Learning Intheclassroom. Reading & Writing Quarterly, 19(2), 119-137.
Lodewyk, K. R. (2007). Relations among epistemological beliefs, academic achievement, and task performance in secondary school students. Educational psychology, 27(3), 307-327.
Mortan, R.A., Ripoll, P., Carvalho, C., & Bernal, M.C. (2014). Effects of emotional intelligence on entrepreneurial intention and self-efficacy, Journal of Work and Organizational Psychology, 30(3), 97- 104.
Mustafa, M. B., Nasir, R., & Yusooff, F. (2010). Parental support, personality, self-efficacy and depression among medical students. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 7, 419-424.
Pintrich, P. R., & de Groot, E. V. (1990). Motivational and self-regulated learning components of classroom academic performance. Journal of Educational Psychology, 82(1), 33–40.
Schommer, M. (1990). Effects of beliefs about the nature of knowledge on comprehension. Journal of educational psychology, 82(3), 498-504.
Schommer-Aikins, Marlene; Duell, Orpha K. (2013). Domain Specific and General Epistemological Beliefs. Their Effects on Mathematics. Revista de Investigación Educativa, 31 (2), 317-330.
Schunk, D. H. (2000). Self‐efficacy perspective on achievement behavior. Educational Psychologist, 19(1), 48- 58.
Tolhurst, D. (2007). The influence of learning environments on students’ epistemological beliefs and learning outcomes. Teaching in Higher Education, 12(2), 219-233.
Topçu, M. S., & Yılmaz-Tüzün, Ö. (2009). Elementary students' metacognition and epistemological beliefs considering science achievement, gender and socioeconomic status. İlköğretim Online, 8(3), 676-693.
Tsai, C. C. (1998). An analysis of scientific epistemological beliefs and learning orientations of Taiwanese eighth graders. Science Education, 82(4), 473-489.
Van Dinther, M., Dochy, F., & Segers, M. (2011). Factors affecting students’ self-efficacy in higher education. Educational research review, 6(2), 95- 108.
Vasile, C., Marhan, A. M., Singer, F. M., & Stoicescu, D. (2011). Academic self-efficacy and cognitive load in students. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 12, 478-482.
Walker, C. O., Greene, B. A., & Mansell, R. A. (2006). Identification with academics, intrinsic/extrinsic motivation, and self-efficacy as predictors of cognitive engagement. Learning and Individual Differences, 16(1), 1- 12.
Wang, M. T., & Peck, S. C. (2013). Adolescent educational success and mental health vary across school engagement profiles. Dev Psychol, 49(7), 1266-76.